۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا

اروپا قاره کوچک اما بسیار دیدنی است. از هر کشوری از آن را که بگویید، جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری را می‌توان نام برد. مکان‌های توریستی زیادی وجود دارد که بسیار جذاب هستند و برای گذران تعطیلات شما مناسبند. وقتی با تور اروپا به‌ یکی از آن‌ها سفر کنید متوجه می‌‌شوید که دقیقا به اندازه عکس‌های روی کارت پستال زیبا هستند. در این متن چند جاذبه به یاد ماندنی از کشورهای مختلف را به شما معرفی می‌کنیم. 


گالری اوفیتزی در فلورانس ایتالیا (Uffizi Gallery in Florence)

گالری گردی یکی از جذابیت‌های هیجان‌انگیز برای هنرمندانی است که به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. اروپا هم که مهد هنر است. در نتیجه برای هنرمندان بهشت است. یکی از شهرهایی که هنرمندان با ذوق و علاقه کل شهر را می‌گردند، فلورانس است. شهری مشهور در ارایه انواع هنر. وقتی که به این شهر رسیدید بهتر است یک بلیط برای ورود به گالری اوفیتزی بخرید. این گالری یکی از پر بازدیدترین موزه‌های دنیا محسوب می‌شود. فضایی عظیم با نقاشی‌های زیبا، مجسمه‌های باشکوه و آثار هنرمندان فرهیخته که ارزش دیدن دارند.

 

  ۷ مقصد عالی برای سفر به ایتالیا در زمستان ۲۰۲۰ 

Uffizi Gallery

 

آدرس: Piazzale degli Uffizi, 6, 50122 Firenze FI, Italy


کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونای اسپانیا (Sagrada Familia in Barcelona)

یکی از جاذبه‌های دیدنی بارسلونا که گردشگران برای بازدید از آن به این شهر سفر می‌کنند، کلیسای عظیمی است که در سال ۱۸۸۲ ساخته و سپس نیمه کاره رها شده است. این کلیسا به عنوان Sagrada Família شناخته می‌شود. طراحی آن توسط معمار کاتالونی آنتونی گائو انجام شده است که سبک آن به گونه‌های مختلفی به اسپانیایی اواخر گوتیک و مدرنیسم کاتالان تشبیه شده است. در حالی که Sagrada Família در دوره Art Nveveau قرار دارد.

 

 برگزاری جشن کریسمس در اسپانیا

Sagrada Familia

 


آدرس: Carrer de Mallorca, 401, 08013 Barcelona, Spain


جزیره سانتورینی یونان (Santorini)

جزیره سانتورینی همه چیز را برای گذراندن یک سفر آرام مانند هتل‌های بی‌نظیر، نور خوشید و ساحل عالی برای شنیدن امواج دریا را در خود جای داده است. این جزیره یونانی حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد شکل دایره‌ای داشته است و پس از فوران آتشفشان، نیروی بسیار زیاد مواد مذاب باعث شد تا بخش مرکزی این جزیره زیر آب برود. جزیره شامل ۲ جزیره کوچک‌تر به نام‌های پالیاکامنی و نئاکامنی است. همچنین جزیره سانتورینی در تابستان آب و هوایی گرم و بسیار خشک دارد. بهار و پاییز بهترین فصل برای سفر به این منطقه از یونان است.

 

تجربه سفر از کوش آداسی به جزیره یونانی ساموس

Santorini


سنت شاپل در پاریس فرانسه (Sainte-Chapelle in Paris)

کلیسای سنت شاپل در ایل دولاسیته (Île de la Cité) واقع شده است و یکی از بهترین ساختمان‌ها با معماری گوتیک قرون وسطی به شمار می‌آید. ساخت این بنای دو طبقه‌ در سال ۱۲۴۰ شروع شد و آخرین مرمت این کلیسا حدود ۷ سال به طول انجامیده است. برای نمای این کلیسا از سنگ‌های کوچک و ۱۵ پنجره‌ بزرگ رنگی استفاده شده و یک قرن بعد از ساخت، یک پنجره‌ گرد شبیه به گل رز نیز به آن اضافه شد که به رنگ سبز است. پنجره‌های رنگارنگ داخل کلیسا نیز بسیار زیبا و تماشایی است. گفته می‌شود لویی نهم برای ساخت این کلیسا، ۴۰ هزار لیور( واحد پول قدیمی فرانسه livre) هزینه و برای خرید اشیای مقدس، ۱۳۵ هزار لیور به امپراطوران قسطنطنیه پرداخت کرده بود. از آن جایی که طبقه‌ی بالای کلیسا مخصوص پادشاه بود، برای دکور این بخش نیز با خرید مجسمه‌های بی‌شماری تزئین و هزینه کرده‌ بود و دارای پنجره‌های بزرگ است که باعث می‌شوند این قسمت، همیشه نور داشته باشد.

 

Sainte-Chapelle

 


آدرس: 8 Boulevard du Palais, 75001 Paris, France

 

کاخ پنا در سینترای پرتغال (Pena Palace in Sintra)

یک عکاس سفر و زبردست به نام سزگی اولگاچ گفته است که بازدید از کاخ پنا مانند قدم گذاشتن در یک کتاب داستان است که این قلعه عظیم روی یک تپه بالای سینترا قرار دارد و راهنماهای تور به شما کمک خواهند کرد که تصویری از پادشاهان پرتغالی در زمان‌های قدیم را برای خود ترسیم کنید. عکاسی از معماری خیره کننده و رنگارنگ این قلعه نیز بسیار لذت بخش است.

 

 انواع وسایل نقلیه برای سفری راحت در اروپا 

Pena Palace

 


آدرس: Estrada da Pena, 2710-609 Sintra, Portugal

۰۹ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران