سفر به فیلیپین را در کریسمس تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
سفر به فیلیپین را در کریسمس تجربه کنید

بعضی‌ها می‌گویند، هیچ کس به خوبی فیلیپینی‌ها کریسمس را عالی جشن نمی‌گیرد. بلندترین جشن کریسمس در تمام دنیا به مردم این کشور تعلق دارد و تقریبا همه می‌دانند که مردم این کشور جشن را یک ماه زودتر از هر کشور دیگری آغاز می‌کنند. فیلیپینی‌ها برای این روزهای سال سنت‌های خاص خود را دارند که یکی از آن‌ها آماده سازی از ماه سپتامبر است. برای کسانی که درک درستی از مردم فیلیپین ندارند، شاید این موضوع کمی عجیب باشد، اما بخش اعظمی از مردم فیلیپین مسیحی کاتولیک بوده و بسیار معتقد هم هستند.

اما جشن کریسمس در این کشور چطور خواهد بود و شما باید به کجاها بروید و چه کارهایی انجام دهید؟ در زیر لیستی ده تایی برایتان خواهیم آورد که توضیحی مختصر از این جشن در این کشور زیبا خواهد بود. در نظر داشته باشید که با توجه به این که جشن کریسمس در فیلیپین یک ماهه است، این فرصت را دارید تا زمان سفر با تور فیلیپین را با فراغ بال تعیین کنید.

 

کارول خود را بسازید

کارول‌ها در واقع همان فانوس‌هایی هستند که شما در شرق آسیا می‌بینید. قابشان از بامبو ساخته می‌شود و با کاغذ‌های زیبای طرح‌دار آن را می‌پوشانند. از این دکورهای زیبا و نورانی، برای نشان دادن مسیر جهت رسیدن به کلیسا استفاده می‌شود، اما چند وقتی است که کارول‌ها، خود جذابیتی مضاعف برای گردشگران به حساب می‌آید. شما می‌توانید در طول سفر خود این کارول‌ها را همراه مردم فیلیپین بسازید.

 

نگاهی اجمالی به هزینه زندگی در فیلیپین

 کریسمس در فیلیپین

 

از سیمبانگ گابی دیدن کنید

این مورد هم یکی از قدیمی‌ترین رسم‌های مردم فیلیپین در ایام کریسمس است. سیمبانگ گابی از ۱۶ دسامبر آغاز می‌شود و ۹ روز به طول می‌انجامد و مردم در این ۹ روز به دعا و نیایش در اطراف کلیساها می‌پردازند. البته این یک مراسم مذهبی است، پس ممکن است برای خیلی‌ها جذابیتی نداشته باشد.

 

کریسمس در فیلیپین 

 

بازدید از شهر پامپانگا

فراموش نکنید که سفر شما در ایام کریسمس به فیلیپین، بدون بازدید از این شهر کامل نخواهد بود. این شهر هر ساله میزبان فستیوال بزرگ فانوس‌ها است و بیش از ۸۰ سال است که این مهم را به انجام می‌ساند. فستیوالی که از جذاب‌ترین‌ها در ایام کریسمس در سراسر جهان به حساب آمده و خیلی‌ها برنامه‌ی سفر به فیلیپین را برای دیدن آن برنامه‌ریزی می‌کنند. در چنین روزهایی شهر با فانوس پر می‌شود، فانوس‌هایی که مردم محلی ساخته‌اند و باعث شده‌اند شهر غرق در نور و زیبایی شود. بازدید از این شهر شما را با منظره‌هایی مواجه می‌کند که بعید است دوباره در زندگی خود ببینید.

 

  زیباترین فستیوال‌های فیلیپین 

 کریسمس در فیلیپین

 

بخشی از نوچه بوئنا باشید

این رسم غذایی قدیمی، در اصل گردهمایی خانوادگی مردم فیلیپین در شب کریسمس است و سفره‌ پر می‌شود از بهترین غذاهای فیلیپینی از جمله queso de bola، کالباس مخصوص، pancit، lechon، puto bumbong و بسیاری دیگر. البته شما می‌توانید خود یا همراه خانواده، در شب کریسمس به رستوران‌ها معروف شهر رفته و این سفره‌ی اختصاصی را سفارش دهید.

 

 ۱۰ رستوران برتر بوراکای فیلیپین برای نوش جان کردن بهترین غذاهای فیلیپینی 

 کریسمس در فیلیپین

 

به کلاب کانتری Baguio بروید

این دهکده تفریحی در ایام کریسمس ساخته می‌شود تا مردم به تفریح در آن بپردازند. جایی که بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند و سال‌های زیادی از پیدایش آن نمی‌گذرد. چیزهای جذابی در Baguio اتفاق می‌افتد. انواع برنامه‌های موسیقیایی، دکورهای زیبا، بازی‌های جمعی و البته هوای برفی کریسمسی که شما می‌توانید در بخشی از آن و به لطف دستگاه‌های ساخت برف تجربه کنید! نکته بسیار جالب این است که بخش‌های زیادی از این کلاب به وسیله‌ی متریال‌های بازیافتی ساخته می‌شود!

 

 بهترین کارهایی که می‌توانید در پالاوان فیلیپین انجام دهید 

 کریسمس در فیلیپین

 

از Itbayat بازدید کنید

یکی از جاهای فیلیپین که در ایام کریسمس مردم از آن بازدید می‌کنند، Itbayat است. تنها دلیلش نیز هوای سرد این منطقه بوده که متفاوت با دیگر شهرهای کشور است. هوای Itbayat که شهری بسیار زیبا و ساحلی است، به ۵ درجه در ماه‌های زمستان می‌رسد. غذاهای کریسمسی در این شهر بخش مهمی از رسومات آن بوده و خیابان‌های آن نیز مملو از چراغانی و فانوس‌های رنگی می‌شود. اگر به Itbayat در ایام کریسمس رفتید، حتما از غذاهای محلی مخصوص این روزها سفارش دهید.

 

 کریسمس در فیلیپین

 

برای آرامش به شهر Davao بروید

وقتی کارتان به انواع رسم و رسومات و جشن‌های کریسمسی در فیلیپین به پایان رسید، می‌توانید برای داشتن آرامش و گشتن در یک محیط نسبتا آرام به Davao بروید. شهری که در ارتفاع واقع شده و مناظر معرکه‌ای دارد و مردمش آنقدرها که در دیگر شهرهای فیلیپین اتفاق می‌افتد، کریسمس را با شلوغی و چراغانی و صدای موسیقی جشن نمی‌گیرند.

 

 زیباترین شهرها و جزایر فیلیپین برای علاقه‌مندان به گشت و گذارهای پرشور و هیجان

 کریسمس در فیلیپین

 

خرید در بازارهای کریسمسی

بسیاری از بازارهای محلی در این ایام تبدیل به بازارهای کریسمی می‌شوند و بعضی بازارها نیز به این منظور برپا می‌شوند. دکورهای کریسمسی با قیمت‌هایی بسیار خوب در این بازارها به فروش می‌رسند و عموما تخفیف‌های خوبی نیز ارائه می‌شود. البته که شما می‌توانید به مراکز خرید هم مراجعه کنید که مملو از دکورهای جذاب کریسمسی و برنامه‌های متنوع می‌شوند، اما حضور در بازارهای محلی تجربه‌ای بسیار جذاب‌تر برایتان خواهد بود.

 

 بهترین مراکز خرید در مانیل فیلیپین 

 کریسمس در فیلیپین

 

دنیای برفی در نزدیکی مانیل

برای کسانی که به سفر مانیل رفته‌اند و می‌خواهد یک روز برفی در کریسمس تجربه کنند باید گفت که نیازی نیست خیلی از شهر دور شوید. Snow World در Star City در نزدیکی مانیل واقع شده و یک پارک برفی و یخی فوق‌العاده است. جاذبه‌ها و بازی‌های بسیار جذابی در این پارک تعبیه شده و شما و خانواده‌تان را عاشق خودش می‌کند. فقط در نظر داشته باشید که این ایام احتمالا شلوغ‌ترین موقع برای رفتن به این پارک دوست داشتنی خواهد بود.

 

 سوغاتی‌هایی که روح مانیل را به شما نشان می‌دهند 

 کریسمس در فیلیپین

 

از بزرگ‌ترین درخت کریسمس کشور بازدید کنید

شهر تاگوم هز ساله بزرگ‌ترین درخت کریسمس کشور را برپا می‌کند که ۲۰ طبقه داشته و ۱۸۰ پا ارتفاع دارد. این درخت که همه‌اش با چراغ‌های نورانی درست شده آنقدر بزرگ است که اگر بخواهید کل آن را در عکس جا دهید باید حتما از آن فاصله بگیرید. این کار قبلا برای مردم محلی انجام می‌شد، اما حالا که گردشگران آن را کشف کرده‌اند، به یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های شهر و حتی کشور برای جذب مسافران تبدیل شده است.

۲۳ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران