۵ رستوران ارزان در سفر به بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
۵ رستوران ارزان در سفر به بمبئی

بمبئی شهر آرزوهای رنگی، شهر رقص‌ها و عشوه‌های محلی، شهر آوازهای عاشقانه، شهر دورهمی‌های شاعرانه، شهر تفریحات خلاقانه، شهر گشت و گذارهای رها و کودکانه یکی از بهترین شهرهای هند برای سفر به حساب می‌آید. شهری که فیلم‌های بالیوودی در آن ساخته می‎شود و خانه‌ی بیشتر هنرپیشگان در آن قرار دارد. شهری که امکانات اقامتی و رفاهی درجه یکی دارد و با بهترین امکانات گردشگری از مهمانانش میزبانی می‌کند. شهری که هم می‌شود ارزان در آن گشت و گذار کرد و هم لوکس و گران. شهری جذاب که به شهر رقص‌ها و رنگ‌ها و نورها معروف است. در سفرتان به بمبئی اگر با بودجه محدود مواجه هستید و می‌خواهید هزینه‌های خود را مدیریت کنید همراه ما باشید تا ۵ رستوران ارزان این شهر که می‌توانید غذاهای دانشجویی در آن نوش جان کنید را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- رستوران‌های خائو گالی

این رستوران یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‎های ارزان بمبئی به حساب می‌آید که امروزه در سرتاسر بمبئی ۱۰ شعبه دارد. رستورانی که بیشتر شبیه به یک بوفه اغذیه فروشی است و در آن انواع غذاهای فست‌فودی، کبابی و پیتزاها را می‌توانید با قیمت‌های مناسب سفارش بدهید و نوش جان کنید. رستورانی که مقابل بیشتر شعبه‌های آن در طول شبانه‌روز افراد صف می‌کشند. رستورانی که پشت اداره بورس بمبئی یکی از مشهورترین شعبه‌های آن واقع شده است. در مراجعه‌تان به این رستوران به شما پیشنهاد می‌کنیم غذاهایی مانند پانی پوری و بهل را حتما امتحان کنید. این اسنک‌ها که نوعی از غذاهای خیابانی بمبئی به حساب می‌آیند بسیار لذیذ و پرطرفدار هستند.

 

 ۸ رستوران‌ شیک بمبئی که در آنها می‌توانید قصه‌های عاشقانه‌ بسازید 

 خائو گالی 


۲- رستوران مدرن جویس سنتر

اگر علاقه‌مند به نوش جان کردن انواع غذاهای هندی که با مرغ طبخ می‌شوند هستید به شما توصیه می‌کنیم به این رستوران تشریف ببرید. جاییکه منویش را غذاهایی که با مرغ درست می‌شوند پر کرده‌اند. جاییکه طرفداران زیادی در میان گوشتخواران دارد و قیمت غذاهایش نسبت به دیگر رستوران‌های بمبئی ارزان هستند. ساندویچ مرغ شاورما این رستوران از معروف‌ترین ساندویچ‌های آن به حساب می‌آید که نزدیک به ۸۵ روپیه قیمت دارد. به هنگام مراجعه‌تان به این رستوران به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما شیر ماسالا را نیز امتحان کنید.

 

 مدرن جویس سنتر


۳- رستوران پتاو بهاجی

در سفرتان به بمبئی اگر دوست دارید به یک رستوران درجه یک که غذاهایش را با پنیر هندی مخصوص طبخ می‌کند بروید به این رستوران تشریف ببرید. جاییکه صف طولانی مردمان را مقابل ورودیه آن می‌توانید ببنید. صفی که به دلیل سرعت عمل کارکنان این رستوران شما را ۵ دقیقه بیشتر معطل نمی‌گذارد. گران‌ترین غذای این رستوران ۲۰۰ روپیه هزینه دارد و غذای مشهور آن که پنیر پاو بهاجی نام دارد که ۱۲۰ روپیه قیمت آن است. اگر دوست دارید یک مزه را از هند همیشه زیر زبان خود داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم به این رستوران تشریف ببرید و پنیر پاو بهاجی را نوش جان کنید.

 

 ۹ غذای خیابانی هند که شما را عاشق طعم فلفل می‌کند 

پتاو بهاجی


۴- رستوران سروی

اگر عاشق غذاهای گوشتی و کبابی هستید این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های بمبئی است که برای نوش جان کردن غذاهای ارزان قیمت می‌توانید به آن مراجعه کنید. رستورانی که قیمت هر سیخ کبابش ۲۸ روپیه است و هر مرغ سوخاری ماسالای آن ۱۲۵ روپیه. رستورانی که غذاهای گیاهی در منوی آن جایگاه ویژه‌ای ندارند و اگر گیاهخوار هستید رفتن به این رستوران اصلا پیشنهاد خوبی برای شما نیست. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در منوی این رستوران کله پاچه و سیرابی نیز می‌توانید پیدا کنید. قیمت غذاهای این رستوران زیر ۱۰۰ روپیه است و همین امر باعث شده است مشتریان زیادی داشته باشید.

 

 در این هتل‌های بمبئی ازران اقامت کنید

  رستوران سروی


۵- خانه کافه المپیا

محله کولابا یکی از پر رفت‌وآمدترین محله‌های بمبئی است که جاذبه‌های زیادی در خود دارد. محله‌ای که کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در خود جای داده است و همین امر باعث شده تردد در آن زیاد باشد. محله‌ای که رستوران ایرانی لئوپولد را دارد. بنابراین در سفرتان به بمبئی اگر دلتان برای غذاهای ایرانی تنگ شد حتما به این رستوران تشریف ببرید و غذاهای ایرانی درجه یک سفارش بدهید. درست روبه‌روی لئوپولد اما رستورانی با نام خانه کافه المپیا قرار دارد که غذاهای لذیذ اما ارزان برای مشتریانش سرو می‌کند. کافه رستورانی که در منویش هم غذاهای گوشتی موجود است و هم غذاهای گیاهی. کافه رستورانی که قیمت غذاهایش کمتر از ۱۰۰ روپیه است. در مراجعه‌تان به این رستوران به شما توصیه می‌کنیم ماسالا کیما سفارش بدهید و نوش جان کنید. البته اگر معده‌های حساسی ندارید. چرا که این غذا بسیار تند است. دیگر غذای معروف این رستوران گوشت سرخ شده است که بسیاری از گوشتخواران آن را سفارش می‌دهند و نوش جان می‌کنند.

 

انه کافه المپیا

۱۲ آذر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 20 شهریور 1399)

نظرات کاربران