معرفی مشهورترین معبدهای کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
معرفی مشهورترین معبدهای کوالالامپور

در این مقاله از مشهورترین معبدهای کوالالامپور صحبت خواهیم کرد. مالزی کشوری زیبا و دیدنی است. همه ساله گردشگران زیادی تور مالزی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می­‌کنند. کوالالامپور به عنوان پایتخت خوش آب و هوای مالزی از دیدنی ترین مکان­‌های گردشگری دنیا است. یکی از جنبه‌­هایی که علاوه بر زیبایی طبیعت کشور مالزی، پایتخت آن کوالالامپور را جذاب کرده است وجود ادیان مختلف در مالزی است. ادیان اسلام، بودائیسم، مسیحیت و هندوئیسم از اصلی­‌ترین جاذبه‌های گردشگری در مالزی است . البته می‌­توان گفت که دین اکثریت مردم مالزی اسلام است.

 

 

از آنجایی که دین رسمی مردم مالزی اسلام است فقط مسلمانان هستند که می‌­توانند از شرایط قانونی مالزی استفاده کنند. البته هر کسی می­‌تواند دین خود را انتخاب کند. به چشم خوردن معبدهای بسیار بزرگ و مشهور دنیا در پایتخت مالزی، کوالالامپور، گواه اصلی این حرف است. به طور کلی کشور مالزی با اینکه کشوری چند مذهبه است، پیروان تمامی ادیان در کوالالامپور در کنار هم و حفظ احترام یکدیگر زندگی می­کنند. همین باعث شده است تا معبدهای مختلف و زیبایی از تمامی ادیان در کوالالامپور ساخته شود. این معبدها به مرور زمان به زیباترین و مشهورترین معبدهای کوالالامپور و دنیا تبدیل شده است.

 

معبد غارهای باتو

از مشهورترین معبدهای کوالالامپور معبد غارهای باتو است که باید حتما در اولین سفر به کوالالامپور از آن دیدن کنید. این معبد مخصوص پیروان دین هندو است. هندوها به طور مرتب به معبد غارهای باتو می­روند و به عبادت مشغول می­شوند. تپه‌های سنگ آهکی محل قرارگیری معبد غارهای باتو است. برای رسیدن به این معبد باید مسافتی حدود ۴۰ دقیقه از کوالالامپور را طی کرد. تندیس طلایی بزرگی در ورودی معبد غارهای باتو قرار داده شده است. این تندیس متعلق به لرد موروگان است. از کنار این تندیس تا رسیدن به داخل معبد باید ۲۷۲ تا پله را پشت سر بگذارید. دلیل نام گذاری این معبد تشکیل شدن آن از سه غار اصلی و چند غار کوچک‌تر است. اصلی‌ترین غار، غار معبد نام دارد. هریک از این غارها آرامگاه‌های تزیین‌شده­‌ای دارد. قدمت این غارها به حدود ۴۰۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد.

 

 معرفی سواحل معروف و زیبای مالزی

 

معبد بهشت و جهنم

یکی دیگر از مشهورترین معبدهای کوالالامپور معبد بهشت و جهنم است. معبد بهشت و جهنم معبد بزرگی است که بر روی کوه واقع شده است و از مکان‌های جالب برای تفریح در کوالالامپور به شمار می‌رود. علت نام گذاری این معبد به دلیل به تصویر کشیدن بهشت جهنم با مجسمه‌­هایی درون آن است. خدایان سنگی در داخل معبد بهشت و جهنم وجود دارد. مردم به این معبد می‌­آیند و در مقابل خدایان عبادت می­کنند. زیارت کنندگان معبد بهشت و جهنم می­توانند با نگاه کردن به دیوارها با گناهان مخصوص هر عذاب آشنا شوند. از جمله رسم­های این معبد پیشکش کردن از گل و میوه و پول به این مکان می­باشد.

 

۱۰ مکان عالی برای خوردن صبحانه در کوالالامپور

معبد بهشت و جهنم

 

معبد تین هو

معبد تین هو مختص چینی­‌های ساکن در کوالالامپور است. معبد تین هو که از مشهورترین معبدهای کوالالامپور است بر روی تپه کوچکی قرار دارد. مجسمه الهه تین هو درون معبد تین هو قرار گرفته است. درون معبد تالارهایی با سقف­‌های طلایی دارد که فانوس­‌ها از آن آویزان شده است. از جذابیت معبد تین هو مجسمه‌­هایی از حیوانات است که متناسب با تقویم چینی‌­ها روی زمین قرار گرفته است. این معبد علاوه بر محل عبادت چینی­‌ها محل برگزاری عروسی چینی­‌ها است. طالع­‌بینان زیادی در این معبد به چشم می­خورد. افراد برای اطلاع از سرنوشت خود به سراغ این افراد می­روند. بزرگ­ترین معبد چینی­ها در کوالالامپور و مالزی معبد تین هو است. در شب سال نو چینی­ها جشن باشکوهی در این معبد برگزار می­شود و کل معبد تزیین می­شود. خدای ثروت، خدای قدرت و خدای سلامت از خدایان این معبد هستند.

 

 سفر مقرون به صرفه به کوالالامپور

 

تمامی معابد معرفی شده در این مقاله خدمت علاقه­‌مندان به گردش در پایتخت مالزی، کوالالامپور، از مشهورترین معبدهای مالزی هستند. سالانه تعداد زیادی از مردم از نقاط مختلف دنیا به این معبدها می­‌آیند و به عبادت در این مکان‌­ها می‌­پردازند. البته ادیان­ مختلفی که در کوالالامپور زندگی می­‌کنند جشن­‌ها و اعیاد خود را با آمدن به این معبدها برگزار می­‌کنند. تمامی معبدهای مالزی و مخصوصا مشهورترین معبدهای کوالالامپور برای مردم آنجا مقدس هستند. به غیر از مسلمانان، کودکان و بزرگسالان زیادی از ادیان مختلف در مقابل خدایان درون معبدها سجده و عبادت می­‌کنند. پس هرگز در این مکان­‌ها بی­‌احترامی نکنید و یا مراسم آن­ها را مسخره نکنید. سعی کنید قبل از رفتن به معبدها با مراسم آن دین آشنا شوید.

۲۴ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران