همه چیز درباره کشور ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
همه چیز درباره کشور ارمنستان

ارمنستان از کشورهای کوچک و هم‌مرز با ایرانست که از محبوبیت زیادی بین کشورهای منطقه برخوردار است. این کشور که در منطقه قفقاز واقع شده، دارای زیبایی‌های طبیعی فراوان و تاریخی غنی است که به عنوان یکی از مقاصد توریستی نزدیک و تقریبا مقرون به صرفه شناخته می‌شود. ارمنستان دارای جامعه‌ای در حال توسعه است که بخش زیادی از آن هنوز حالت سنتی خود را حفظ کرده است. ایروان به عنوان پایتخت و اصلی‌ترین مقصد این کشور بیشترین حجم گردشگر را به خود می‌بیند. ما در این پست قصد داریم به بررسی اطلاعات کلی درباره این کشور بپردازیم.

 

آب و هوا

آب و هوای ارمنستان قاره‌ای است و این یعنی هر چقدر تابستان‌های گرم و خشک به خود می‌بیند زمستان‌هان‌ها سرد و برفی‌ست. تابستان‌های این کشور تا اوایل مهر ادامه داشته و میانگین دمای آن بین ۲۲ تا ۳۶ درجه دمایی شبیه به شمال ایران است. در حالی که زمستان‌ها دمای هوا در سردترین حالت تنها به منفی ۵ می‌رسد. یکی از زیباترین فصول ارمنستان فصل پاییز همزمان با رنگی شدن جنگل‌ها و کوهستان‌هاست.به علاوه زمستان‌های این کشور پر از بارش برف بوده و چهره سفید و درخشان آن برای ماه‌ها باقی می‌‌ماند. به همین دلیل هم هست که بهترین زمان برای سفر با تور ارمنستان بین ماه‌های اردیبهشت تا مهر وقتی که هوا گرم و دلپذیر می‌شود است.

 

 حال و هوای فصول مختلف در ارمنستان 

ارمنستان

 

ارمنستان به لحاظ جغرافیایی دارای آب و هوا و نواحی مختلف است به طوری که با اختلافی فاحش نواحی خشک کم‌تر از ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی و نواحی مرتع با بیش از ۸۰۰ میلی‌متر کم‌ترین و بیشترین بارندگی‌ها را به خود تجربه می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید از فصل بارندگی دوری کنید باید برنامه‌تان را خارج از ماه‌های مارس تا جولای، و اکتبر و نوامبر بگذارید.

 

کلیاتی درباره ارمنستان

ارمنستان اولین کشور مسیحی دنیاست و از همین رو تقویم آن به میلادی محاسبه می‌شود. این کشور در UTC/GMT +۴ واقع شده و تنها نیم ساعت با ساعت رسمی ایران تفاوت دارد. برق شهری در ارمنستان ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است به علاوه پریزها و دوشاخه‌ها نیز از نوع C و F هستند. کد مخابراتی این کشور با +۳۷۴ شماره‌گیری می‌شود و برعکس خیلی از کشورها که خدمات پلیس با ۹۱۱ شماره‌گیری می‌شود در اینجا ۱۰۲ برای گزارش پلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر شماره‌های مهم می‌توان به ۱۰۱ برای آتش‌نشانی و ۱۰۳ برای اتفاقات اشاره کرد.

 

 ۱۰ هاستل برتر ایروان برای اقامتی ارزان اما باکیفیت

 armenia

 

جامعه

ارمنستان کشوری مذهبی با اکثریت مسیحی است و به عنوان اولین کشور مسیحی تاریخ شهرت دارد. مردم این کشور به زبان ارمنی شرقی صحبت می‌کنند و با زبان روسی آشنایی دارند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای مسافران این کشور برقراری ارتباط با مردم بومی آن است زیرا بیشتر مردم در استفاده از زبان انگلیسی مهارت کافی ندارند. اما با یاد گرفتن برخی عبارات ضروری پیش از سفر می‌توانید اوضاع را در صورت بروز به وجود آمدن عدم تطابق زبانی تا حدودی مرتفع کنید. پول رسمی این کشور، درام با اختصار AMD نوشته می‌شود اما دلار هم برای معامله با گردشگران پذیرفته می‌شود. به علاوه استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی هم مقدور است. توجه داشته باشید که مردم ایروان با وجود توریست‌های اروپایی که به کشورشان سفر می‌کنند هنوز پوششی مناسب و نسبی دارند و خیلی لباس‌های سبک در آن رایج نیست. حتی برخی سختگیری‌های اضافی هم در بازدید از مکان‌های مقدس و مذهبی اعمال می‌شود.

 

 گشت و گذار در میدان جمهوری ارمنستان؛ جاذبه‌ی تاریخی و شهری ایروان 

 armenia

 

وضعیت حمل و نقل

در حالی که عمده سفرهای کشورهای مختلف به دو فرودگاه بین‌المللی این کشور یعنی زوارتنوتس در ایوارن و شیراک در گیومری صورت می‌گیرد ولی به واسطه مرز زمینی با ایران در شمال غربی سفرها به این کشور هم با زمینی و هم هوایی انجام می‌گیرد. جهت رانندگی در ارمنستان از راست است و این یعنی به راحتی می‌توانید به صورت زمینی با وسیله نقلیه شخصی به ارمنستان سفر کنید.

 

 armenia

 

ایروان پایتخت ارمنستان

ایروان به عنوان قطب اصلی گردشگری و پایتخت این کشور همیشه از بالاترین اهمیت برخوردار بوده است. پیدایش ایروان به هزاره اول میلادی برمی‌گردد و تعداد کلیساهای قرون وسطایی آن گواهی بر شکوه تاریخی هستند. این شهر در طول دهه‌های اخیر و پاگیری صنعت گردشگری توانسته ظاهری مدرن، زیبا و دلربا به خود بگیرد. مردم این شهر مهربان و خوش‌برخورد هستند و به دیدن توریست‌های کشورهای همسایه عادت دارند.

 

 ۶ رستوران ویژه ایروان که می‌توانید خوشمزه‌ترین دلمه‌ها را در آنها نوش جان کنید

armenia

 

باتوجه به فرهنگ غنی و تاریخی طولانی این شهر شما می‌توانید غذاهایی آشنا و ترکیبی مثل کباب‌ها، انواع دلمه‌ها و غذاهای فست فودی غربی را به وفور پیدا کنید. ایروان پر از کلیساهای زیبا، موزه‌ها و پارک‌های دل‌انگیز برای بازدید و قدم‌زنی بوده و باب همه سلیقه‌ای است.

۰۳ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران