معرفی ۷ جشن و جشنواره جذاب در قبرس

جاذبه‌های گردشگری قبرس
معرفی ۷ جشن و جشنواره جذاب در قبرس

قبرس یکی از زیباترین کشورهای ساحلی جهان است که می‌شود در روزهای بهاری و گرم سال با تور قبرس به آن سفر کرد و حسابی خوش گذراند. جزیره‌ای که از دو بخش اروپایی و غیر اروپایی تشکیل شده است. جزیره‌ای که می‌شود انواع تفریحات آبی را در آن تجربه کرد و در بهترین هتل‌های قبرس ساکن شد. جزیره‌ای که هم می‌شود مجردی به آن سفر کرد و هم خانوادگی. جزیره‌ای که یکی از بهترین نقاط دنیا برای سفرهای عاشقانه و رمانتیک به حساب می‌آید. در سفرتان به قبرس اگر قصد شرکت در جشن‌ها و جشنواره‌های معروف را دارید همراه ما باشید تا ۷ جشنواره معروف این کشور را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- جشن روز استقلال

میان سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۹ طی مبارزاتی مستمر قبرس سرانجام توانست از استعمار انگلستان بیرون بیاید و اعلام موجودیت مستقل کند و حالا از سال ۱۹۶۰ به بعد روز اول اکتبر در این کشور روز استقلال است و جشن. در این روز رژه‌ای نظامی در شهر برگزار می‌شود که از مرکز پایتخت این کشور آغاز و تا کاخ ریاست جمهوری ادامه پیدا می‌کند. رژه‌ای که چهره‌ای جدید از این کشور و قدرت نظامی‌اش به نمایش می‌گذارد. این روز در کشور قبرس تعطیل عمومی است و بیشتر مردمان قبرس در تماشای این رژه شرکت می‌کنند. در سفرتان به قبرس اگر شانس این را داشتید که روز اول اکتبر در آن تشریف داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم حتما به تماشای این رژه تشریف ببرید.

 

 بهترین مکان‌ها برای خرید در قبرس


۲- جشنواره هنر خیابانی

لیماسول در قبرس که یکی از معروف‌ترین مناطق توریستی این کشور است که هرساله در اوایل ماه می میزبان یکی از جشنواره‌های هنری قبرس است. جشنواره‌ای که در آن هنرهای خیابانی مختلف قبرس از جمله موسیقی، گرافیتی، غذا و نوشیدنی، شعبده بازی، صنایع دستی و ... به نمایش گذاشته می‌شود. جشنواره‌ای که در خیابان ساری پولو برگزار می‌شود و در سال‌های اخیر توانسته است توریست‌های زیادی را به خودش جذب کند. جشنواره‌ای که با شرکت در آن می‌توانید به زیر پوست هنر شهری بروید و به نوعی در یک کارناوال شرکت کنید. جشنواره‌ای که شما را به مردم و فرهنگ این نقطه از جهان نزدیک‌تر می‌کند.

 


۳- جشنواره توت فرنگی

توت فرنگی یکی از میوه‎های محبوب در جنوب شرقی کشور قبرس است که دو سال یکبار در روستای درینیا این شهر جشنواره‌ای برای آن برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که طی شرکت در آن می‌توانید انواع چیزهایی که از توت فرنگی به دست می‌آیند را نوش جان کنید. چیزهایی مانند شربت، مربا و حتی ترشی. جشنواره‌ای که با اجرای موسیقی‌های فلکلور همراه است و انواع صنایع دستی نیز در آن به فروش می‌رسند. در سفرتان به قبرس اگر علاقه‌مند به فرهنگ عامه هستید به شما توصیه می‌کنیم در این جشنواره شرکت کنید و خوش بگذرانید.

 

 فستیوال‌های تابستانی موسیقی قبرس


۴- جشنواره آب کاتاکلیسموس

آب در قبرس اهمیت فراوان دارد و در بافت آن تنیده شده است. چرا که قبرس یک جزیره است. در سفرتان به این کشور در روزهای تابستانی و بهاری می‌توانید در جشنواره‌هایی شرکت کنید که حال و هوایتان را عوض می‌کنند. جشنواره‌هایی که با موسیقی و رقص همراه است. یکی از فستیوال‌های معروف قبرس که شهری مانند لارناکا میزبان آن است جشنواره آب کاتاکلیسموس است. جشنواره‌ای که نجات حضرت نوح از خطر سیل را در آن جشن می‌گیرند. جشنواره‌ای که رویدادهای تفریحی زیادی در آن برگزار می‌شود و یاد و خاطر قبرس را به گونه‌ای متفاوت در روح و جان شما ذخیره می‌کند.

 


۵- جشنواره ایستر

ایستر یکی از رویدادهای مذهبی بزرگ در قبرس به حساب می‎‌آید که در کلیساها و اماکن مذهبی این کشور در هفته مقدس برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که به عید پاک معروف است و کلیساها در این روز با گل‌های سپید آذین می‌شوند. در این جشنواره تندیس مسیح در خیابان‌ها به حرکت درمی‌آید و در عصر شنبه ایستر، آتش‌بازی بزرگی به راه می‌افتد. در یکشنبه ایستر، ناقوس کلیساها در سراسر جزیره نواخته می‌شود و مردم با آتش‌بازی آن را جشن می‌گیرند. با شرکت در این مراسم می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی قبرس را نوش جان کنید و در دورهمی‌های مردمی شرکت کنید.

 

 تور قبرس، یک مقصد ایده‌آل برای سفرهای زمستانی


۶- جشنواره شکسپیر

در اواخر ماه ژوئن هرساله جشنواره‌ای در سالن تئاتر باستانی کوریون برگزار می‌شود که طی شرکت در آن می‌توانید به دیدن نمایش‌های شکسپیر در فضای آزاد بروید. جشنواره‌ای که هرسال در اواخر ماه ژوئن برگزار می‌شود و هنرمندان مطرحی در آن شرکت می‌کنند. جشنواره‌ای جذاب در یک سالن آمفی تئاتر مشرف به دریای مدیترانه.

 


۷- جشنواره بین‌المللی کیپریا

این جشنواره یکی از بزرگترین جشنواره‌های قبرس به حساب می‌آید که برخی از هنرمندان بین‌المللی در زمینه‌های موسیقی، اپرا، باله و سینما در آن شرکت می‌کنند و در کنار هنرمندان قبرس آثار خود را به نمایش می‌گذارند.

 

 ۹ نقطه عالی در قبرس برای گرفتن بهترین عکس‌های اینستاگرامی

۱۶ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران