گشت و گذار فرهنگی در ۶ مکان هنری ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
گشت و گذار فرهنگی در ۶ مکان هنری ایروان

ایروان پایتخت تاریخی ارمنستان شهر بازدیدهای فرهنگی و هنری است. شهری که جاذبه‌های گردشگری پرشماری دارد و در بهترین امکانات از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری که می‌شود ارزان به آن سفر کرد و حسابی خوش گذراند. شهری که در امنیت کامل می‌توان تنهایی به آن سفر کرد و روزهای جذابی را پشت سر گذاشت. در سفرتان با تور ارمنستان به این شهر اگر اهل فرهنگ و هنر هستید و به می‌خواهید گشت و گذاری هنرمندانه داشته باشید همراه ما باشید تا ۶ مکان مختلف هنری این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- بازدید از مرکز هنری Cafesjian

این مرکز هنری که هم موزه است و هم گالری یکی از مراکز فرهنگی و هنری مهم ایروان به حساب می‌آید که متعلق به دولت است و یکی از مهمترین پاتوق‌های فرهنگی در ارمنستان به حساب می‌آید. جاییکه گالری نمایش آثار هنری هنرمندان معاصر ارمنستان است و بعضی روزهای سال را نیز به هنرمندان بزرگ از سراسر دنیا اختصاص داده است. موزه‌ای که در آن تعدادی از اجناس تاریخی نیز نگهداری می‌شوند. اجناسی که توسط جرارد کافسجیان جمع‌آوری شده‌اند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید طبقه‌ی زیرین این مرکز هنری یک فروشگاه دارد که از آن می‌توانید سوغاتی‌های هنری خاص خریداری کنید. اگر اهل کتاب هستید باید بدانید این فروشگاه در خود یک کتاب‌فروشی نیز دارد. در سفرتان به ایروان اگر می‌خواهید به روح هنر معاصر و نبض هنری زمانه در جغرافیای ارمنستان نفوذ کنید به شما توصیه می‌کنیم به این مرکز هنری تشریف ببرید. مرکزی که کلاس‌های آموزشی زیادی در آن برگزار می‎شود و برنامه‌ی پخش فیلم‌های سینمایی نیز دارد.

 

معرفی سه شهر بزرگ و مهم ارمنستان


۲- در جشنواره فیلم زردآلوی طلایی شرکت کنید

جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ارمنستان یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های هنری این کشور است که از سال ۲۰۰۴ تا کنون هر ساله در ماه جولای برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که در سال ۲۰۱۱ اصغر فرهادی با فیلم جدایی نادر از سیمین برنده آن شده است. جشنواره‌ای که در سال‌های اخیر اعتبار زیادی کسب کرده است و فیلمسازان معروفی آثار خود را به آن می‌فرستند. در سفر به ایروان اگر علاقه‌مند به فیلم و سینما هستید و می‌خواهید برخی از فیلم‌های درجه یک دنیا را در یک فستیوال و روی پرده تماشا کنید در ماه جولای و تاریخ برگزاری این فستیوال به ایروان سفر کنید.

 


۳- در جشنواره جاز ایروان شرکت کنید

اگر علاقه‌مند به موسیقی جاز هستید باید بدانید ایروان در تاریخ سی‌اُم آوریل هرسال میزبان جشنواره‌ای مخصوص به این نوع موسیقی است و شما می‌توانید به آن تشریف ببرید. جشنواره‌ای که بخشی از آن در فضای آزاد کاسکاد برگزار می‌شود. کاسکاد پلکانی زیبا در این شهر به حساب می‌آید که خودش جزو آثار هنری و معماری مطرح شهر محسوب می‌شود. پلکانی به طول ۳۰۲ متر و عرض ۵۰ متر. پلکانی که دور و اطرافش گلکاری شده است.

 

۸ ایده جذاب برای سفر ماه عسل به ارمنستان


۴- رفتن به سالن اپرا ایروان

سالن اپرای ایروان یکی از زیباترین و برترین سالن‌های اپرای جهان است که هنرمندان بزرگی در آن به اجرا پرداخته‌اند. سالنی که در آن کنسرت موسیقی کلاسیک نیز بسیار برگزار می‌شود و دیوارهایش ساز و آوازهای زیادی در خود ذخیره کرده‌اند. دیمیتری شوستاکوویچ یکی از معروف‌ترین آهنگسازان جهان است که در این سالن برنامه‌های متنوعی اجرا کرده است و یکی از نام آشناترین هنرمندان این سالن برای ایرانی‌ها لوریس چکنواریان است که سال‌ها رهبر ارکستر ملی ارمنستان بوده و در این سالن با گروهش تمرین کرده است. این سالن جزو ۱۰ سالن برتر اپرای جهان به حساب می‌آید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان به ایروان حتما از آن دیدن کنید و یک شب خود را به گشت و گذار و شرکت در برنامه‌هایش اختصاص بدهید.

 


۵- بازدید از موزه تاریخ ارمنستان

موزه تاریخ یکی از مهمترین موزه‌های ارمنستان است که در آن حدود ۴۰۰ هزار شی نگهداری می‌شود. موزه‌ای که بخش‌های مختلفی دارد و بازدید از آن شما را با فرهنگ و تاریخ ارمنستان آشنا می‌کند. موزه‌ای که از طریق وب‌سایتش به صورت مجازی می‌توانید در آن گشت و گذار کنید. درهای این موزه همه روزه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز و از حضور آنها استقبال می‌کند. در بازدیدتان از این موزه به شما توصیه می‌کنیم از بخش مردم‌شناسی آن دیدن کنید تا با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ارمنستان بیشتر آشنا شوید.

 

گشت و گذار در میدان جمهوری ارمنستان؛ جاذبه‌ی تاریخی و شهری ایروان


۶- به کافه شبانه کالومت بروید

اگر به موسیقی راک علاقه‌مند هستید در سفرتان به ایروان باید به این کافه مراجعه کنید. کافه‌ای که همه روزه از ساعت ۵ عصر تا ۱ نیمه شب درهایش به روی مشتریانش باز است و بندی معروف در آن می‌نوازد.

 

۲۷ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران