هزینه‌ی سفری ارزان به قبرس چقدر است؟

جاذبه‌های گردشگری قبرس
هزینه‌ی سفری ارزان به قبرس چقدر است؟

این روزها مردم کشورهایی با سواحل زیبا را برای تعطیلات و سفر خود انتخاب می‌کنند. شاید دلیل این انتخاب‌ها داشتن آرامش و دور شدن از تنش زندگی روزمره است. شما در سفر با تور قبرس علاوه بر لذت بردن از سواحل زیبایش می‌توانید از تاریخ هزار ساله و فرهنگ غنی آن نیز لذت ببرید. قبرس دارای مردمانی بسیار مهربان، خون‌گرم و مهمان‌نواز است. کشور کوچک قبرس در میان سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا قرار گرفته است. مردمان قبرس به دو زبان ترکی و یونانی صحبت می‌کنند. اگر دوست دارید تا با هزینه کم به این کشور زیبا سفر کنید با ما همراه باشید تا با شرایط سفری ارزان به قبرس آشنا شوید.  

 

هزینه‌های قبل از سفر به قبرس

برای سفر به قبرس هزینه‌های اولیه‌ای وجود دارد که از بایدهای سفر شما خواهد بود و ربطی به داشتن سفری ارزان به قبرس ندارد. هزینه‌های قبل از سفر به قبرس دارای شرایطی یکسان و برای هر کسی واجب است. این هزینه‌ها عبارتند از:

  • هزینه گذرنامه
  • هزینه ویزا

 

۱۰ ساحل برتر و زیبای قبرس برای آفتاب گرفتن و ریلکس کردن

قبرس

 

از هزینه‌های قبل از سفر به قبرس گرفتن پاسپورت و ویزا است. پاسپورت شما در این سفر خارجی حتما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. برای گرفتن پاسپورت جمعا حدود ۱۵۰ هزار تومان باید خرج کنید. البته اگر پاسپورت دارید و اعتباری حدود ۶ ماهه دارد از این هزینه مستثنا هستید. یکی دیگر از هزینه‌های قبل از سفربه قبرس گرفتن ویزا است. البته ناگفته نماند که اگر قصد سفر به قسمت آسیایی قبرس را دارید می توانید بدون ویزا سفر کنید. پس با انتخاب بخش آسیایی قبرس می‌توانید اولین استارت داشتن سفری ارزان به قبرس را بزنید. اگرچه می‌خواهید حتما به بخش اروپایی قبرس بروید باید حدود ۲۰ تا ۶۰ یورو برای گرفتن ویزا هزینه بپردازید.

 

  ۱۰ دلیل که شما را مسافر قبرس می‌کند 

قبرس

 

انتخاب زمان مناسب

قبرس کشوری کوچک اما شدیدا توریست‌پذیر است. همانند هر کشور دیگر برای اینکه سفری ارزان به قبرس داشته باشید انتخاب زمان مناسب برای سفر بسیار اهمیت دارد. اصلی‌ترین زمان تجمع توریست در قبرس ماه‌های آوریل تا اکتبر است. اگر این بازه زمانی را برای سفر خود انتخاب کردید باید بگوییم که دور داشتن سفری ارزان به قبرس را خط بکشید. در این تاریخ‌ها پروازهای هواپیمایی، هتل‌ها، تفریحات آبی همه و همه گران‌تر خواهند بود.

 

قبرس

 

البته توصیه می‌کنیم تا در انتخاب زمان مناسب برای داشتن سفری ارزان به قبرس فقط به جیب خود فکر نکنید. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های قبرس طبیعت زیبا و تفریحات آبی آن است. اگر فصل سرما را انتخاب کنید عملا از این موارد بی‌بهره خواهید بود. البته اگر زیاد اهل شنا و گرفتن آفتاب و شلوغی نیستید چرا که نه؟ پاییز و زمستان زمان مناسبی برای داشتن سفری ارزان به قبرس است. زیرا قبرس صرفا کشوری برای تفریحات آبی نیست. بناهای تاریخی، بقایای بناهای رومی، موزه‌‌های متعدد و کوچه‌ها و خیابان‌های باریک و قدیمی، مقبره‌ی پادشاهان از دیدنی‌ترین‌های این کشور کوچک و زیبا است. همچنین انتخاب زمان مناسب برای داشتن سفری ارزان به قبرس بر روی خرید سوغاتی و شخصی شما نیز بی‌تاثیر نخواهد بود. زمانی که شهر خالی از توریست باشد مغازه‌داران قیمت اجناس خود را پایین می‌آورند. در این زمان‌ها شما می‌توانید خریدهای زیبایی را با قیمت مناسسب انجام دهید.

 

 ۹ نقطه فوق‌العاده در لارناکا برای خرید بهترین سوغاتی‌های سفر به قبرس

قبرس

 

انتخاب محل اقامت

همانند هر کشور توریست‌پذیر قبرس نیز پر است از هتل‌های لوکس و مجلل. اگر شما به دنبال سفری ارزان به قبرس هستید انتخاب محل اقامت تاثیر زیادی در قیمت‌ها خواهد داشت. دقت کنید که یکی از اصلی‌ترین معیارهای گرانی هتل‌ها نزدیک بودن آن‌ها به دریا و ساحل است. اگر هزینه برای شما مهم است سعی کنید از هتل‌های وسط شهر استفاده کنید. خوش‌بینانه به موضوع نگاه کنید. شما هر روز به بهانه رساندن خود به سواحل زیبای قبرس از بین بومیان قبرس عبور خواهید کرد و بیشتر با بافت این کشور با تاریخ پر فراز و نشیب آشنا خواهید شد.

هتل‌های ارزان قبرس برای اقامتی مقرون به صرفه

 قبرس

 

صرفه جویی در هزینه خورد و خوراک

اولین قدم برای داشتن سفری ارزان به قبرس صرفه جویی در هزینه خورد و خوراک است. سعی کنید مثل بومی‌های قبرس رفتار کنید نه مثل توریست‌هایی که به رستوران‌ها و کافه‌های شلوغ و گران می‌روند. غذاهای خیابانی قبرس بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. این غذاها با اینکه ارزان هستند ولی حجم زیادی دارند و سیرکننده‌اند. حتی توصیه ما به کسانی که به دنبال صرفه جویی در هزینه خورد و خوراک و داشتن سفری ارزان به قبرس نیستند هم تست کردن غذاهای خیابانی است.

 

۱۰ غذای سنتی و خوشمزه قبرس که در سفر به این کشور باید آنها را امتحان کنید

 قبرس

 

حمل و نقل در قبرس

در داشتن سفری ارزان طبیعتا حمل و نقل در قبرس بخش مهمی را تشکیل خواهد داد. اگر تنهایی به این کشور سفر می‌کنید پس دور تاکسی دربست و کرایه ماشین خط بکشید. هزینه هر یک لیتر بنزین در قبرس ۱ یورو و ۱۹ سنت است. با توجه به قیمت یورو در ایران برای ما هزینه زیادی به حساب می‌آید. همچنین به ازای هر یک ساعتی که برای حمل و نقل در قبرس تاکسی دربست می‌گیرید باید ۱۲ دلار بپردازید. پس پیشنهاد ما در داشتن سفری ارزان به قبرس برای سفرهای تکی استفاده از اتوبوس است. قیمت بلیط اتوبوس و مترو در قبرس ش۱/۵ یورو است.

 

قبرس

 

اگرچه با گروهی از دوستان و به صورت دسته جمعی به قبرس زیبا سفر می‌کنید در بحث حمل و نقل در قبرس باید تجدید نظر کرد. شما می‌توانید ماشینی را کرایه کنید و به هر نقطه‌ای که می‌خواهید به راحتی دسترسی پیدا کنید. در این مورد دیگر لازم نیست نگران هزینه باشید چراکه هزینه بنزین مصرفی شما تقسیم بر تعداد شما خواهد شد. این هزینه حمل و نقل بسیار ناچیز است. البته چه به دنبال سفری ارزان به قبرس باشید چه نه حتما توصیه می‌کنیم که از دوچرخه برای سفرهای داخل شهر استفاده کنید. به این صورت می‌توانید از لحظات سفر خود در خیابان‌ها و کوچه‌های قبرس لذت بیشتری ببرید.

۲۵ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران