یک صبحانه ترکی شامل چه مواردی است

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
یک صبحانه ترکی شامل چه مواردی است

غذاهای ترکی را بدون توجه ویژه به صبحانه ترکی، نمی‌توان مورد بحث قرار داد. این یک آغاز واقعا بی‌نظیر برای روز است و دارای عناصری است که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. بیشتر مردم ترکیه، صبح خود را مانند مردم سایر نقاط جهان آغاز می‌کنند. آنها از خواب بیدار می‌شوند ، برای روزشان آماده شده، بچه‌های خود را به مدرسه می‌فرستند و البته اولین وعده غذایی خود را نیز صرف می‌کنند. با این حال باید گفت که صرف صبحانه در ترکیه، فقط یک ضرورت نیست. این یک امر اجتماعی و سنتی خانوادگی به شمار می‌آید.

در کل باید گفت که ترک‌ها عاشق غذا خوردن هستند و از آنجایی که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است، آنها می‌دانند چگونه به آن آب و تاب بدهند و چه خوراکی‌هایی برایش در نظر بگیرند. البته از نظر محلی تفاوت‌هایی در آیتم‌های صبحانه وجود دارد. مثلا مردم یک ناحیه پنیر، زیتون یا حتی نان خاصی را نسبت به مردم مناطق دیگر می‌خورند. با این وجود، بسیاری از خوراکی‌های صبحانه بین ترک‌ها مشترک است. در سفر با تور ترکیه، پیشنهاد می‌کنیم که حتما صبحانه ترکی خوشمزه را در مناطق زیبای استانبول بخورید. اما در ادامه، بیایید با هم ببینیم که این صبحانه ترکی شامل چه مواردی است.

 

عناصر اصلی یک صبحانه ترکی

برای شروع، یک چای عالی برای یک صبحانه ترکی ضروری است. هرچند که قهوه ترک شهرت داشته و طرفداران بسیاری نیز در بین مردم ترکیه دارد، اما قطعا گزینه اصلی برای صبحانه، چای ترکی است.

انتخاب قطعی بعدی، نان است. رایج‌ترین نان در ترکیه، نان سفید است. با این حال در سال‌های اخیر، توجه زیادی به خوردن سالم‌ترین نان‌ها از جمله نان‌های چاودار شده است. سایر عناصر اصلی تشکیل‌دهنده صبحانه ترکی شامل پنیر سفید (مانند فتا)، پنیرهای سنتی قدیمی (مانند kaşar peyniri)، زیتون سیاه یا سبز، کره، عسل، مربا، چند تخم مرغ آب پز، گوجه‌فرنگی خرد شده، خیار و فلفل دلمه‌ای هستند. همچنین سوپ یکی از اصلی‌ترین وعده‌های صبحانه، در بسیاری از خانه های ترکی به ویژه در ماه‌های زمستان است.

 

معرفی بهترین سوغاتی‌های خوراکی ترکیه برای مسافران تور استانبول

 

اگر مهمان هستید

تقریباً در همه جای استانبول، می‌توانید از یک صبحانه ترکی لذت ببرید. از کافه‌ها گرفته تا شیرینی فروشی‌ها و همچنین بیشتر رستوران‌ها، صبحانه سرو می‌کنند. اگر مهمان هستید و یا قصد دارید که در کافه رستوران صبحانه ترکی صرف کنید، به جز گزینه‌های اصلی، موارد دیگری نیز می‌توانند به سفره صبحانه شما اضافه شوند.

 

 

در برخی کافه‌ها و رستوران‌ها، در کنار صبحانه و همه عناصر اصلی آن، بورک (Börek) سرو می‌شود. این خوراکی، از ورق‌های نازک خمیری تشکیل شده است که داخل آن از پنیر، گوشت چرخ کرده یا سبزیجات پر شده و پخته شده است.

سوسیس Sucuklu Yumurta، نیز یکی از گزینه‌های موجود در سفره‌های کمی تجملاتی‌تر صبحانه ترکیه است. این سوسیس، از گوشت گاو، سیر و ادویه‌جاتی نظیر فلفل قرمز، زیره و سماق تهیه می‌شود. البته برخی اشخاص دوست دارند که از ترشی‌جات و تخم مرغ به همراه این سوسیس استفاده کنند. معمولا این سوسیس، همراه تخم مرغ در ماهیتابه سرخ می‌شود. هر چند که چرب بوده و طعم آن کمی تند، اما قطعا بسیار لذیذ است.

 

گردش با کشتی‌های کروز در آب‌های ترکیه

 

یکی دیگر از امکانات عالی صبحانه که از تخم مرغ درست می‌شود، املت منه من (Menemen) نام دارد. این غذا، یک نسخه آبدار و تند از تخم مرغ همراه با پیازهای خرد شده، فلفل قرمز و سبز و گوجه فرنگی است. و در نهایت، مربای گلبرگ گل سرخ در هنگام صبحانه، با وجود زیبایی و طعم عالی، شادی زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد!

و در آخر بهتر است که از نان سیمیت (simit) برای صبحانه‌تان غافل نشوید. این حلقه نان پوشیده از کنجد، تقریبا در همه نانوایی‌ها یافت می‌شود. هر چند که می‌توانید آن‌ را از فروشنده‌های خیابانی نیز خریداری کنید و سپس با پنیر میل نمایید.

 

 

عبارت صبحانه در زبان ترکی

کلمه صبحانه به زبان ترکی kahvaltı است. این عبارت را می‌توان به صورت kahve–altı تفکیک کرد که به معنای under-coffee، یعنی غذایی که قبل از نوشیدن قهوه خورده می‌شود، است. بنابراین یک صبحانه ترکی خوب باید با یک فنجان قهوه عالی ترکی به پایان برسد.

 

۴ مسیر جذاب برای سفر جاده‌ای در ترکیه

 

در این مقاله، به بررسی عناصر مختلف ساده و تجملاتی یک صبحانه ترکی پرداختیم. البته اگر قصد دارید که تجربه خوردن این وعده غذایی در کافه یا رستورانی را داشته باشید، توصیه می‌کنیم حتما بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن صبحانه دل انگیز ترکی را شناسایی کنید.

 

۱۴ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران