کریسمس را در باکو جشن بگیرید

جاذبه‌های گردشگری باکو
کریسمس را در باکو جشن بگیرید

اگر به فکر سفر کردن در زمانی مناسب و رویایی هستید، ایام کریسمس را از دست ندهید. تور باکو در کریسمس می‌­تواند بهترین برنامه برای یک سفر به یاد ماندنی باشد. کریسمس در هر نقطه از جهان با رنگ و نور و آواز از راه می­رسد. این جشن از ایام طولانی مدت سال در بسیاری از کشورهای جهان است.اگرچه آیین برگزاری کریسمس در دیگر کشور­های جهان که اکثرا مسیحی هستند با کشور آذربایجان تفاوت دارد، اما شهر باکو به زیبایی با این جشن همراه می­شود. در واقع، با رسیدن ماه دسامبر، کل شهر برای جشن و پایکوبی در کریسمس آماده است. تماشای خیابان و مغازه­‌های تزئین شده، سرودهای دلنشین، فستیوال­های هیجان انگیز و دیدن چهره خندان مردم، سفر ما را دل انگیزتر خواهد کرد.

 

آیین کریسمس در شهر باکو

اگر در زمان کریسمس قصد سفر به باکو را دارید، بدون شک از انتخاب تور باکو بسیار خوشحال خواهید بود. به محض اینکه وارد شهر باکو شوید، فواره­‌های رنگ و نور در سراسر شهر بسیار چشم نوازی می­‌کند. اگرچه کریسمس یک جشن ملی محسوب نمی‌­شود، اما برگزاری این جشن زیبا در باکو به طور کاملو با جزئیات انجام می‌­شود. اهالی شهر باکو در ایام کریسمس منازل و مغازه­های خود را با کاج زیبای کریسمس تزئین می­کنند. در مرکز بلوار اصلی باکو کاج بسیار بزرگی از جنس لامپ­های رنگی نصب می­شود که زیبایی و عظمتش تمام گردشگران را به سمت خود جلب می­کند. همچنین در نیمه شب ۳۱ دسامبر نیز آتش­‌بازی بسیار دل­انگیزی شروع می­شود و تمام مردم برای جشن گرفتن آنجا جمع می­شوند.

 

  هزینه سفر به باکو چقدر است؟

کریسمس در شهر باکو

 

مراسم دیگری که هنگام کرسیمس در شهر باکو برگزار می‌­شود، جشن میترا است. این جشن جهت ستایش نیاکان آتش بوده و در روز ۲۵ دسامبر انجام می­شود. زیبایی این جشن به قدریست شما را هرچه بیشتر برای خرید تور باکو ترغیب خواهد کرد.

 

شام کریسمس در شهر باکو

تمامی هتل­‌ها و رستوران­‌های شهر باکو، بهترین منوی غذای خود را در زمان جشن­های سالانه ارائه می­‌دهند که یکی از این جشن­ها جشن کریسمس است. تور باکو شما را به چشیدن این طعم­‌های بی‌­نظیر دعوت می­‌کند. نه تنها مردم شهر باکو بلکه تمام گردشگران، در شب کریسمس سراغ غذاهای لذیذ باکو مانند پلو آذری، بالیق، دلمه آذری، مرغ لاونگی و کباب لیولیا می­روند. اگر شب کریسمس مهمان یکی از اهالی شهر باکو باشید، طعم غذاهای خانگی باکو را فراموش نخواهید کرد.

 

 بهترین رستوران‌های باکو برای خوردن غذاهایی به یاد ماندنی

 کریسمس در شهر باکو

 

لذت خرید در کریسمس مارکت

اگر جزء آن دسته از افرادی باشید که در سفر مدام به خرید فکر می­‌کنید، کریسمس مارکت باکو همان جاییست که به دنبالش هستید. تور باکو شما را به مراکز خرید زیبا و با شکوه شهر باکو می­رساند. کافیست به میدان فواره بروید و از مراکز خرید، کافه­‌ها و زیبایی آنجا لذت ببرید. مراکز خرید باکو در زمان کریسمس پر می­‌شود از سوغاتی­‌های زیبا، لباس­‌های رنگارنگ و خوراکی­‌های خوشمزه که همیشه به دنبالشان هستید.

از دیگر کریسمس مارکت­های اصلی باکو، می­‌توان به بازار سنتی شهر قدیمی باکو اشاره کرد که در ایام کریسمس رنگ و رویی دیگر به خود گرفته و گردشگران زیادی از آنجا دیدن می­‌کنند. در این بازار هم سوغاتی­‌های کریسمسی یافت می­شود و هم سوغاتی­‌های جذاب باکو که بسیار زیبا هستند.

 

  بهترین بازارهای خیابانی باکو برای خریدن سوغاتی‌های خاص و به‌ یادماندنی

کریسمس در شهر باکو

 

بازار بعدی در خیابان نظامی شهر باکو و در میدان چشمه قرار دارد که نام زیبای آن "دست­های سرد، قلب گرم" است. این بازار برای خیریه طراحی شده و خیرین زیادی از هرجای شهر برای خرید به آنجا می­آیند. ایام کریسمس این بازار با چراغ­‌های رنگی زیبا تزئین شده و فروشگاه‌­ها و کافه‌­ها با تمام عشقشان مشغول به کار هستند. کتاب فروشی­‌های این خیابان نیز بسیار معروف هستند و افرادی که در هر زمانی مطالعه را فراموش نمی­‌کنند، ساعاتی را در این مکان سپری کرده و همزمان که زیبایی آنها را به وجد می­‌آورد، به مطالعه می­‌پردازند.

 

کریسمس در کلیسای ختایی باکو

کلیسای مرکزی باکو در خیابان ختایی باکو قرار دارد. کلیسای ختایی نیز مانند تمام نقاط شهر، در ایام کریسمس برای برگزاری مراسمات این ایام آماده می­شود و با تزئینات با شکوه و دیدنی به زیباییش افزوده می­‌شود. همه ساله زمان کریسمس در این کلیسا مراسم دلنشین و روحانی کریسمس انجام شده و مسیحیان و گردشگران زیادی را به دور هم جمع می­کند. مراسم کریسمس در کلیسای ختایی به زبان­های آذربایجانی، روسی و انگلیسی انجام می‌­شود تا همه بتوانند از آن لذت ببرند. اگر با تور باکو به آذربایجان سفر کرده­‌اید، مراسم کلیسای ختایی را از دست ندهید.

 

۱۶ آذر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 26 خرداد 1400)

نظرات کاربران