۲۰ فعالیت هیجان‌انگیز در کوش آداسی (قسمت سوم)

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
۲۰ فعالیت هیجان‌انگیز در کوش آداسی (قسمت سوم)

کوش آداسی یکی از جذاب‌‎ترین جزیره‌های ترکیه به حساب می‌آید که برای فرار از شلوغی‌ها و زندگی شهری می‌توانید به آن مراجعه کنید. جزیره‌ای که انواع تفریحات آبی را در آن می‌توانید انجام بدهید . در رستوران‌های کوش آداسی بهترین غذاهای دریایی را نوش جان کنید. جزیره‌ای که در روزهای بهاری و تابستانی تبدیل به یکی از زیباترین نقاط ترکیه می‌شود. جزیره‌ای که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و هم مجردی. جزیره‌ای که جزو نقاط رمانتیک ترکیه محسوب می‌شود و بیشتر مسافرانش کسانی هستند که ماه عسل‌شان را در این جزیره جشن می‌گیرند. در سفرتان با تور ترکیه به این جزیره اگر به دنبال تجربه‌های ناب هستید همراه ما باشید تا ۲۰ تجربه‌ای که کوش آداسی را در خیال شما برای همیشه جاودان نگه می‌دارد یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱۶- به بازارهای کوش آداسی بروید

کوش آداسی چندین بازار روزانه دارد که به شما توصیه می‌کنیم برای داشتن یک سفر خاطره‌انگیز در این شهر حتما به این بازارها سری بزنید. بازارهایی که در هرکدام می‌توانید خریدهای ویژه انجام بدهید. برای مثال در جمعه بازار و سه‌شنبه بازار این شهر می‌توانید تازه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات را خریداری کنید. در عین حال با رفتن به چهارشنبه بازار این جزیره نیز می‌توانید تی‌شرت‌ها، شلوارها، کفش‌ها و دامن‌های ارزان قیمت خریداری کنید. بازارهای این جزیره از آنجا که بومی و محلی هستند خودشان به نوعی جدای از یک مکان مخصوص برای خرید، یک جای دیدنی نیز به حساب می‌آیند.

 

بازارهای کوش آداسی


۱۷- بازدید از روستای دوگانبی

دور و اطراف کوش آداسی چندین روستا وجود دارد که به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید فقط به صورت توریستی این جزیره را نگردید، حتما به دیدن این روستاها نیز بروید. مکان‌هایی که زیست مردمان بومی، سادگی و صمیمیت‌شان جذب‌تان خواهد کرد. یکی از روستاهای جذاب این منطقه روستای دوگانبی است که تلفیقی از فرهنگ و معماری یونانی و ترکی را در آن می‌توانید ببینید. روستایی که برخی از خانه‌هایش در سال ۲۰۰۱ بازسازی شده‌اند اما هنوز بخش عظیمی از روستا فضای سنتی و دل‌انگیز خودش را حفظ کرده است.

 

برجسته‌ترین مکان‌ها برای گردش در کوش آداسی

روستای دوگانبی


۱۸- خرید درمانی کنید

کوش آداسی ، جزیره پرندگان یکی از بهترین جزیره‌های ترکیه است که با رفتن به آن می‌توانید انواع خریدهای مختلف را انجام بدهید. کوش آداسی مرکزخریدهای متنوعی دارد و در مرکزخریدهایش می‌توانید هم با برندهای برتر روز دنیا و هم با برندهای ترکی مواجه شوید و هرآنچه می‌خواهید را بخرید. همچنین در روزهای خاصی از سال در مرکزخریدهای این جزیره می‌توانید تخفیفات ویژه بگیرید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که با رفتن به کوش آداسی خرید درمانی کنید. از آنجا که این نقطه یکی از رمانتیک‌ترین نقاط ترکیه به حساب می‌آید، شیک‌ترین ست‌های عمرتان را می‌توانید در مرکزخریدهایش بیابید و بخرید. در سفر با تور کوش آداسی و بازدید از مرکزخریدهایش پیشنهاد ما به شما این است که بیش از آنکه به فکر خرید سوغاتی برای دیگران باشید به فکر خرید یادگاری برای خودتان باشید. بنابراین در کوش آداسی خرید درمانی را فراموش نکنید.

 

کوش آداسی


۱۹- غواصی را تجربه کنید

کوش آداسی یکی از بهترین جزیره‌های ترکیه برای انجام تفریحات آبی به حساب می‌آید. در این جزیره می‌توانید به بهترین پارک‌های آبی بروید و از بازی‌های درون آنها به هیجان بیایید. می‌توانید به سواحل زیبای کوش آداسی بروید و انواع تفریحات ساحلی را تجربه کنید. در این جزیره می‌توانید بزنید به قلب آب و شنا را تجربه کنید. اما یکی از خاص‌ترین و مهمترین تفریحاتی که در این جزیره می‌توانید انجام بدهید غواصی است. در این جزیره چندین مرکز غواصی وجود دارد که با مراجعه به آنها می‌توانید غواصی‌های سطحی و عمیق را تجربه کنید. البته به همراه مربی. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این تفریح جزو تفریحات خانوادگی در کوش آداسی به حساب می‌آید. یعنی شما به همراه فرزندان نوجوان‌تان می‌توانید این تفریح را در کوش آداسی انجام بدهید. یکی از جذاب‌ترین اتفاق‌هایی که در این تفریح می‌توانید برای خودتان رقم بزنید خواستگاری کردن از کسی که دوستش دارید زیر آب است. اتفاقی که با همراهی برخی از مراکز غواصی این شهر مانند The Shore Dive، Barabaros Reef و Adabanko Reef می‌توانید آن را رقم بزنید.

 

۸ اقامتگاه برتر کوش آداسی برای گذراندن یک سفر خانوادگی

کوش آداسی


۲۰- بازدید از شهر باستانی آفرودیسیاس

یکی از ویژه‌ترین و خاص‌ترین تفریحاتی که در این جزیره می‌توانید انجام بدهید بازدید از شهرهای باستانی است که امروزه خرابه‌هایی باشکوه از آنها به جا مانده‌اند. یکی از این شهرها آفرودیسیاسی است که در فاصله ۱۷۰ کیلومتری از ازمیر واقع شده است. با رفتن به این شهر می‌توانید یکی از قدیمی‌ترین آمفی تئاترها را ببینید و همینطور به ملاقات مجسمه‌ها و سرامیک‌های عصر برنز بروید و اجناسی باارزش را ببینید. مخروبه حمام هادریان نیز از دیگر جاذبه‌های معروف این شهر به حساب می‌آید.

 

گشت و گذاری تاریخی در کوش آداسی؛ شهر باستانی ترکیه

باستانی آفرودیسیاس

۰۸ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران