۱۱ خاطره ماندگار از قبرس که شما را دلتنگ سفر دوباره به این کشور می‌کند

جاذبه‌های گردشگری قبرس
۱۱ خاطره ماندگار از قبرس که شما را دلتنگ سفر دوباره به این کشور می‌کند

قبرس یکی از بهترین کشورهای دنیا برای انواع گشت و گذارهاست. کشوری ساحلی و تاریخی که می‌شود غرق شد در دریای بی‌کران تفریحات و دورهمی‌های کافه‌ها و رستوران‌هایش. کشوری که امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای دارد و در تمامی فصول سال قادر است مسافران زیادی را به خودش بکشاند. کشوری که پس از آنکه از آن دیدن کردید دل‌تان هر لحظه برایش تنگ می‎شود. اگر می‌خواهید در سفر با تور قبرس بیشتر این کشور را بشناسید. همراه ما باشید تا ۱۱ چیزی که پس از ترک قبرس دلتان برایشان تنگ می‌شود را خدمتتان معرفی کنیم.


۱-غذا و بازهم غذاهای بیشتر


قبرس کشور لذیذترین غذاهای مدیترانه‌ای و دنیاست. کشوری که بهترین و خوشمزه‌ترین کباب‌ها در آن طبخ می‌شوند و غذا پختن و خوردن یکی از مهمترین کارهای‌ست که مردمان این کشور انجام می‌دهند. در این کشور غذاها چندان گران نیستند و در بهترین رستوران‌ها می‌توانید بهترین کباب‌ها و غذاهای دریایی و غذاهای مخصوص گیاهخواران را با قیمت‌های ارزان سفارش بدهید و نوش جان کنید. در این کشور همچنین می‌توانید غذاهای خیابانی خوشمزه و تمیز را نوش جان کنید. بنابراین یکی از اولین چیزهایی که پس از ترک این کشور دلتنگش خواهید شد غذاهایش هستند.

 

 ۱۰ رستوران برتر قبرس برای نوش‌جان کردن بهترین و لذیذترین غذاها در سفر 

 

 

قبرس

 


۲- کلوچه‌های خانگی


یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های این کشور کلوچه‌های مامان پز آن هستند. کلوچه‌هایی که در جای‌جای این کشور می‌توانید سراغش را بگیرید و بخرید. کلوچه‌هایی که در شهرهای مختلف این شهر پخته می‌شوند و تبدیل به یکی از شیرینی‌های ملی این کشور شده‌اند. کلوچه‌هایی که مزه‌های ماندگارشان زیر زبان همیشه قبرس را در ذهن شما زنده نگاه می‌دارد.

 

 

 قبرس

 


۳- آفتاب


مردمان کشور قبرس با کمبود ویتامین D هیچگاه مواجه نبوده و نیستند. چرا که آفتابی دلچسب و جان‌افزا همواره از خورشید بی‌نظیر آسمان این کشور می‌تابد و زمینش را چون دل مردمانش گرم نگاه می‌دارد. آفتابی ملایم، نه سوزان. آفتابی روشنا بخش. از آنها که آدم دوست دارد برود زانوهایش را بغل بگیرد و زیرش ساعت‌ها زمان صرف کند و لذت ببرد. از آنها که وقتی پرده‌ی خانه را کنار می‌زنی هوس می‌کنی ساعت‌ها رد نورش را به نظاره بنشینی. از آنها که دلتنگش می‌شوید وقتی قبرس را ترک کردید.

 

 

 قبرس

 


۴- سواحل شنی با آبی تمیز و آرام


بیش از ۵۰ ساحل درجه یک در این کشور وجود دارند که قادرند بهترین لحظات سفر شما در قبرس را برایتان بسازند. سواحلی تمیز که هر مسافری بیشتر زمان بودن خود در این کشور را ترجیه می‌دهند در آنها بگذراند. سواحلی بی‌نظیر برای آنها که عاشق آفتاب گرفتن و شنا هستند. مسافری نیست که از این کشور برود و دلتنگ سواحل آرام آن نشود.

 

 ۷ نقطه‌ی فوق‌العاده در قبرس که می‌توانید غواصی کردن را در آنها تجربه کنید 

 

 

 قبرس

 


۵- فاصله‌ی کوتاه مکان‌های دیدنی


در این کشور که متشکل از جزیره‌های کوچک است، اگر بخواهید از یک نقطه‌ی دیدنی به نقطه‌ی دیگر بروید نیازی نیست زمان و هزینه‌ی زیادی صرف این کار کنید. چرا که کوچک بودن این کشور سبب شده است بیشتر مکان‌های دیدنی و تفریحگاه‌هایش به یکدیگر نزدیک باشند. به طوریکه با ماشین حداکثر ۱۰ دقیقه راه است و پیاده ۲۰ دقیقه.

 

 ۱۰ جاذبه‌ی بکر و کمتر شناخته شده‌ی غرب قبرس که باید آنها را کشف کرد 

 

 

 قبرس

 


۶- حمل و نقل آسان


در قبرس به مانند ایران جدای از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، ماشین‌های شخصی زیادی هستند که شما را با هزینه‌های ارزان و مناسب از جای‌جای این کشور جابه‌جا می‌کنند. بنابراین در این کشور به هیچ عنوان معضل تاکسی و هزینه‌ی زیاد برای حمل و نقل و تلف شدن زمان از این بابت را نخواهید داشت.

 

 

 قبرس

 


۷- جزیره‌های کوچک و هرلحظه دیدن آدم‌های آشنا


قبرس کوچک است. کوچکتر از آنچه حتی باور کنید. بنابراین یک صمیمیت خاصی دارد. به اندازه‌ای که بیشتر توریست‌ها با مردمان این کشور آشنا می‌شوند و در طول اقامت‌شان در این کشور بارها آدم‌هایی که با آنها آشنا شده‌اند را در بخش‌های مختلف شهر می‌بینند.

 

 حقیقت‌های جالب در مورد قبرس که شما را مشتاق به سفر می‌کند

 

 

 قبرس

 


۸- دلتنگی برای سفرهای خانوادگی


قبرس یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سفرهای خانوادگی است. چرا که هزینه‌ی سفر در این کشور ارزان است و تمامی امکانات لازم برای تحقق این امر را دارد. بنابراین خیلی‌ها به صورت خانوادگی؛ نه تنها با فرزندان و کودکان بلکه با مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به آن سفر می‌کنند. اگر به صورت خانوادگی به آن سفر کنید یکی از دلتنگی‌هایی که زود به سراغ‌تان می‌آید همین دلتنگی لذت سفر خانوادگی است.

 

 

 قبرس

 


۹- بوی یاسمن


قبرس شهر یاسمن‌های سپید است. شهر عشق و آرامش. در روزهای تابستانی اگر به این کشور تشریف ببرید غرق در بوی یاسمن‌ها می‌شوید و این شهر با بوی یاسمن‌هایش در مشام شما ذخیره می‌شود. بنابراین از این کشور که بازگردید بوی یاسمن همیشه شما را با خودش می‌برد به قبرس.

 

 

 قبرس

 


۱۰- خونگرمی مردمان


مردمان حوزه‌ی مدیترانه مردمان خونگرمی هستند. مردمانی که با زبان بدن زیاد با آدم‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین این کشور و مردمانش همیشه با همان صفا و صمیمیتی که دارند شما را دلتنگ خودشان می‌کنند.

 


۱۱- بوی نان و نانوایی‌ها


در قبرس یکسری نانوایی‌هایی وجود دارند که به صورت ۲۴ ساعته به مشتریانشان نان ارائه می‌کنند. بنابراین نان و گندم در این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد. در سفرتان به این کشور یک چیزی که همیشه شما را دلتنگ آن خواهد کرد همین نان‌ها و نانوایی‌ها هستند.

 

 ۱۰ غذای سنتی و خوشمزه قبرس که در سفر به این کشور باید آنها را امتحان کنید 

 

 

قبرس

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران