معرفی انواع غذاهای خیابانی تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معرفی انواع غذاهای خیابانی تایلند

امکان ندارد به تایلند سفر کنید و از غذاهای خیابانی آن‌جا بی‌بهره بمانید. خیابان‌های تایلند بسیار شبیه به رستوران‌های فست‌فود است که انواع غذاهای خوشمزه تایلندی و شاید غذاهایی زشت و مشمئز کننده به چشم‌تان می‌خورد. توصیه می‌کنیم که در سفر خود با تور تایلند حتما تا جایی که می‌توانید غذاهای خیابانی تایلند را امتحان کنید و به تجربیات سفر خود بیافزایید. در کل ذائقه مردم تایلند شیرین و تند است. پس اگر به تایلند سفر کردید خود را برای خوردن غذاهای تند آماده کنید. با ما همراه باشید تا شما را با انواع غذاهای سرخ کردنی و عجیب و غریب اما خوشمزه خیابان‌های تایلند آشنا کنیم.

 

عادات غذایی مردم تایلند

حتما به گوش‌تان خورده که عادات غذایی مردم تایلند بسیار با ما ایرانی‌ها متفاوت است. غذاهای خیابانی تایلند در همه جای آن یافت می‌شود. به طوری که می‌توان گفت مردم تایلند را همیشه در حال خوردن در خیابان‌ها می‌بینید. در واقع مردم تایلند غذاهای خیابانی را به رفتن به رستوران‌ها ترجیح می‌دهند. این موضوع به هیچ وجه به وضع مالی مردم بستگی ندارد. شما هر قشری از مردم را از ثروتمند گرفته تا فقیر می‌توانید مشغول خوردن غذاهای خیابانی ببینید.

عادات غذایی مردم تایلند واقعا خاص است. شما در بین این غذاهای خیابانی، غذاهایی را خواهید دید که با سوسک، عقرب، کرم و یا هر چیز دیگری پخته شده‌اند. در واقع می‌توان گفت مردم تایلند همه‌ چیز خوار هستند. البته با این حال شاید باورتان نشود ولی مردم تایلند افرادی بسیار تمیز و وسواس هستند. تایلندی‌ها بسیار به بهداشت شخصی و غذایی خود اهمیت می‌دهند. پس اگر بتوانید با چندش بودن ظاهر غذاهایشان کنار بیایید نگران تمیزی غذاها نشوید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای تایلند که فرزندانتان عاشقش می‌شوند

 

انواع غذاهای خیابانی

 

فت کپراو  (Phat Kaphrao)

یکی از انواع غذاهای خیابانی تایلند فت کپراو است. این غذا می‌تواند با سلیقه ما ایرانی‌ها هم‌خوانی داشته باشد. برای پختن فت کپراو از گوشت خوک استفاده می‌کنند. البته شما می‌توانید موقع سفارش غذا بگویید تا برای شما از گوشت مرغ و یا میگو استفاده کنند. مثل اکثر غذاهای تایلندی فت کپراو نیز تند است. معمولا این غذا را به همراه سس مخصوص ماهی، لیمو و یا تخم مرغ سرخ شده سرو می کنند.

 

 

پد تای  (Pad Thai)

پد تای یکی دیگر از انواع غذاهای خیابانی تایلند است. شما در هر خیابانی از تایلند که باشید حتما این غذا را خواهید دید. پد تای یک غذای سرخ کردنی است. این غذای خیابانی از سرخ کردن رشته ی برنج، تخم مرغ، پنیر توفو، سس ماهی، گیاهان معطر مختلف، سبزیجات، میگو یا مرغ تهیه می‌شود. این غذا به قدری در بین مردم تایلند خورده می‌شود که به عنوان غذای ملی آن‌ها شناخته می‌شود. هزینه خرید پد تای چیزی در حدود ۱ دلار است.

 

عالی‌ترین هتل‌های مدرن برای مسافران تور تایلند

 

سالاد پاپایای سبز (Green Papaya Salad)

سالادها از محبوب‌ترین انواع غذاهای خیابانی تایلند به شمار می‌روند. در این میان نام سالاد پاپایای سبز بسیار به چشم می‌خورد. این سالاد از گیاهان مخصوص تایلند تهیه می‌شود. همچنین آن را با شکر خرما و فلفل، شیرین و تند می‌کنند که از بایدهای عادات غذایی مردم تایلند است. در صورتی که بخواهید می‌توانید سالاد خود را به همراه خرچنگ شور و میگوی خشک شده میل کنید.

 

 

گلوای پینگ (Gluay Ping)

دسر گلوای پینگ از بایدهای انواع غذاهای خیابانی تایلند است که امتحان کردن آن شدیدا توصیه می‌شود. خیالتان راحت باشد که با سفارش دادن این دسر با چیزهای عجیب و غریبی روبرو نخواهید شد. برای تهیه گلوای پینگ موزهای سبز را کبابی می‌کنند. سپس با نارگیل و سس‌های مخصوص آن را تزیین کرده و سرو می‌کنند.

 

شگفت‌انگیزترین هتل‌های ساحلی تایلند

 

ملخ سرخ شده

و اما نوبت رسید به خوردن حشرات. همان طور که زبانزد است خوردن حشرات سرخ شده در بین انواع غذاهای خیابانی تایلند بسیار محبوب است. اگر در این حد به تجربه کردن خوراکی‌های جدید علاقه دارید پس بفرمایید و ملخ سرخ شده را در خیابان‌های تایلند میل کنید. تایلندی‌ها معتقدند که خوردن حشرات سرخ شده سرشار از پروتئین است. شما حشرات سرخ شده را قدم به قدم در خیابان های تایلند خواهید دید.

 

 

اسپیرینگ رولز (Spring Rolls)

غذایی تمیز و متناسب با سلیقه ما ایرانی‌ها و البته خیابانی. اسپیرینگ رولز یکی از انواع غذاهای خیابانی تایلند است که آن را با قیمت ارزانی می‌توانید تهیه کنید. برای پختن این غذا گوشت خوک و یا میگو را داخل رول‌ها قرار می‌دهند. البته با استفاده از ادویه و سبزیجات مخصوص کشور تایلند این غذا را طعم دار نیز می‌کنند. در هنگام سرو اسپیرینگ رولز سس مخصوص و تندی را در کنار آن می‌گذارند که اگر تمایلی به خوردن غذاهای تند ندارید می‌توانید از آن استفاده نکنید.

 

۱۰ نکته برای خرید ارزان و آسان از بازارهای تایلند

 

کاو نیه ما مونگا (Kao Niew Ma Muang)

از انواع غذاهای خیابانی تایلند که بسیار محبوب است می‌توان به کاو نیه ما مونگا اشاره کرد. این غذای محبوب از برنج شفته و یا چسبناک تهیه می‌شود. به عنوان چاشنی از برش‌های انبه و شیره نارگیل استفاده می‌کنند.

 

 

سوپ تام یام (Tom Yam Soup)

در حین قدم زدن در خیابان‌های تایلند سوپ نیز به چشمتان خواهد خورد. یکی از انواع غذاهای خیابانی تایلند سوپ تام یام است. مزه غالبی که با خوردن سوپ تام یام حس خواهید کرد ترشی و تندی است. البته این سوپ به شیوه‌های مختلفی پخته می‌شوند. سعی کنید از محلی خرید کنید که حس می‌کنید متناسب با سلیقه شما پخته می‌شود. بارزترین چیزهایی که در سوپ تام یام خواهید دید علف لیمو، لیمو ترش، سس ماهی و فلفل چیلی است.

 

میراث جهانی ثبت شده یونسکو در تایلند

 

هو ماک پلا (Ho Mak Pla)

یکی از انواع غذاهای خیابانی تایلند که علاوه بر مزه خاصش طریقه پخت خاصی نیز دارد هو ماک پلا است. هو ماک پلا از کاری تشکیل شده است. به صورتی که کاری را در بین برگ‌های موز قرار می‌دهند و سپس در میان آتش می‌گذارند تا آرام آرام بپزد.

 

۲۸ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران