معرفی ۸ موزه معروف پوکت برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری پوکت
معرفی ۸ موزه معروف پوکت برای گردشگران

پوکت از دیرباز، در زمینه تجارت و همچنین صنعت گردشگری بسیار موفق بوده و تجار، کاشفان و سایر گردشگران مشتاق تور تایلند را به سوی خود جذب کرده است. مقاله در پوکت به استقبال چه تجربه‌هایی می‌رویم؟ اطلاعات ارزشمندی در این رابطه در اختیارتان قرار می‌دهد.

البته باید گفت معدن قلع، نقش مهمی در توسعه جزیره ایفا کرد. وقتی این صنعت از بین رفت، جمعیت مهاجر چین در این خطه از صنعت لاستیک سود بردند. کولی‌های دریایی نیز، نقش خود را در شکل گیری پوکت مدرن ایفا کردند. و از این رهگذر با وجود فرهنگ‌های متنوع، موزه‌های متعددی در این شهر شکل گرفتند که مسافران تور پوکت را غافلگیر می‌کنند.

 

Baan Chinpracha

این موزه، یک نمونه برجسته از حضور مردمان چین در پوکت است. در این ساختمان زیبا می‌توانید کاشی‌های کف پوش ایتالیایی قدیمی، مبلمان اصیل که از اروپا و چین وارد شده و تصاویر و تابلوهای قدیمی از طایفه Tandavanitj را مشاهده کنید. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این موزه، حیاط داخلی است که به سمت آسمان باز می‌شود.

 

۷ ریزورت خانوادگی پوکت دارای پارک آبی

در قدیم این منطقه باز مرکزی، قلب خانه‌های سبک استعماری چین بود و می‌توانستید زنان خانه دار را در حال آشپزی یا شستن لباسها بینید. همچنین به تعبیری، این بخش از ساختمان ریه‌های خانه بود و شرایط تهویه مطبوع را فراهم می‌کرد.

آشپزخانه بزرگ دارای اجاق‌های سبک قدیمی، قابلمه‌های آشپزی سفالی، تابه‌ها و کتری‌های برنجی، همچنین لامپ‌های نفتی سفید و تعداد زیادی ظروف غذا (پینتو به زبان تایلندی) در بالای کابینت‌های چوبی قابل مشاهده هستند. این مورد بخش مهمی از فرهنگ غذایی جنوب شرقی آسیا را تشکیل می دهند. مردم اغلب از آن بعنوان جعبه نهار و برای حمل غذای تازه پخته شده در هنگام ملاقات با دوستان و خانواده استفاده می‌کنند.

آدرس: 98Krabi Road, Talat Nuea, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

Phuket Cultural Centre

مرکز فرهنگی پوکت در دانشگاه Rajabhat، دارای یک نمایشگاه است که زندگی در جنوب تایلند و تاریخ و فرهنگ منحصر به فرد پوکت را به نمایش می‌گذارد. در این فضای ۳ طبقه که همانند خانه‌های تایلندی-چینی شبیه سازی شده، تعداد انگشت شماری از اقلام معدنی قلع، سرامیک‌های قدیمی از چین و هلند، عروسک‌های تایلندی و همچنین ماکتی از یک روستای محلی مربوط به کولیان دریایی به نمایش گذاشته شده‌اند. در اینجا ممکن است به راهنما نیاز داشته باشید، زیرا توضیحات نمایشگاه‌های این مرکز به زبان تایلندی است.

 

تجربه روزی مهیج در پوکت

آدرس: 21Thepkassatri Road, RaSsada, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

Phuket Mining Museum

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در گذشته پوکت یک مرکز اصلی تولید قلع بود و هزاران کارگر چینی را به سوی خود جذب کرد که سرانجام در این جزیره مستقر شدند. به طور خلاصه، پوکت بدون قلع هویت چند فرهنگی خود را نخواهد داشت. از این رهگذر موزه معدن پوکت، تاریخ جزیره را بعنوان مرکز اصلی تولید قلع در تایلند به نمایش می‌گذار

نمایشگاه‌ها، مدل‌های معدن قلع را بازآفرینی کرده‌اند و باید گفت این جاذبه فرهنگی و تاریخی، بسیار آموزنده است. گفتنی است این ساختمان، به سبک چینی و پرتغالی و شبیه عمارت‌های قدیمی متعلق به خانواده‌های مرفه چینی در اطراف منطقه قدیمی شهر پوکت ساخته شده است.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های پوکت

آدرس: Moo 5, Khatu-Nakoh Road, Kathu, Phuket, 83120, Thailand

 

Phuket Philatelic Museum

این موزه، بخشی از اداره پست پوکت در جاده مونتری است. شما می‌توانید در تور پوکت چندین نمایشگاه را در این موزه بیابید، از جمله نمایشگاهی در مورد نحوه توسعه خدمات پستی تایلند از زمان پادشاه رامای پنجم. بسیاری از تجهیزات قدیمی مانند برچسب‌های تلگراف، تلفن‌ها و دستگاه های توزین بسته نیز در اینجا به چشم می‌خورند. این موزه، همچنین دارای یک اتاق یادگاری است که مجموعه تمبرهای تایلندی و اقلام منحصر به فرد را به فروش می‌رساند.

آدرس: Phuket Post Office, Montri Road, Talat Yai, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

Phuket Seashell

این موزه، ارائه دهنده مجموعه‌ای از صدف‌های ارزشمند دریایی از سراسر دنیاست. بسیاری از آنها در میان محبوب‌ترین مجموعه‌ها جای دارند و از پوکت و آب‌های تایلند گردآوری شده‌اند. گفتنی است این موزه، با ۴ نمایشگاه اصلی همراه با توضیحات و اطلاعات به دو زبان انگلیسی و تایلندی، در دسترس است.

 

۴ تفریح شبانه در جزیره جذاب پوکت

آدرس: 12/2Moo 2, Wiset Road, Rawai, Muang, Phuket 83130, Thailand

 

Phuket Trickeye

این موزه، در واقع یک نمایشگاه نقاشی سه بعدی تعاملی است که فرصت‌های شگفت‌انگیز عکاسی و سرگرمی را در اختیار خانواده‌ها و سایر بازدیدکنندگان تور تایلند قرار می‌دهد. این موزه در گوشه‌ای از جاده‌های مونتری و فانگ نگا واقع شده و دارای گالری بوده که حدود ۱۰۰ اثر نقاشی و مجسمه سازی را در خود جای داده است. این آثار، بینندگان را دچار خطای دید کرده و در موقعیت‌های جذاب و گاهی خنده دار غیرواقعی قرار می‌دهد. گفتنی است گشت و گذار در کل موزه، تا ۲ ساعت طول می کشد. نوشیدنی‌ها و تنقلات نیز درست جلوی ورودی موزه به فروش می‌رسند.

آدرس: 130/1Phang Nga Road, Talat Yai, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

Thai Hua

این موزه در شهر قدیم پوکت، ساختمانی متعلق به چین و پرتغال را در جاده کرابی اشغال کرده است. علاوه بر موزه اصلی، یک فضای نمایشگاهی و یک سالن ویژه نیز در اینجا وجود دارد. این موزه، دارای یک حیاط داخلی جذاب است که یکی از ویژگی‌های برجسته این نوع ساختار چینی و پرتغالی به شمار می‌آید. حیاط به تهویه هوای ساختمان کمک کرده و همچنین یک باغ دوست داشتنی این فضا را آذین بسته است.

 

۷ سوغاتی معروف که در پوکت می‌توانید بخرید

در واقع این موزه، تاریخ پوکت را از زوایای مختلف نشان می‌دهد. بیش از دوازده اتاق نمایشگاهی جالب، همراه با فیلم‌های کوتاه به زبان‌های تایلندی و چینی (با زیرنویس انگلیسی) در هر دو طبقه موزه آثار جالب توجهی را در معرض دید علاقمندان در تور پوکت می‌گذارند. بعلاوه در اینجا ابزار و ماشین آلات بزرگ مربوط به سالهای استخراج قلع پوکت را خواهید یافت.

آدرس: 28Krabi Road, Talat Nuea, Phuket Town, Phuket 83000, Thailand

 

Thalang National Museum

این موزه ملی، آثار باستانی پوکت و تاریخ طولانی منطقه اندامان را به نمایش می‌گذارد. این مکان جایی است که می‌توانید در مورد نبرد معروف تالانگ بیاموزید، جایی که دو قهرمان مشهور چان و موک در قرن ۱۸، از جزیره در برابر برمه دفاع کردند. تالار اصلی نیز، مجسمه‌ای قرن نهمی از خدای هندو، ویشنو را نشان می‌دهد که در اوایل سال ۱۹۰۰ در فانگ نگا کشف شد.

 

بهترین مناطق پوکت برای غواصی در آب‌های کریستالی

آدرس: 217Si Sunthon, Thalang, Phuket 83110, Thailand

۳۱ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران