جزیره راچا یای، بهشتی در نزدیکی پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
جزیره راچا یای، بهشتی در نزدیکی پوکت

پوکت، پاتایا، کرابی یا خیلی دیگر از جزایر زیبای تایلند، خود به تنهایی مقاصدی فوق‌‌العاده برای سفر هستند، اما وقتی پا را از این جزایر فراتر گذاشته و به آب‌های اطرافشان بروید، با دنیاهای کوچک و شگفت‌انگیز دیگری هم مواجه خواهید شد. راچا یای، یکی از این بهشت‌های مینیاتوری در دریای آندامان است، جایی که تنها چند کیلومتر از پوکت فاصله داشته و به راحتی می‌توانید در سفر با تور تایلند به این مکان، از راچا یای دیدن کنید.


کوتاه درباره جزیره‌ راچا یای

جزیره راچای یای در ۱۲ کیلومتری جنوب پوکت واقع شده و بعضی‌ها آن را با اسم جزیره رایا صدا می‌زنند. این محل مکانی بسیار خوب برای غواصی و همچنین اسنورکلینگ است و بیشتر به عنوان یک مقصد عالی برای سفری یک روزه از پوکت به حساب می‌آید. راچا یای سواحل بسیار زیبایی دارد معروف‌ترین آن‌ها در خلیج U مانند آن قرار دارند که به خلیج آئو تاوان توک معروف است. دریای اطراف این جزیره با آب شفاف و زلالی که دارد، محلی عالی برای شنا و دیدن دنیای زیر آب است و در مجموع از این جزیره می‌توان به عنوان جایی یاد کرد که یک روز کم‌نظیر را می‌تواند برایتان رقم بزند.

 

ماجراجویی در غار وایکینگ جزایر فی فی تایلند

جزیره‌ راچا یای


چرا باید به راچا یای برویم؟

اولین دلیل برای رفتن به راچا یای، گذراندن یک روز عالی خارج از پوکت است. جزیره‌ای فوق‌العاده با دیدنی‌های بسیار که در چند سال اخیر با ساخت و ساز‌هایی که در آن انجام شده، بسیار بیشتر از گذشته آمادگی پذیرایی از مسافران را دارد. مسافت این سفر بسیار کم بوده و شما می‌توانید هر چند ساعت که دوست دارید در آن به گردش پرداخته و دوباره به پوکت باز گردید.
دلیل دیگر همانطور که گفتیم غواصی و اسنورکلینگ در راچا یای است. یکی از جزایر کوچکی که بهترین گزینه برای این فعالیت در منطه به شمار می‌رود. آب زلال و تنوع بسیار جذابی که در زیر آب این جزیر وجود دارد، فرصتی بی‌نظیر برای هر کس در سن و سال مختلف است تا تجربه‌ای این چنینی داشته باشد.

 

جزیره‌ راچا یای


گشت‌های دو نفره نیز از دلایل دیگری هستند که در سفر به پوکت، گذری عاشقانه به راچا یای بزنید. این مکان در کنار سواحل زیبا اما شلوغ، سواحل کوچک‌تر و بسیار خلوت‌تر دارد که برای جمع دو نفره‌ی شما عالی هستند. حتی اگر بخواهید می‌توانید از هتل‌های لوکس این جزیره‌ی کوچک بهره برده و برای سفر ماه عسل خود، یک شب دلچسب را نیز در این مکان از سر بگذرانید.
در نهایت نباید فراموش کرد که راچا یای، برای یک روز خانوادگی نیز عالی است. اگر خانواده‌ی شما اهل ماجراجویی، لذت بردن از سواحل عالی و انجام فعالیت‌های دریایی هستند، پس راچا یای کاملا مناسب شما و خانواده‌ی شما فارغ از هر سن و سالی خواهد بود.


چطور به جزیره راچا یای برویم؟

شما به راحتی می‌توانید از اسکله‌ی چالونگ، سوار قایق‌های تندرو شده و مسافت ۴۵ دقیقه‌ای برای رسیدن به راچا یای را طی کنید. فری‌هایی نیز هستند که این سفر را انجام می‌دهند، اما بهترین راه همان قایق‌های تندرو به حساب می‌آیند.

 

۱۰ تور رمانتیک پوکت ، لحظاتی عاشقانه‌ بسازید

جزیره‌ راچا یای


سواحل راچا یای

معروف‌ترین سواحل این جزیره را باید ساحل بانانا (موز)، ساحل راچا نوی و ساحل راچا یای به حساب آورد. این سواحل دارای شن سفید بسیار زیبا، محیطی دیدنی و آبی زلال هستند و فعالیت‌های متنوعی نیز در آن‌ها تهیه دیده شده است. البته با توجه به محبوبیت آن‌ها، عموما روزهای شلوغی دارند، پس می‌توانید با توجه به وسعت کم جزیره، کمی از این سواحل دور تر شده و در سواحل کوچک‌تر اما بسیار زیبای راچا یای، همین جذابیت را اما در محیطی خلوت‌تر تجربه نمایید.

 

جزیره‌ راچا یای


بهترین راه برای تجربه‌ی غواصی و اسنورکلینگ

اگر تجهزیات اسنورکلینگ را داشته باشید (عینک مخصوص و فین) به راحتی می‌توانید تقریبا در هر نقطه‌ای از جزیره این فعالیت را تجربه کنید. اما مجموعه Raya Divers در راچا یای، هم تجهیرات کرایه‌ای بسیار خوبی دارد و هم تورهای متنوعی برای غواصی و اسنورکلینگ برگزار می‌کند. شما می‌توانید با شرکت در تورهای آن‌ها، با خیالی جمع و در بهترین نقاط به انجام این فعالیت بپردازید.

 

تفریح‌ها و سرگرمی‌های رایگانی که می‌توانید در پوکت به انجام برسانید

جزیره‌ راچا یای


هتل‌های راچا یای

اگر دوست داشتید شب را در این جزیره‌ی زیبا بگذرانید، لوکس‌ترین محل برای شما The Racha را خواهد بود. همه چیز این هتل عالی است، فقط با توجه به این که در کنار ساحلی معروف بنا شده، صبح‌ها محیط ساحل آن کمی شلوغ است. به همین خاطر شما می‌توانید Rayaburi Resort Racha Island را نیز امتحان کنید که البته کمی ارزان‌تر است و در کنار ساحل خلوت‌تری هم بنا شده اما یک هتل ۴ ستاره به حساب می‌آید. برای مکانی نسبتا ارزان و با کیفیت نیز، Ban Raya Resort را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۱۹ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران