تعطیلات زمستانی ۲۰۲۰ در شهرهای ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
تعطیلات زمستانی ۲۰۲۰ در شهرهای ترکیه

ترکیه مانند ایران، کشور وسیعی است و به دلیل همین وسعت بسیار زیاد، در آن واحد سه منطقه آب و هوایی متفاوت دارد. زمستان در ترکیه از اواسط ماه دسامبر آغاز شده و تا اواسط ماه مارس ادامه خواهد داشت. مناطق مختلف ترکیه کیفیت متفاوتی از زمستان را تجربه می‌کنند؛ از سرمای مطبوع و آرام گرفته تا روزهای بارانی و برفی و البته یخ زدگی‌های زمستانی. بسته به منطقه آب و هوایی، درجه حرارت در شهرهای گوناگون ترکیه در فصل زمستان ممکن است از منفی سیزده درجه تا مثبت ۲۴ درجه متفاوت باشد.

گردشگران ایرانی، در بیشتر مواقع تور ترکیه را به عنوان یک مقصد تعطیلات تابستانی می‌شناسند اما خوب است بدانید که تور استانبول، تو بدروم، تور کوش آداسی، تور آنتالیا و تورهای دیگر ترکیه، انتخاب خوبی برای استراحت‌ زمستانی شما نیز خواهد بود.

اما چرا تور ترکیه در زمستان؟ ترکیه در زمستان آرام‌تر است، بنابراین شما مجبور نیستید با جمعیت زیادی از گردشگران سر و کار داشته باشید. علاوه بر این، تور زمستانی ترکیه، هزینه‌های شما را به حداقل می‌رساند. مکان‌های اقامتی و هتل‌ها نسبت به فصل‌های دیگر، ارزان تر هستند و البته انتخاب‌های بیشتری دارید. اگر هنوز هم برای سفر زمستانی به ترکیه، تردید دارید ادامه این مطلب را بخوانید تا با با دلیل انکارناپذیر برای انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تعطیلات زمستانی ۲۰۲۰ آشنا شوید.

 

هزینه سفر

اگر اهل سفر هستید بهتر از هرکس دیگری می‌دانید که سفر به مقاصد گردشگری پر طرفدار در زمان‌های به اصطلاح های سیزن، یا همان بهترین فصل‌های سفر تا اندازه چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. پس اگر می‌خواهید یک سفر با کیفیت اما به صرفه و اقتصادی داشته باشید، بهتر است به سفر زمستانی به ترکیه فکر کنید.

 

 ۱۰ نکته‌ برای کاهش هزینه‌ی سفر به استانبول (قسمت اول) 

سفر زمستانی به ترکیه

 

در این صورت می‌توانید در تمام هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. از هزینه تور ترکیه و هزینه بلیت هواپیما گرفته، تا رزرو هتل، بلیت ورودی جاذبه‌های گردشگری و حتی مراکر خرید و سینما و پارک‌های آبی سراسر ترکیه.

 

فرار از ازدحام

اگر از شلوغی و ازدحام جمعیت خوشتان نمی‌آید و دوست دارید یک سفر نسبتا آرام را تجربه کنید، ترکیه بهترین انتخاب برای تعطیلات زمستانی است. با پایان یافتن مراسم کریسمس ۲۰۲۰ در ترکیه، شهرها دوباره آرامش خود را به دست می‌آورند و این یعنی شما می‌توانید بدون نگرانی از شلوغی‌ها راهی سفر شوید.

در این صورت مجبور نیستید برای بازدید از بناهای تاریخی، سازه‌های باستانی و حتی پارک‌های آبی و رستوران‌ها زمان خود را در صف بگذرانید و یا برای تور کشتی کروز از هفته‌ها قبل، بلیت خود را رزرو کنید. در واقع در زمستان، بیشتر از آنکه گردشگران را در خیابان‌ها ببینید، می‌توانید خودتان را با گربه‌های زیبا و جذاب این کشور سرگرم کنید.

 

 ۴ دلیل برای سفر جذاب زمستانی به ترکیه 

سفر زمستانی به ترکیه

 

مناظر جذاب زمستاتی

بیشتر مردم، ترکیه را به عنوان مقصدی شلوغ با سواحل صخره‌ای، روستاها و اقامتگاه‌های روستایی شیک، خیابان‌های زیبا و رنگارنگ و آفتاب بی‌انتها می‌شناسند اما در زمستان می‌توانید چهره جذاب دیگری از ترکیه را پیشِ روی خود ببینید.

در فصل زمستان، این کشور در بعضی روزها میزبان بارش شدید برف است که تجربه این بارش‌ها، چیزی از جادو کم ندارد. شما خودتان را در میان یک سرزمین باستانی آرام و کاملا بی سر و صدا خواهید دید که مانند فیلم‌های سورئال هالیوودی، مناظری سرشار از برف و طبیعتی سفیدپوش را برای شما نمایش خواهد داد.

 

 سفر زمستانی به ترکیه

 

فعالیت‌های زمستانی برای تعطیلات ۲۰۲۰ در ترکیه

 

اسکی بازی

اگر عاشق ماجراجویی هستید و می‌خواهید به اسکی بپردازید، ترکیه در زمستان انتخاب خوبی برای شما است. اگر آرزو دارید که در تورهای اروپا اسکی بازی کنید، اطمینان داشته باشید که بسیاری از پیست‌های اسکی ترکیه، امکاناتی به اندازه پیست‌های برتر اروپایی دارند.

علاوه بر این، استراحتگاه‌های اسکی شگفت انگیزی در اولوداگ، ایزمیت و پالاندوک ترکیه وجود دارد که از نظر استاندارد، امکانات و زیبایی‌های طبیعی، به راحتی با سوئیس رقابت می‌کنند.

 

 گشت و گذاری زمستانه در آنتالیا با رفتن به پیست اسکی ساکلیکنت 

 سفر زمستانی به ترکیه

 

حمام ترکی

حمام ترکی از آن دسته کارهایی است که حتما باید در سفر خود به ترکیه آن را امتحان کنید، حتی اگر در گرم‌ترین روزهای تابستان به این کشور سفر کرده‌اید. اما آیا مگر فصلی بهتر از زمستان هم برای این تجربه وجود دارد؟ در صورتی که در زمستان ۲۰۲۰ راهی استانبول یا شهرهای دیگر ترکیه شوید، می‌توانید به یکی از بهترین حمام‌های تاریخی پر از بخار بروید و معنی کسب آرامش سنتی را دریابید.

 

 در استانبول به سبک عثمانی‌ها، حمام خرم‌سلطان را تجربه کنید

 سفر زمستانی به ترکیه

 

کدام شهرهای ترکیه بهترین مقاصد گردشگری زمستانی هستند؟

همان‌طور که گفتیم ترکیه سرزمین بزرگی است که به طور همزمان سه اقلیم آب و هوایی را در خود جای داده است. برای همین هم برخی از شهرهای ترکیه، برای سفرهای زمستانی مناسب‌تر هستند. در اینجا برخی از بهترین مکان‌های بازدید در ترکیه در فصل زمستان آورده شده است:

  1. آنتالیا: آنتالیا که به طور رسمی با عنوان Pamphylia شناخته می‌شود، دارای انبوهی از اماکن تاریخی، خطوط ساحلی طولانی و مناظر مسحور کننده است. آکواریوم آنتالیا در زمستان یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها برای گردشگران است. علاوه بر این می‌توانید خستگی روزانه خود را در حمام‌های گرم آنتالیا فراموش کنید. بازدید از بندرهای قدیمی با قایق بادبانی و سواحل با هتل‌های بزرگ و همه چیز تمام را هم فراموش نکنید. بدون شک، آنتالیا شایسته این است که در صدر همه برنامه‌های تعطیلات زمستانی ترکیه قرار بگیرد.
  2. کاپادوکیا: کاپادوکیا یکی از بهترین مناطق زمستانی در ترکیه است. در واقع می‌توان گفت که کاپادوکیا، یک سرزمین عجایب زمستانی است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. این منطقه به دلیل فوران‌های آتشفشانی پیش از تاریخ‌، صخره‌هایی با شکل‌های عجیب دارد که شباهت زیادی به دودکش‌های فیلم‌های جادویی دارند و به نام «دودکش‌های پریان» شناخته می‌شوند.

 

 برای سفر کوش آداسی مناسب‌تر است یا آنتالیا 

سفر زمستانی به ترکیه

 

  1. استانبول: فراموش کردن استانبول در لیسن مقاصد زمستانی ترکیه، یک اشتباه نابخشودنی است. این شهر بزرگ ترکیه دارای اماکن دیدنی بسیاری مانند ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی و کلیساهای باستانی است. در سفر با تور کریسمس استانبول می‌توانید از تماشای طبیعت زیبای این شهر لذت ببرید، در بازارهای محلی خرید کنید و از جاذبه‌های فرهنگی و مردمی شهر لذت ببرید.

 

۲۰ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران