شالیزارهای پلکانی بانائو و باتاد فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
شالیزارهای پلکانی بانائو و باتاد فیلیپین

فیلیپین یکی از زیباترین کشورهای جهان به حساب می‌آید که باید به آن سفر کرد و در جاذبه‌های طبیعی‌اش غرق شد. کشوری واقع شده در شرق آسیا که یکی از زیباترین نقاط عالم محسوب می‌شود. کشوری سرسبز با مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم. کشوری که با رفتن به آن می‌توانید در خاص‌ترین هتل‌های عمرتان ساکن شوید، خاص‌ترین غذاهای عمرتان را نوش جان کنید، خاص‌ترین مردمان را ببینید در خاص‌ترین فستیوال‌ها شرکت کنید و روزهای خاطره‌انگیزی را پشت سر بگذارید. در سفرتان با تور فیلیپین اگر به دنبال بازدید از شالیزارهای پلکانی بانائو و باتاد هستید که جزو معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری فیلیپین می‌باشند، همراه ما باشید. همراه ما باشید تا شما را برای رفتن به این نقاط راهنمایی کنیم.


بانائو و باتاد

شالیزارهای پلکانی که در هر پله گونه‌های مختلفی از برنج کاشت می‌شود و تصاویر بی‌نظیری از هستی به نمایش می‌گذارد، منطقه‌ای را در فیلیپین به وجود آورده است که مورد علاقه بسیاری از گردشگران قرار دارد. شالیزارهایی شگفت‌انگیز که به نوعی از عجایب جهان به حساب می‌آیند و در حدود ۲ هزار سال قدمت دارند. شالیزارهایی به غایت زیبا که سبب می‌شوند مسافران فیلیپین از مانیل تا اینجا ۱۸ ساعت رنج سفر در جاده‌ای پر از سنگلاخ را به جان بخرند و خودشان را به بانائو برسانند. شالیزارهایی که امروزه در میان بیشتر گردشگران شرق آسیا به شهرت رسیده‌اند و سبب شده‌اند رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها و امکانات گردشگری زیادی در محدوده‌شان به وجود آیند. در سفرتان به فیلیپین اگر قصد دارید از این شالیزارها دیدن کنید همراه ما باشید تا شما را در این امر راهنمایی کنیم.

 راهنمای وضعیت آب و هوایی فیلیپین در شهرهای گردشگرپذیر این کشور

 

شالیزارهای پلکانی بانائو فیلیپین


اقامت در محدوده بانائو و باتاد

در نزدیکی این شالیزارها خانه‌های بومی زیادی وجود دارند که می‌توانید با صرف هزینه‌ای اندک ساکن آنها شوید و روزهایی که می‌خواهید در این روستاها سپری کنید را در این خانه‌ها اقامت داشته باشید. خانه‌هایی که امکانات مناسبی دارند اما بالاخره هتل چند ستاره لوکس نیستند و ممکن است وضعیت‌شان چندان باب سلیقه شما نباشند. اگر محدودیت بودجه ندارید اما باید خدمتتان عرض کنیم می‌توانید اتاق‌های لوکس در این روستاها اجاره کنید و در آنها اقامت داشته باشید. اتاق‌هایی که تراس‌هایی رو به شالیزار دارند و بسیار پاکیزه هستند. اتاق‌هایی که تهویه مناسبی دارند و تمامی امکانات لازم برای پشت سر گذاشتن روزها و شب‌های خاطره‌انگیز را در خود دارند.

 درباره مانیل پایتخت فیلیپین بدانیم

 

شالیزارهای پلکانی بانائو فیلیپین


رستوران‌های بانائو و باتاد

سفر به این دو منطقه در فیلیپین امکانی را برای شما فراهم می‌آورد که می‌توانید بهترین و متفاوت‌ترین برنج‌های عمرتان را در آنها نوش جان کنید. برنج‌هایی که در یک فرآیند غیرارگانیک کشت شده‌اند و عطر و طعمی خاص دارند. البته برای ما ایرانی‌ها و برنج‌های درجه یکی که خودمان داریم شاید نه! در این دو منطقه رستوران‌های زیادی وجود دارند که با رفتن به آنها می‌توانید انواع غذاهای فیلیپینی و غذاهای مربوط به شرق آسیا را سفارش بدهید و نوش جان کنید. البته اگر مذاقتان به این غذاها جور نیست و نمی‌خواهد سازگار شود باید خدمتتان عرض کنیم رستوران‌هایی که در آنها بتوانید برگرهای معروف را نیز سفارش بدهید در این دو منطقه از فیلیپین وجود دارند. همچنین در رستوران‌های این منطقه می‌توانید بهترین قهوه‌ها و چای‌ها و بسیاری از دمنوش‌های شرقی را نیز سفارش بدهید و نوش جان کنید. دمنوش‌هایی که شما را ترغیب می‌کنند آنها را خریداری کنید و به عنوان سوغات سفر از فیلیپین با خود به همراه آورید.

 بهترین مراکز خرید در مانیل فیلیپین

 

شالیزارهای پلکانی بانائو فیلیپین


نکات ویژه در بازدید از شالیزارهای بانائو و باتاد

  1.  برای رفتن به این نقطه از فیلیپین می‌توانید به شهر مانیل بروید و در آنجا شبانه به سمت این دو شالیزار حرکت کنید. در تمامی روزهای هفته تورهایی در مانیل برگزار می‌شوند که مسافران این شهر را به بازدید از این دو شالیزار می‌آورند و جدای از این تورها نیز می‌توانید در ساعات‌های ۲۱ و ۲۲ به ترمینال شهر بروید و سوار اتوبوس‌های این منطقه بشوید.
  2.  اگر برای نخستین بار است به این نقطه از جهان پا می‌گذارید، برای آنکه بیشتر با این منطقه آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم از میان مردمان این منطقه که لیدر تور هستند برای خودتان راهنما بگیرید. این راهنماها در بسیاری از موارد مربوط به گشت و گذار، اقامت و خورد و خوراک به شما کمک خواهند کرد. خیالتان از بابت امنیت نیز راحت باشد اما در هر حال جانب احتیاط را در ارتباط‌تان با این راهنماها رعایت کنید.
  3.  باتاد در خود یک آبشار و یک برکه‌ی پر آب دارد که بسیار مورد توجه گردشگران است. آبشاری به ارتفاع ۱۵ متر که یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حساب می‌آید. اگر اهل آب تنی هستید یادتان باشد تجهیزات لازم برای این کار را همراه خود داشته باشید.
۰۱ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران