وسایل حمل و نقل عمومی در سفر به قبرس

جاذبه‌های گردشگری قبرس
وسایل حمل و نقل عمومی در سفر به قبرس

قبرس یکی از زیباترین نقاط گردشگری دنیا به حساب می‌آید که سالانه از بی‌شمار گردشگر پذیرایی می‌کند. گردشگرانی که از نقاط مختلف دنیا به این کشور می‌آیند تا روزهای دریایی و آبی عمرشان را پشت سر بگذارند. گردشگرانی که می‌خواهند از نوع زندگی پردغدغه‌ی شهری دور شوند و برسند به طبیعت و زیبایی‌های آن، و قبرس که خودش یک جزیره‌ی جذاب به حساب می‌آید به دلیل در اختیار داشتن بهترین امکانات تفریحی و رفاهی این امکان را برای آنها فراهم می‌آورد. در سفرتان با تور قبرس به این جزیره اگر به دنبال دانستن راه‌های مختلف برای انواع جابه‌جایی‌ها (شهر به شهر، از یک نقطه‌ی دیدنی به نقاط دیگر و ...) هستید همراه ما باشید تا انواع وسایل حمل و نقل در این جزیره را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- اتوبوس


در سرتاسر این جزیره می‌توانید اتوبوس‌های زیادی را ببینید که برای ارائه‌ی خدمات در بخش‌های مختلف شهر به کمک شما می‌آیند. اتوبوس‌هایی که برخی‌هاشان مشغول ترانسفر فرودگاهی هستند، برخی‌های دیگر برای حمل و نقل درون شهری، برخی برای برون شهری و برخی دیگر برای انتقال مسافران به روستاهای کوچک دور و اطراف. اتوبوس‌هایی که قیمت بلیت‌شان بسیار ارزان‌تر از تاکسی‌ها هستند و استفاده از آنها سبب می‌شود هزینه‌ی سفر شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.اتوبوس‌هایی که یا باید از قبل برای آنها از طریق باجه‌ها بلیت تهیه کنید و یا اینکه کرایه‌تان را (به خصوص درباره اتوبوس‌های شهری) به صورت نقدی پرداخت کنید. همانطور که می‌دانید قبرس دارای دو بخش است. بخشی ترک نشین و بخشی یونانی. در بخش یونانی این جزیره شما می‌توانید کرایه‌تان را به یورو پرداخت کنید و در بخش ترک نشین به لیر.

 

 ۱۰ جاذبه مهم تاریخی در قبرس که باید ببینید

 

وسایل حمل و نقل در قبرس

 


۲- تاکسی


خیابان‌های قبرس پر از تاکسی است که می‌توانید با آنها به نقاط مختلف جزیره بروید. تاکسی‌هایی که هزینه‌ی جابه‌جایی با آنها گران‌تر از اتوبوس‌هاست. تاکسی‌هایی که غالبا سیستم خنک‌کننده‌ی مناسبی دارند و کرایه‌شان را به دو صورت از توریست‌ها دریافت می‌کنند. در صورت اول تاکسی‌های این جزیره با مسافران پیش از هزیمت یک مبلغی را به عنوان کرایه قرارداد می‌کنند و در صورت دوم تاکسی متر می‌زنند و براساس تاکسی متر کرایه دریافت می‌کنند. در سفرتان با تور قبرس اگر مشکل بودجه ندارید به شما توصیه می‌کنیم از تاکسی برای رفتن به اماکن دیدنی استفاده کنید. چرا که بدون معطلی به این اماکن می‌رسید و البته در رفت و آمدتان رفاه بیشتری نیز دارید. نکته‌ی مهمی که در استفاده از تاکسی در این جزیره باید بدانید آن است که تعداد زیادی از رانندگان این شهر انتظار انعام از شما دارند.

 

 فاماگوستا، بهشت ساحلی و سرزمین تاریخی قبرس شمالی

 

وسایل حمل و نقل در قبرس

 


۳- اپلیکیشن‌های مخصوص جابه‌جایی


امروزه با تلفن‌های همراه هوشمند به راحتی در هر کجای دنیا می‌توانید کارهای خود را راه بیندازید و در سفر به قبرس یکی از بهترین کارهایی که می‌تواند برایتان راه بیفتد استفاده از اپلیکیشن‌های مربوط به تاکسی‌هاست. در حال حاضر اپلیکیشن‌های بین المللی مثل اوبر در کشور قبرس فعالیت نمی‌کنند اما N-Taxi نام شرکتی واقع در لیماسول است که اپلیکیشن سفارش آنلاین تاکسی هم ارائه می‌کند. سایر اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی برای تردد در این جزیره عبارتند از Cyprus by Bus، که اطلاعات خوبی در مورد اتوبوس‌های عمومی، مسیرها و زمانبندی حرکت آنها به شما ارائه می‌دهد. اطلاعاتی از جمله جزئیات راجع به جاده‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، کرایه و زمانبندی حرکت اتوبوس‌ها و ... .

 

  بهترین هتل‌های قبرس مناسب با هر بودجه‌ای

 

وسایل حمل و نقل در قبرس

 


۴- دلموش


دلموش به نوعی همان خودروهای ون است که ۴ تا ۸ نفر در آن می‌توانند سوار شوند. خودروهایی که برای کرایه آنها بهتر است از قبل رزروشان کنید. خودروهایی که هزینه‌ی جابه‌جایی سفر شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. البته به این شرط که چند نفره و یا دسته جمعی به قبرس سفر کرده باشید و همگی‌تان بخواهید به سوی یک مقصد از این جزیره رهسپار شوید. بنابراین در سفرهای گروهی‌تان به این جزیره به شما توصیه می‌کنیم برای غالب جابه‌جایی‌هایتان از دلموش استفاده کنید.

 

 

 دلموش

 


۵- کشتی کروز


قبرس یک جزیره‌ی بی‌نظیر است و در بافت آن کشتی و قایق جایگاه ویژه‌ای دارد. بنابراین در جای‌جای آن می‎توانید قایق و کشتی بیابید. مطابق با همین وضعیت این جزیره پر از کروزهای مختلف تفریحی است که از یک تا چند روز می‌توانید با آنها نه تنها از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر جابه‌جا شوید بلکه به تفریح و خوش‌گذرانی نیز بپردازید. کروزهایی که تورهای مختلف گردشگری برگزار می‌کنند و طی آنها می‌توانید به قلب آب‌های زلال و شفاف بروید، بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را نوش جان کنید، زیباترین تصائیر هستی از طلوع‌ها و غروب‌های خورشید را بر عرشه‌ی آنها ملاحظه کنید و خاطره‌های خاص در ذهن خود ثبت کنید.

 

 ۱۰ ساحل برتر و زیبای قبرس برای آفتاب گرفتن و ریلکس کردن 

 

وسایل حمل و نقل در قبرس

 

۰۵ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران