آغاز فصل حراج در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
آغاز فصل حراج در استانبول

استانبول را باید بهشتی برای خریدهای بی‌پایان توصیف کرد. تنوع محصولات و همچنین قیمت‌های مناسب کالاها و در کنار این‌ها، هزینه‌ی مناسب تور استانبول ، همگی عواملی‌ست که می‌تواند مسافران را به خود جذب کنند. اما برخی مواقع سال، تخفیف‌ها در استانبول در مقاطعی، می‌توانند هر کسی را وسوسه کند تا برای یک سفر به این شهر برنامه‌ریزی کرده و در کنار گشت و گذار و استراحت، خریدی به صرفه و بی‌نظیر را تجربه کند. این مقطع زمانی در حال حاضر آغاز شده و تا ماه‌های آتی ادامه خواهد داشت.

 

آغاز حراج استانبول با کریسمس

با پایان سال میلادی و روزها و هفته‌های قبل از جشن کریسمس، کم کم مغازه‌ها و برندها، شروع به ارائه تخفیف‌های خود می‌کنند. زمان‌بندی و میزان این تخفیف‌ها، برنامه مدون و ثابتی برای شهر یا حتی یک برند ندارد و وابسته به شرایط روز و صلاحدید آن‌ها، هر سال متغیر است، اما از آن‌جا که هدف، ارائه کلکسیون‌های جدید و همین‌طور جذب مشتریان است، بالاخره تمامی برندها دست به کار خواهند شد و تخفیف‌های خود را به مسافران شهر استانبول ارایه خواهند کرد.

پس شما چه هفته قبل از کریسمس و چه بعد از آن، به این شهر سفر کنید، شانس متفاوتی از نظر نوع کالا یا برندی که تخفیف زده را خواهید داشت. میزان تخفیف‌ها معمولاً از رقم‌های کمتر آغاز می‌شود و رفته‌رفته به رقم‌های باورنکردنی نظیر ۷۰٪ رقم اصلی هم می‌رسد.
در کریسمس و همچنین جشن‌های سال نو، استانبول شهر چندان خلوتی نیست، ولی برندهای مختلف از تخفیف دادن به مسافران فراوان، ابایی ندارند و تلاش می‌کنند تا آن‌ها را راضی و خشنود به کشور خود برگردانند.

 

بهترین زمان خرید با تخفیف در استانبول

پاسخ این پرسش دارای دو جنبه است. در درجه‌ی اول این که در چه زمانی از سال یا فصل، بیشترین میزان تخفیف به مسافران عرضه می‌شود و در درجه‌ی بعد، آن که چه کالاهایی در چه مقطعی دارای تخفیف هستند.
همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، زمان آغاز تخفیف‌ها از پیش از کریسمس بوده و تا میانه‌های نوروز ادامه خواهد داشت. اما چند نکته می‌بایست مد نظر شما باشد، در درجه‌ی اول تمامی برندها به صورت همزمان تخفیف‌ها را اعمال نمی‌کنند، پس اگر به دنبال تعداد بیشتری از برندها برای تخفیف هستید، بهتر است پیش از کریسمس به استانبول سفر نکنید و این را برای کمی بعدتر انجام دهید. اما از طرفی، باید در نظر داشته باشید که بهترین اجناس و همچنین در مورد کالاهایی مانند لباس، بهترین رنگ‌ها و سایزبندی‌ها، در ابتدای فصل حراج وجود دارند و ممکن است اگر دیر بجنبید و برنامه‌ی خود را برای پایان سال تنظیم کنید، بسیاری از گزینه‌ها را به دلیل اتمام موجودی از دست بدهید.

بالاترین میزان تحفیف‌ها هم دقیقاً در پایان فصل حراج که معادل با روزهای پایانی سال شمسی‌ست، اعمال می‌شود، اما همچنان مشکل پیدا نشدن برخی اجناس به دلیل اتمام موجودی، شاید دلیلی باشد بر این که یک تعادل میان زمان و میزان تخفیف برای خود ایجاد کنید.

 

اطلاع از تخفیف فروشگاه‌های استانبول

این را در نظر داشته باشید که پیش از آغاز کریسمس، یعنی از اواسط آذر ماه تا عید نوروز فصلی‌ست که در استانبول همراه با حراج است. پس هر زمان که قصد سفر به استانبول را داشته باشید، دست خالی از آن برنخواهید گشت. اما اگر به دنبال کالایی خاص با قیمت حراج هستید، می‌توانید از وب‌سایت مال‌ها ، فروشگاه‌ها و برندها استفاده کرده و در جریان اخبار تخفیف‌های آن‌ها قرار بگیرید. مثلاً همین حالا، برند معتبر IKEA تخفیف‌هایی را برای دسته‌های مبلمان و دکورهای خانگی خود را اعلام کرده، که با سر زدن به سایت این شرکت، به راحتی می‌توانید از زمان، قیمت و محل فروشگاه‌ها آگاه شوید. اما اگر به دنبال جنسی هستید که مربوط به برند مشهوری نیست، باید شانس خود را امتحان کنید و در این بازه، سفری به شهر زیبای استانبول داشته باشید و اگر شانس با شما همراه باشد، کالای مدنظر خود را با تخفیف بیابید.

نکات خرید ارزان در استانبول

  • اگر از فروشگاه‌های عادی و مغازه‌ها خرید می‌کنید هرگز چانه‌زنی را فراموش نکنید. به‌خصوص اگردر بازار بزرگ استانبول قصد خرید دارید، بسیار باید مراقب باشید تا جنسی را با ۲ تا ۳ برابر قیمت نخرید! حتماً چانه‌زنی را از نصف قیمت اعلامی آغاز کنید!
  • میزان مالیات بر ارزش افزوده در استانبول عدد بالا و معادل ۱۸٪ رقم فاکتور شماست. آیا می‌دانستید که توریست‌ها از پرداخت این مالیات معاف هستند؟ در حقیقت شما می‌توانید رقم قابل توجهی را در خریدهای خود، صرفه‌جویی کنید . نکته‌ی مهم آن است که فروشگاه‌ها امکان حذف مالیات بر ارزش افزوده از فاکتور شما را ندارند، بلکه در یک سند جداگانه، اطلاعات شما و فاکتورتان را ثبت می‌کنند و به شما تحویل می‌دهند و شما می‌توانید در پایان سفرتان و در فرودگاه، در هنگام برگشت، مالیات‌های پرداختی خود را پس بگیرید. پس تلاش کنید در هنگام خرید و دریافت فاکتور، این مسأله را پیگیری کنید.
  • اگر وقت کافی دارید، تلاش کنید خریدهای خود را اوت‌لت‌های دورتر از محل‌های توریستی انجام دهید. دو اوت‌لت معروف ویاپورت و همچنین اولیویوم که از مرکز شهر فاصله دارند، معمولاً قیمت‌های مناسب‌تری دارند. شما همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت‌های اینترنتی این اوت‌لت‌ها، از برندهای شامل تخفیف آن‌ها آگاه شوید.
۲۵ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران