بهترین فعالیت‌هایی که شما را غرق در شگفتی‌ها و مراکز دیدنی نیکوزیا می‌کند

جاذبه‌های گردشگری قبرس
بهترین فعالیت‌هایی که شما را غرق در شگفتی‌ها و مراکز دیدنی نیکوزیا می‌کند

اگر به دنبال مجموعه‌ای از فرهنگ ، غذا و تاریخ و تجربه مدرن مدیترانه‌ای را کسب کنید نیکوزیای زیبا با نقاط طبیعی چشمگیرش جایی است که باید با تور قبرس به آن سفر کنید. طیف وسیعی فعالیت در این شهر وجود دارد که می‌توانند شما و همراهانتان را با هر سلیقه‌ای که هستید راضی نگه دارند.

 

 

از تورهای رایگان شهر لذت ببرید

شما مجبور نیستید که برای گشتن در شهر به تورهای خصوصی و پولی محلق شوید. بخش گردشگری شهر و راهنماهای دارای مجوز می‌توانند گردشگران را در محلات مختلف به بازدید ببرند. آن‌ها هزینه اتوبوس را پرداخت می‌کنند و تنها کاری که شما باید بکنید اینست که از ماشین پیاده شوید. راهنمای شما بینش دقیقی به شما می‌دهد که هرگز در هیچ مجله گردشی پیدا نخواهید کرد، مخصوصا درباره سیاست، جنبش‌ها و خط و مشی‌ها. تورها در تمامی مناطق جنوب تا شمال قبرس، برگزار می‌شوند. برای تور مناسب با دفاتر مربوطه تماس حاصل نمایید.

 

در سفر به قبرس، کجای نیکوزیا بهترین برگرها را میل کنیم؟

 

 

  نیکوزیا

 

 

در شهر قدیمی بگردید

بیشتر نقاط دیدنی نیکوزیا در شهر قدیمی وجود دارد. برای دیدن دیوارهایی که شهر را محاصره کرده کمی قدم بزنید و از جای جای آن دیدن کنید. البته برخی از ساختمان‌های رها شده جوری نیمه ویران شده‌اند که بر حالت قدیمی شهر افزوده‌اند.

 

 

 نیکوزیا

 

 

از غذاهای سنتی قبرسی لذت ببرید

غذاهای قبرس یکی از فوق‌العاده‌ترین تجارب سفر شما را به خودشان اختصاص خواهند داد. غذاهایی که متاثر از آشپزی بالکان، اروپا، و خاورمیانه هستند با تلفیق بهترین‌ها گزینه‌های شگفت‌انگیزی را در دسترس شما قرار می‌دهند. البته فقط همین نیست، شما می‌توانید از غذاهای دریایی عربی، ترکی و یونانی و همچنین غذاهای بین‌المللی نیز لذت ببرید.

 

 معرفی ۵ کافه‌‌رستوران معروف در منطقه تاریخی نیکوزیا

 

 

غذاهای سنتی قبرسی

 

 

به تماشای رقص سمای دراویش بروید

تماشای رقص سمای دراویش که به صوفیان اسلامی ساکن در جزیره تعلق دارد یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های نیکوزیا مخصوصا برای اروپاییانی است که آشنایی خاصی با این سبک و سیاق ندارند. اگر قبلا این اجراها را ندیده‌اید حتما برای بار اول شگفت‌زده خواهید شد. دیدن آن‌ها از نزدیک با آنچه در ویدیوها و تلوزیون می‌بینید کاملا متفاوت است. شما حین دیدن اجرا هر آن انتظار دارید آن‌ها بر اثر سرگیجه به زمین بیافتند اما در نهایت می‌بینید که تا آخر به خوبی پیش می‌روند. شما می‌توانید این اجراها را در موزه رقص دراویش و یا در میدان سلیمیه ببینید.

 

 

رقص سمای دراویش

 

 

از قلعه هیلاریون دیدن کنید

یک ساعت از وقت خود را در نیکوزیا در قلعه سنت هیلاریون صرف کنید و از دیوارها، پله‌ها و برج‌های تاریخی آن دیدن کنید. این قلعه یکی از تفاط تاریخی فرهنگی مشهور نیکوزیاست که معمولا گردشگران از آن دیدن می‌کنند.

 

 

قلعه هیلاریون

 

 

به حمام عمریه بروید

هیچ سفری به نیکوزیا بدون تجربه حمام کردن در حمام‌های سنتی عثمانی کامل نخواهد. از بهترین حمام‌های ترکی که می‌توانید در نیکوزیا به آن بروید حمام عمریه است که به دستور لالا مصطفی پاشا ساخته شده است. شما در این حمام می‌توانید از خدمات درمانی آبگرم بهره ببرید.

 

 بهترین موزه‌های نیکوزیا برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ قبرس

 

 

حمام عمریه

 

 

به پارک جنگلی زیبای آتالاسا

پارک ملی آتالاسا بزرگ‌ترین فضای سبز شهر است که می‌توانید به آن بروید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. اگر همراه با خانواده هستید و می‌خواهید پیک‌نیکی دوستانه را تجربه کنید و یا سرتان برای قدم‌زنی و دوچرخه‌سواری درد می‌کند پس آتالاسا را از دست ندهید. بعد از گذراندن اوقاتی خوش در این پارک می‌توانید برای مقصد بعدی خود برنامه‌ریزی کنید.

 

 

پارک جنگلی زیبای آتالاسا

 

 

از قهوه قبرسی لذت ببرید

یکی دیگر از مواردی که حتما باید در سفر به نیکوزیا آن را انجام دهید تا تجربه شما از قبرس کامل شود خوردن قهوه قبرسی است. شما می‌توانید این قهوه را به صورت شیرین، تلخ و نیمه شیرین در کنار شیرینی‌های خوشمزه‌ای همچون باقلوا نوش جان کنید.

 

 

 قهوه قبرسی

 

 

انقدر خرید کنید تا خسته شوید

نیکوزیا شهری با موقعیت‌های خرید فراوان است. شما می‌توانید از بازارهای سنتی انواع سوغاتی‌ها و اجناس مثل شال و روسری و جواهرات بخرید و گردش‌تان را تا مراکز خرید مدرن و جدید با بهترین برندهای دنیا مثل زارا، مارکس و اسپنسر ادامه دهید.

 

 

  نیکوزیا

 

 

تاریخ نیکوزیا را در موزه‌های آن بیاموزید

قدمت زندگی در نیکوزیا به ۴۵۰۰ سال پیش بر می‌گردد. پس اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هستید و می‌خواهید چیزهایی درباره قبرس شگفت‌انگیز یاد بگیرید بهترین راه بازدید از موزه‌های آنست. موزه قبرس یکی از بهترین موزه‌های نیکوزیاست که بازدید از آن می‌توانید طیف وسیعی از اطلاعات را درباره قبرس تا هزاره نهم قبل از میلاد به دست بیاورید. موزه بیزانس اما یکی از بهترین و بزرگ‌ترین موزه‌های مربوط به آثار برجسته ارتدوکس و قطعات هنری مربوط به قرون ۹ تا ۱۶ میلادی است. موزه شهرداری لونتیس که جایزه موزه برتر اروپا در سال ۱۹۹۱ را برده نمایشگاه‌های شگفت‌انگیزی از ۲۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ارائه می‌دهد.

 

 

 نیکوزیا

 

 

از دیگر موزه‌های با ارزشی که باید از آن‌ها دیدن کنید می‌توان به مرکز هنر شهری نیکوزیا، موزه رصدخانه لدرا و موزه موتورسیکلت قبرس است. اگر به موتورسیکلت‌های کلاسیک علاقه دارید می‌توانید اتومبیل‌های سال ۱۹۱۴ به بعد را در این موزه تماشا کنید.

 

۳۰ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران