کریسمس ۲۰۲۰ را در شانگهای خوش بگذرانید

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
کریسمس ۲۰۲۰ را در شانگهای خوش بگذرانید

در شانگهای مردم ۲۵ دسامبر کریسمس را جشن می‌گیرند و با این که با توجه به مذهب مردم چین و این شهر، کریسمس یک جشن عمومی به حساب نمی‌آید، اما در حال حاضر به جشنی بسیار بزرگ در شانگهای تبدیل شده و همه جا مملو از چراغانی و حال و هوای روزهای نزدیک به سال نوی میلادیست. اما در سفر با تور چین به شانگهای در ایام کریسمس چه چیزی انتظار شما را می‌کشد؟ این سوالی است که ما قصد داریم در این نوشته به سراغ جواب آن برویم.

 

کلیاتی در مورد کریسمس در شانگهای

همانطور که گفتیم کریسمس در شانگهای ۲۵ دسامبر است و سال ۲۰۱۹ با توجه به این که آخر هفته نمی‌افتد، بسیاری از ادارات و شرکت‌ها حداقل نصف روز یا یک روز به کارمندان خود مرخصی می‌دهند تا در این جشن شرکت کنند. تمامی مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ و مراکز تفریحی پر می‌شوند از دکورهای کریسمسی و فروش‌های ویژه. البته فروش ویژه کریسمس از اوایل دسامبر آغاز می‌شود و تخفیف‌ها همه جا خود را نمایان می‌کنند.

 

 جذاب‌ترین نقاط کمتر شناخته شده شانگهای

 کریسمس در شانگهای

 

بازارهای کریسمسی در شانگهای

یکی از مفرح‌ترین کارهایی که می‌توانید در ایام سفر کریسمسی خود به شانگهای انجام دهید، رفتن به بازارهای ویژه‌ای است که به این مناسبت ترتیب داده می‌شود. این بازارهای کار خود را از اوایل دسامبر آغاز می‌کنند و بسیاری از تولیدی‌های چینی و فروشگاه‌های محلی در آن‌ها غرفه باز می‌کنند. گردشگران هم به شدت از آن استقبال کرده و در کنار خرید از انواع غذاهای خیابانی شانگهای می‌چشند.

هر سال بر تعداد این بازارها اضافه می‌شود، اما بسیاری از آن‌ها شبیه به هم خواهند بود و بهتر است بهترین‌های آن‌ها را نشان کرده و از آن‌ها بازدید به عمل آوردی. معروف‌ترین این بازارهای Paulaner's Christkindlmarkt است که حالا یازدهمین سال برپایی آن خواهد بود و بدون شک باید در صدر لیست شما هم قرار گیرد. دیگر بازارهایی که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید Jing'an Christkindlmarkt و Jiashan Market خواهد بود.

 

 بهترین بازارهای محلی شانگهای برای خریدی آسان 

 کریسمس در شانگهای

 

مراکز خرید شانگهای در ایام کریسمس

مراکز خرید مدرن، یکی از جذابیت‌های شانگهای هستند و بدون شک در ایام کریسمس نیست، درخشان ظاهر می‌شوند. تقریبا همه‌ی آن‌ها در یک مسابقه غیر رسمی برای برپایی دکور کریسمسی بهتر هستند و هر کدام به شیوه‌ی خود حال و هوای سال نوی میلادی را به تصویر می‌کشند. برای مثال مرکز خرید Nanjing Road یکی از زیباترین دکورها را در بیرون و داخل مرکز به تصویر می‌کشد و فروشگاه‌های آن مملو از انواع تخفیف‌ها شده برنامه‌های مفرحی برای مشتریانش برپا می‌دارد. مراکز خرید Shanghai International Glasses Mall، IFC Mall و Iapm از دیگر انتخاب‌های شما در شانگهای خواهند بود.

 

 راهنمای کامل خرید در شانگهای

 کریسمس در شانگهای

 

برنامه‌های متنوع ایام کریسمس و سال نو در شانگهای

بخشی زیادی از برنامه‌ها به صورت کوچک و در بازارهایی که به این مناسبت برپا شده اجرا می‌شوند، اما در نهایت یک سری اجراها و برنامه‌هایی هم هستند که شما می‌توانید در ایام سفر کریسمسی به شانگهای در آن‌ها شرکت کنید. Rocking Christmas یکی از آن‌هاست که در سالن The Pearl  و در روزهای ۲۰ و ۲۱ دسامبر برگزار می‌شود و چند ستاره موسیقی راک آهنگ‌های معروف از الویس پریسلی، بیتل، چاک بری و ... را به صورت کاور اجرا می‌کند.

گروه موسیقی معروف  The Blue Man Group هم اجرایی دارد که از ۲۶ دسامبر یعنی فردای کریسمس آغاز شده و تا ۵ ژانویه ادامه پیدا می‌کند. در مجموع چیزی که بتوان گفت خیلی به مناسبت کریسمس در نظر گرفته شده کم است، اما شب سال نو آتش بازی بزرگی در شانگهای انجام می‌شود و مراکز خرید نیز کنسرت‌های خصوصی زیادی دارند. همانطور که گفتیم برای تجربه بهتر می‌توانید به بازارها بروید و در برنامه‌های متنوع آن‌ها شرکت نمایید.

 

 ۱۰ مرکزخرید معروف شهر شانگهای که می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین سوغاتی‌ها را از آنها بخرید

کریسمس در شانگهای

 

شام کریسمس را کجا میل کنید؟

برای این شب انتخاب‌های بسیار زیادی خواهید داشت. بسیاری از رستوران‌ها منوی مخصوص برای ایام کریسمس و سال نوی میلادی در نظر گرفته‌اند که شامل وعده‌های مختلف می‌شود. مثلا برای یک عصرانه عالی با تم کریسمسی بهتر است به Andaz Shanghai Xintiandi بروید که منوی کریسمسی آن از ۱۹ تا ۲۵ دسامبر ارائه می‌شود. رستوران هتل Four Seasons Hotel Pudong نیز تمام ماه دسامبر برای عصرانه یک منوی ویژه دارد.

اما برای یک شام عالی مخصوص این روز حتما به Al’s Diner بروید که ۲۴ و ۲۵ دسامبر یک منوی عالی شامل سفره‌ای کامل برایتان ترتیب دیده است. Azul Tapas Lounge و Ambrosia Teppanyaki @Expo نیز روزهای ۲۲ تا ۲۵ دسامبر برنامه‌ی ویژه دارند و البته باید در نظر بگیرید که هر دوی این رستوران‌ها جاهایی گران به حساب می‌آیند. اگر هم طرفدار غذاهای جذاب و متنوع و بعضا دریایی هستید و در کنارش دوست دارید از یک نوشیدنی عالی لذت ببرید، تمام ماه دسامبر فرصت دارید به The CUT Rooftop در شانگهای بروید.

 

 بهترین رستوران‌های خانوادگی شانگهای برای صرف یک غذای خوش‌طعم چینی 

کریسمس در شانگهای

 

کریسمس در دیزنی لند شانگهای

به هیچ وجه حضور در دیزنی لند شانگهای را فراموش نکنید. اگر چه هنوز جزییاتی در مورد برنامه‌های این تم پارک اعلام نشده، اما هر ساله دیزنی لندهای تمام دنیا برنامه‌ها متنوعی برای خانواده‌ها دارند.

۳۰ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران