مهیج‌ترین فعالیت‌ها در پافوس قبرس

جاذبه‌های گردشگری قبرس
مهیج‌ترین فعالیت‌ها در پافوس قبرس

شهر ساحلی پافوس زادگاه الهه آفرودیت و یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری قبرس است. پافوس به دلیل سواحل آفتابی شگفت‌انگیز و نقاط تاریخی منحصر به فرد شامل برخی از نام‌های ثبت شده در یونسکو از محبوبیت زیادی برخوردار است. این شهر پر از جاذبه‌های متنوعی است و تعطیلاتی به یادماندنی را برایتان رقم می‌زنند. در سفر با تور قبرس این جاذبه‌های پافوس را از دست ندهید.

 

از صخره آفرودیت دیدن کنید

صخره افسانه‌ای آفرودیت یا پترا تو رومیو به زبان یونانی را می‌توانید بین پافوس و لیماسول پیدا کنید. بر اساس افسانه‌ها و اعتقاد مردم الهه عشق و زیبایی در این محل به دنیا آمده است. افسانه‌ها می‌گویند او از امواج بین صخره‌های ساحلی بیرون آمد. صخره‌های این ناحیه در تمام طول سال میزبان گردشگران کنجکاو هستند و تورهای گردشی زیادی روزانه برای عکس انداختن در این محل توقف بین راهی می‌کنند. در ساحل می‌توان شنا کرد و بالا رفتن از صخره‌ها منظره پانورامای زیبایی را در دسترس شما قرار می‌دهند.

 ۹ نقطه عالی در قبرس برای گرفتن بهترین عکس‌های اینستاگرامی

 

صخره آفرودیت

 

پارک باستان‌شناسی کاتو سفر به عصر کهن

پارک باستان‌شناسی کاتو پافوس مجموعه‌ای خیره‌کننده از ویرانه‌های تاریخی را در خود جای داده است. شما در این پارک می‌توانید مجموعه‌ای از بقایای به جا مانده از قرون وسطی تا امپراتوری روم شامل بقایای ساختمان‌ها و ستون‌هایی که هنوز بعد گذشت قرن‌ها باشکوه هستند را پیدا کنید. مخصوصا کاشی‌ها، نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های تاریخی از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک محسوب می‌شوند.

 

پارک باستان‌شناسی کاتو

 

از مقبره پادشاهان دیدن کنید

مقبره پادشاهان واقع در پارک باستان شناسی کاتو پافوس، مجموعه‌ای از اتاق‌های زیرزمینی هستند که در دوره هلنیستی و رومی از سنگ‌های جامد خلق شده‌اند. این مقبره‌ها که از اعتقادات مصر باستان الهام گرفته شده‌اند شبیه خانه‌هایی هستند که پادشاهان بتوانند در آن‌ها زندگی بعد از مرگشان را ادامه دهند. با این که هیچ پادشاه حقیقی در اینجا دفن نشده اما اندازه اتاق‌ها و ستون‌ها چشمگیر بوده و ارزش بازدید دارند.

 راهنمای یک روزه گشت‌وگذار هیجان‌انگیز در پافوس و لیماسول 

 

مقبره پادشاهان

 

در گلوگاه آواکاس کاوش کنید

دره زیبای آواکاس ، یکی از نقاط برجسته قبرس در پافوس است که هرگز نباید به دست توسعه‌دهندگان مدرنیته بیافتد. شما می‌توانید این گذرگاه شگفت‌انگیز را در شبه جزیره آکاواس پیدا کنید. این مسیر از فرسایش آب‌های رودخانه‌ای بر روی صخره‌های ۳۰ متری به مرور زمان و در طول سال‌ها ایجاد شده است. شما می‌توانید یکی از صبح‌های سفرتان را برای پیاده‌روی در میان تنگه و کسب تجربه‌ای منحصر به فرد که نظیرش را در کل جزیره پیدا نمی‌کنید، اختصاص دهید. این تنگه ۳ کیلومتری در برخی نواحی مرطوب و بسیار لغزنده است، بنابراین حتما کفش‌های مناسب به پا کنید.

 

گلوگاه آواکاس

 

در بلو لاگون شنا کنید

ساحل بلو لاگون یا همان برکه آبی دارای ناب‌ترین و بهترین آب‌های قبرس و آب و هوایی فوق‌العاده است که تنها از راه آبی و جاده‌های خاکی قابل دسترس است. اگر از عاشقان ساحل هستید می‌توانید با قایق در آب‌های این منطقه کاوش کنید و مناظر زیبایی از ساحل را شاهد باشید. اگر از افراد ماجراجو و پرهیجان هستید می‌توانید مسیر خاکی را با بادهای اقیانوسی انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که برای پیش رفتن در مسیرهای خاکی منتهی به این ساحل به ماشین‌های ۴×۴ نیاز خواهید داشت.

 بهترین رستوران‌های پافوس در کنار منظره‌ی شگفت‌انگیز دریا 

 

 بلو لاگون

 

اطراف آکاماس را با موتور چهارچرخ بگردید

آکاماس یکی از زیباترین نقاط پافوس است که با پوشش گیاهی متنوع و جانوران محلی همچون لاک پشت‌ها پر شده است. برخی از زیبایی‌های این بخش هنوز دست نخورده باقی مانده که می‌توانید با موتورهای چهارچرخ از آن‌ها دیدن کنید. در ماه‌های تابستان عموما درجه حرارت بالاست و مسافران باید با خودشان بطری آب ببرند. البته با از راه رسیدن پاییز دمای هوا تعدیل پیدا می‌کند.

 

 آکاماس

 

در Polis Chrysochou کمپینگ کنید

Polis Chrysochou در شبه جزیره آکاماس یکی از بهترین و معتبرترین جاهایی‌ست که می‌توانید در آن کمپینگ کنید. این منطقه کمپینگ ساحلی که با درختان اکالیپتوس پر شده منطقه‌ای سازمان یافته و کاملا مناسب اقامت و چادر زدن است. در واقع شما با کمپ کردن در اینجا نه تنها به دوش و حمام دسترسی دارید بلکه کافه‌ای برای سرو غذا و نوشیدنی هم وجود دارد. روز را به شنا و والیبال ساحلی بگذرانید، عصر را بین صخره‌ها و تپه‌ها پیاده‌روی کنید و در نهایت شب را زیر آسمان پرستاره‌ی قبرس به تماشای صور فلکی بنشینید.

  سبک خاصی از اقامت را در بهترین بوتیک هتل‌های قبرس تجربه کنید 

 

Polis Chrysochou

 

به تماشای لاک پشت‌ها بروید

لاک پشت‌های پافوس که برای تخم گذاری در تابستان به سمت ساحل می‌روند شهرت فراوانی دارند. حقیقت، برخی از سواحل جزو مناطق محافظت شده هستند و گروه‌های محیط زیست برای حفظ ایمنی تخم‌های لاک پشت‌ها از ورود انسان‌ها و نزدیک شدن حیوانات به آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. دیدن لاک پشت‌ها در قبرس غیرممکن نیست اما برای این که بتوانید تضمینی آن‌ها را ببینید بهتر است با کروز Atlantis Turtle Watching سفری دریایی داشته باشید.

۳۱ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران