۵ تجربه فراموش ناشدنی از سفر به پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
۵ تجربه فراموش ناشدنی از سفر به پنانگ

پنانگ یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جزیره‌های کشور مالزی است که از سال ۲۰۰۸، بعد از آنکه تونی بلر نخست وزیر وقت بریتانیا از آن دیدن کرد تبدیل به یکی از مشهورترین نقاط گردشگری شرق آسیا شد. شهری که تمامی رویدادهایش جذاب و خاص هستند. شهری که هم جاذبه‌های تاریخی در خود دارد و هم جاذبه‌های تفریحی. شهری که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و هم دوستانه. شهری که باغ‌ها و جاذبه‌های طبیعی‌اش بسیار معروف هستند و همین امر سبب شده است روزهای سبزی را بتوانید در آن پشت سر بگذارید. در سفرتان با تور مالزی به پنانگ اگر به دنبال آن هستید که تجربه‌های خاص داشته باشید و این شهر را متفاوت در خاطرتان جاودانه کنید همراه ما باشید تا ۵ تجربه ویژه که در این شهر می‌توانید به انجام آنها مبادرت ورزید را یک به یک خدمتتان بازگو کنیم.


۱- به بام ساختمان Supreme bliss بروید

این ساختمان یکی از اماکن مذهبی پنانگ به حساب می‌آید که با رفتن به آن می‌توانید یکی از مهمترین مراکز مذهبی شرق آسیا را مشاهده کنید. ساختمانی که با نهایت هنرمندی ساخته شده است و تالارهای عبادت زیبایی دارد. ساختمانی‌ که به صومعه‌هایش شناخته می‌شود و به مجسمه الهه کوآن یین. ساختمانی که بر فراز تپه‌ای به نام آیر هیتمن قرار گرفته است تا چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای مقابل دیدگان‌ بازدیدکنندگانش قرار دهد. در سفرتان به پنانگ به شما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال بازدید از مکان‌های خاص و ساختن خاطره‌های ویژه هستید حتما از این بنا دیدن کنید.

 

۷ سوغاتی خاص پنانگ برای هدیه به عزیزانتان

Supreme bliss


۲- به ساختمان مارهای افعی بروید و شجاعت خود را محک بزنید

در دل پنانگ یک ساختمان جذاب وجود دارد که محل زندگی خزندگان است. ساختمانی منحصر به فرد که بنایش شما را جذب می‌کند و به داخل می‌کشاند. ساختمانی که نه تنها آدم‌ها بلکه تعداد زیادی از مارها را نیز جذب خودش می‌کند و همین امر سبب شده است خانه مارها باشد. در سفرتان به پنانگ اگر می‌خواهید شجاعت خود را محک بزنید به این خانه بروید و درحایکه مارها از سر و کولتان بالا می‌روند با آنها دوستی کنید و عکس بیندازید. مسئولان این خانه می‌گویند دود بخورهایی که در این خانه پخش است سبب می‌شود مارها بدون خطر باشند اما باز هم ظاهر بزرگ و دراز آنها وحشت را به جان آدم می‌اندازند.

 

پنانگ


۳- به تپه‌های پنانگ بروید و از آنچه زیر پای‌تان می‌بینید لذت ببرید.

پنانگ بلندی‌ها و تپه‌های زیادی دارد که به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان به این جزیره برای بازدید از آنها حتما زمان صرف کنید. تپه‌هایی که چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از این شهر مقابل دیدگان شما قرار می‌دهند. تپه‌هایی گاه سرسبز که امکانات تفریحی و رفاهی نیز در آنها فراهم آمده‌اند. در یکی از بلندی‌ها و تپه‌های این جزیره تله‌کابین آن واقع شده است که با مراجعه به آن می‌توانید یک تفریح خاطره‌انگیز نیز انجام بدهید و بعد درحالیکه یکی از زیباترین مناطق شرق آسیا را زیر پای‌تان می‌بینید، تصویرش را برای همیشه در ذهن‌تان ثبت کنید.

 

معرفی ۵ بازار بزرگ و جذاب پنانگ

تپه‌های پنانگ


۴- به قدیمی‌ترین شرکت قایقرانی پنانگ بروید

با ساخته شدن پلی که پنانگ را از جدا افتادگی در آب جدا می‌کرد و به نوعی به خاک مالزی پیوند می‌داد قایقرانی کاربرد خود را در این جزیره برای مردمانش از دست داد اما برای گردشگرانش تبدیل به یک تفریح خاطره‌انگیز شد. امروز در مسیر شهر جورن تاون این جزیره، قدیمی‌ترین شرکت قایقرانی آن واقع شده است که سال تاسیسش بازمی‌گردد به ۱۹۲۰ میلادی. شرکتی که امروزه با مراجعه به آن می‌توانید سوار قایق شوید و این جزیره و دور و اطرافش را به گونه‌ای خاص سیاحت کنید. شرکتی که در تمامی روزهای هفته تورهای پنانگ گردی برگزار می‌کند و برای مسافران این جزیره خاطره‌های ماندگار می‌سازد. بنابراین در سفرتان به پنانگ به شما توصیه می‌کنیم در تورهای این شرکت ثبت‌نام کنید و یک تفریح خاص انجام بدهید.

 

۱۰ فعالیت مفرح را در پنانگ به همراه کودکان خود تجربه کنید

شرکت قایقرانی پنانگ


۵- غذاهای خیابانی نوش جان کنید

پنانگ به پایتخت غذاهای خیابانی در جهان مشهور است. بنابراین غذاهای خیابانی پنانگ جزو خاص‌ترین غذاهای خیابانی جهان به حساب می‌آیند و این خاص بودن نه تنها به خاطر کیفیت غذاها بلکه به خاطر کیفیت ارائه آنها نیز هست. در خیابان‌ها و بازارهای این شهر می‌توانید انواع مختلف غذاها و دسرها را بیابید و نوش جان کنید. البته نوشیدنی‌های درجه یک نیز این غذاها و دسرها را عموما همراهی می‌کنند. اگر صاحب معده‌های حساسی نیستید یا غذاهای شرق آسیایی به مذاق‌تان خوش می‌آید به شما توصیه می‌کنیم حتما در گشت و گذارهای‌تان این غذاها را خریداری کنید و نوش جان. به هر جهت بسیار حیف است به پایتخت غذاهای خیابانی جهان بروید و از غذاهای آن نوش جان نکنید.

 

۷ ساحل منحصر به فرد پنانگ، پایتخت غذاهای خیابانی جهان و مالزی

 غذاهای خیابانی پنانگ

۱۹ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران