۱۱ غرفه برتر غذاهای خیابانی در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
۱۱ غرفه برتر غذاهای خیابانی در بانکوک

غذاهای خیابانی در بانکوک، بخشی مهم از فرهنگ مردم این شهر شلوغ و زیبا است. جایی که می‌توانید غذاهای خوشمزه، تازه و سریع را با قیمت‌هایی بسیار پایین میل کنید. وقتی حرف غذاهای خیابانی در بانکوک به میان می‌آید، انتخاب‌های بسیار زیادی پیش روی شماست و ما برای این که در سفرتان با تور تایلند بتوانیم این انتخاب را برای شما ساده کنیم، نام چند غرفه‌ی برتر غذاهای خیابانی در بانکوک را به شما معرفی کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم تا سلیقه‌های مختلف غذایی در انتخاب‌هایمان پوشش داده شود.


Thip Samai Pad Thai

پد تای یکی از غذاهای مهم خیابانی در بانکوک است و Samai را باید یکی از مهم‌ترین فروشنده‌های آن در بانکوک به حساب آورد که از سال ۱۹۶۶ میلادی در حال ارائه این غذا و بعضی غذاهای خیابانی دیگر است. مدل‌های مختلفی از این نودل معروف در این غرفه به فروش می‌رسد که همگی طعمی عالی دارند، اما نباید فراموش کنید که به علت محبوبیت بالای آن Samai، صف انتظار بین ۱۰ دقیقه تا یک ساعت وقت شما را می‌گیرد.

 

۱۰ مرکز خرید معروف در سیام بانکوک


آدرس: 313, 315 Maha Chai Road, Khwaeng Samran Rat, Khet Phra Nakhon Krung Thep Maha Nakhon


Hoi Tod Chaw Lae

یکی دیگر از غرفه‌های معروف غذاهای خیابانی در بانکوک که چندین برنامه‌ی غذایی در دنیا نیز در آن ساخته شده است. این مکان به دو غذای خود معروف است که با کیفیتی عالی به فروش می‌رساند، یکی پد تای کلاسیک است و دیگری املت صدف سنگاپوری. با توجه به این که Hoi Tod Chaw Lae تنها ۲۰۰ متر با ایستگاه Thonglor BTS فاصله دارد، به راحتی می‌توانید به آن‌جا رفته و طعم غذاهایش را بچشید.

 


آدرس: 25 Soi Sukhumvit 55, Khlong Tan Nuea, Wattana Bangkok


Nai Mong Hoi Tod

این مکان به تازگی در لیست راهنمای میشلین بانکوک قرار گرفته است، جایی که به سرو صدف برشته و غذاهای دریایی خیابانی شهرت دارد. Nai Mong Hoi Tod شاد جایی محقر به نظر برسد، اما طعم بسیار خوشمزه‌ی غذاهایش در ازای هزینه‌ی کمی که برای آن می‌کنید، شما را شگفت‌زده می‌کند.

 

۵ شهربازی معروف و هیجان‌انگیز بانکوک


آدرس: 539 Phlap Phla Chai Road, Khwaeng Pom Prap, Khet Pom Prap Sattru Phai Krung Thep Maha Nakhon


Daeng Racha Hoi Tod

از دیگر جاهایی که می‌توانید صدف برشته‌ی عالی بخورید، این غرفه‌ی کم نظیر است که قدمت آن به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد. پختن این غذا در Daeng Racha Hoi Tod به صورت خانوادگی انجام شده و از جد دارندگان آن‌، به آن‌ها ارث رسیده است. فراموش نکنید که Daeng Racha Hoi Tod تنها تا ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر فعالیت می‌کند، اما بهتر است که صبح زود به این مکان مراجعه کنید تا از دیگر غذاهای دریایی مثل ماهی‌های تازه آن نیز استفاده کنید.

 


آدرس: 342 Sukon 1 Alley, Khwaeng Talat Noi, Khet Samphanthawong Krung Thep Maha Nakhon


Som Tam Jae So

سوم تام یکی دیگر از غذاهای محبوب خیابانی تایلندی است، پس وقتی اسم آن را در سر در غرفه می‌بنیید، پس باید انتظار خوردن همین غذا را در آن داشته باشید. غذایی که بیشتر در مناطق شمالی تایلند سرو می‌شود که در واقع یک نوع سالاد خاص است که با پاپایا و سس ماهی درست شده و کمی گرما می‌بیند و در بیشتر موارد با برش‌های میگو سرو می‌شود. بسیاری بر این عقیده‌اند که Som Tam Jae So بهترین جا برای خوردن این غذا محسوب می‌شود.

 

۶ تفریح خاص که در بانکوک می‌توانید تجربه کنید


آدرس: Soi Phiphat 2, Khwaeng Silom, Khet Bang Rak Krung Thep Maha Nakhon


Thong Sai E-Sarn Food


یکی دیگر از جاهایی که می‌توانید سوم تام خوشمزه و چندین نوع غذای عالی خیابانی تایلندی را در آن بخورید، Thong Sai E-Sarn Food است. البته تمامی غذاهای این غرفه مربوط به غذاهای شمال تایلند است و از رنگین بودن و استفاده از انواع گیاهان و میوه‌ها در آن می‌توانید این را به خوبی بفهمید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما سالادهایی را سفارش دهید که در آن از گوشت‌های دریایی استفاده شده است.

 


آدرس: 2/4 Sukhumvit Soi 18, Khwaeng Khlong Toei, Khet Khlong Toei Krung Thep Maha Nakhon


P'Aor

یکی از قدیمی‌های این منطقه از بانکوک که از دیرباز به ارائه غذاهای سنتی تایلندی مشغول بوده است و شما در آن می‌توانید یکی دیگر از غذاهای معروف این سرزمین، توم یام گونگ را در اندازه‌های مختلف سفارش دهید. این سوپ بسیار محبوب، تند و چرب از چند نوع گیاه و البته میگو درست می‌شود. اندازه‌ی سفارش شما به اندازه‌ی میگویی که برایتان سرو می‌شود مربوط است و ظرف‌های بزرگ در خود یک خرچنگ بزرگ و خوشمزه دارند!

 

جدیدترین مراکز خرید بانکوک که باید از آن‌ها دیدن کنید


آدرس: 68, 51 Phetchaburi Road, Khwaeng Thung Phaya Thai, Khet Ratchathewi Krung Thep Maha Nakhon


Tom Yum Goong Banglamphu


همانطور که از اسمش پیداست، این غرفه به ارائه توم یام گونگ مشغول است و جایی عالی در محله‌ی قدیم بانکوک برای خوردن این غذا با قیمتی پایین به حساب می‌آید. کیفیت و قیمت مناسب غذاهای این مکان باعث شده تا همیشه مجبور باشید برای سفارش، در صف بمانید. بازار پرا ناکون مملو از انواع غرفه‌های فروش غذاهای خیابانی است، پس حتما سری به این بازار بزنید و یک بار هم توم یام گونگ را سفارش دهید.

 


آدرس: Soi Kraisi, Khwaeng Talat Yot, Khet Phra Nakhon Krung Thep Maha Nakhon


Go Ang Kao Mun Gai Pratunam

مرغ و برنج یکی از غذاهای بسیار قدیمی در تایلند است که در هر گوشه‌ای از بانکوک به فروش می‌رسد. خیلی‌ جاهای برای خوردن این غذا پیشنهاد می‌شود، اما شاید در ابتدای لیست باید نام این مکان را در نظر بگیریم که برای ۵۰ سال است که به سرو آن پرداخته و طرفداران بی‌شماری در پایتخت و حتی بین گردشگران دارد.

 

باغ پروانه‌های بانکوک، لمس زیبایی طبیعت


آدرس: 960, 962 Phetchaburi Road, Khwaeng Makkasan, Khet Ratchathewi Krung Thep Maha Nakhon


Tang Meng Noodle

اما اگر دوست دارید به جایی بروید که مرغ و برنج را با طعمی عالی سرو می‌کند و در عوض نودل‌های خوشمزه‌ای هم دارد، Tang Meng Noodle جایی عالی برای شماست که در خیابان Sukhumvit واقع شده و غذاهایش قیمتی مناسب و طعمی عالی دارند. از معروف‌ترین غذاهای این مکان نودل‌های تخم مرغی آن است.

 


آدرس: 887 Sukhumvit Road, Khlong Toei Nuea, Khet Watthana Krung Thep Maha Nakhon


Jok Prince


یک نوع فرنی خاص نیز در بانکوک به فروش می‌رسد با نام کونگی که در واقع فرنی برنج است. در نهایت اگر خواستید این غذای خوشمزه را نیز در سفر به بانکوک امتحان کنید، بهتر است به Jok Prince بروید که به سرو بهترین‌ کونگی‌ها معروف است.

 

قدم زدن در میان شهر تاریخی، بانکوک


آدرس: 1391 Charoen Krung Road, Khwaeng Silom, Khet Bang Rak Krung Thep Maha Nakhon,

۰۱ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران