۶ نکته کاربردی برای سفری ارزان به پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
۶ نکته کاربردی برای سفری ارزان به پوکت

پوکت خواهر پاتایاست. خواهری دوقلو که در عین شباهت‌های بسیار، تفاوت‌هایی نیز با قل دیگرش دارد. جزیره‌ای که زیاد نامش سر زبان‌ گردشگران می‌چرخد و هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران تور تایلند است. جزیره‌ای شگفت‌انگیز که می‌شود در سواحلش تفریحات آبی مختلف را تجربه کرد، در سرسبزی‌هایش سافاری کرد، در معبدهایش به آیین‌ها و مناسک شرقی رجوع کرد، در هتل‌ها و اقامتگاه‌هایش لحظات رمانتیک را سپری کرد و در کافه‌های شبانه‌اش به شور هیجان رسید. جزیره‌ای رویایی با طبیعتی بکر. در سفرتان با تور پوکت اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید و با محدودیت بودجه مواجه هستید همراه ما باشید تا ۶ نکته کاربردی در این رابطه خدمتتان بازگو کنیم.


۱- هاستل‌ها را برای اقامت انتخاب کنید

سرتاسر پوکت پر از هاستل است که با اقامت در هرکدام آنها به طوری چشمگیر می‌توانید هزینه سفر خود به این شهر را کاهش دهید. هاستل‌هایی که تمیز هستند و امکانات خوبی برای اقامت دارند. هاستل‌هایی که اتاق‌های تفکیک شده و مختلط دارند و شما متناسب با خودتان می‌توانید آنها را برای اقامت انتخاب کنید. برخی‌هاشان اتاق‌های دونفره نیز دارند و شما اگر اتاق دونفره نیز می‌خواهید می‌توانید به آنها مراجعه کنید. هاستل‌هایی که صبحانه‌ی رایگان برای شما سرو می‌کنند و همین امر باعث کاهش دغدغه‌ها و هزینه‌های سفرتان می‌شود. یکی از اصلی‌ترین راه‌های کاهش هزینه سفر به پوکت اقامت در هاستل‌هاست.

 

۷ هاستل ارزان و عالی برای اقامت در پوکت


۲- غذاهای خیابانی این شهر را نوش جان کنید

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های سفر شما به این شهر آشپزی کردن خودتان و یا نوش جان کردن غذاهای خیابانی این جزیره است. اگر در هاستل‌های این جزیره اقامت کنید امکانات لازم برای آشپزی کردن فراهم هستند و اگر خواستید آشپزی نکنید به شما توصیه می‌کنیم غذاهای خیابانی این جزیره را سفارش بدهید و نوش جان کنید. البته اگر معده‌های حساسی ندارید. غذاهای خیابانی این جزیره جزو غذاهای خوشمزه به حساب می‌آیند و طرفداران قابل توجهی در میان گردشگران دارند. یکی از بهترین مکان‌های این جزیره که در آن می‌توانید محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پوکت را تهیه کنید خیابان بنگلا است که یک خیابان توریستی در پوکت محسوب می‌شود.

 


۳- برای تفریح به شهر قدیمی پوکت بروید

شهر قدیمی پوکت یکی از بخش‌های مهم گردشگری این جزیره به حساب می‌آید که برای دیدن آن نباید هزینه‌ی خاصی پرداخت کنید. شهری که تلفیقی از معماری آسیایی و اروپایی در آن جاری است. شهری رنگارنگ که بازدید از خیابان‌ها و بافت شهری‌اش جزو تفریحات خاطره‌انگیز در پوکت محسوب می‌شود. شهری که بازدید از آن دریچه‌ی جدیدی از دیدن مردمان شرق آسیایی برایتان باز می‌کند. در سفرتان به پوکت به شما پیشنهاد می‌کنیم حوالی عصر، وقتی هوای این شهر خنک می‌شود و یک نسیم ملایم شروع به وزیدن می‌کند به دیدن این منطقه از جزیره بروید.

 

سواحل زیبای پوکت ، کمی دورتر از مرکز شهر


۴- از بازارهای محلی خرید کنید

در سفرتان به پوکت اگر قصد خرید سوغاتی‌های معروف پوکت را در سر دارید به شما توصیه می‌کنیم به بازارهای محلی این جزیره بروید و تمامی خریدهایتان را در آنها انجام بدهید. بازارهایی که در روزهای مختلف هفته و در بخش‌های مختلف جزیره برپا می‌شوند و از آنها می‌توانید اجناس مختلفی از پوشاک گرفته تا مواد خوراکی را تهیه کنید. بازارهایی که قیمت اجناس‌شان نسبت به فروشگاه‌ها ارزان‌تر هستند و اگر بلد باشید چانه بزنید می‌توانید از فروشندگان‌شان تخفیفات خوب بگیرید. در این بازارها هر قیمت که از فروشندگان دریافت کردید تا می‌توانید چانه بزنید و حتی گاهی اوقات تا نصف آن را بشکنید.

 


۵- شب گردی خود را خیابان‌گردی کنید

پوکت یکی از جزیره‌های جذاب تایلند است که شب و روز نمی‌شناسد و همیشه روشن است. بنابراین تاریکی در این جزیره معنا ندارد. اما برای آنکه در پوکت شب گردی کنید و شب‌های پرستاره این جزیره در خواب برایتان خلاصه نشود به شما توصیه می‌کنیم از گزینه‌های مختلف مانند رفتن به کافه‌های شبانه و شرکت در فستیوال‌ها، خیابان‌گردی و یا قدم زدن در بازارها را انتخاب کنید. سرتاسر این جزیره بازارهایی هستند که شب‌ها برپا می‌شوند و شما می‌توانید برای ساعاتی در آنها بگردید و خوش بگذرانید.

 

۷ مکان فوق‌العاده در پوکت برای خرید بهترین و خاص‌ترین سوغاتی‌های سفر


۶- به دیدن معابد بروید

یکی از مهمترین تفریحاتی که در این جزیره می‌توانید انجام بدهید و به شما توصیه می‌کنیم حتما انجام بدهید، بازدید از معابد معروف پوکت است. این جزیره در خود چندین معبد دارد که هرکدام‌شان به نوعی یک موزه نیز به حساب می‌آیند. برای بازدید از این معابد نیاز نیست پولی پرداخت کنید و این امر به میزان زیادی باعث ذخیره شدن بودجه شما در سفر می‌شود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در سفر به این جزیره فقط شرکت در تورها و تفریحات مد نظرتان نباشد و به بازدید از اماکنی مانند معابد نیز توجه داشته باشید.

 

۱۶ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران