معرفی نمایشگاه دبی اکسپو 2020

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی نمایشگاه دبی اکسپو 2020

نمایشگاه جهانی اکسپو برنامه‌ای خاص است که از سال ۱۸۴۴ به صورت دوره‌ای و در بازه‌های مختلف در چند کشور برگزار شده است. در زمان برگزاری این نمایشگاه، کشورهای بسیار مختلفی در آن شرکت می‌کنند و از این رو می‌تواند هم از نظر مالی و هم از نظر شخصیت جهانی، ارتقای بسیار خوبی برای کشور میزبان به حساب بیاید. آخرین نمایشگاه‌ جهانی سال ۲۰۱۷ در آستانه‌ی قزاقستان برگزار شده بود و قرار است این نمایشگاه ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ به مدت ۱۷۳ روز به میزبانی دبی و در کشور امارات متحده عربی برگزار شود .

 

نگاهی کلی به اکسپو 2020 در دبی

اکسپو ۲۰۲۰ دبی با نمایشگاه‌های جهانی که تا به حال برگزار شده کاملا متفاوت است. این برنامه با شرکت ۱۹۰ کشور دنیا برگزار می‌شود که ایران نیز یکی از این کشورهاست، ۱۷۳ روز به طول می‌انجامد و اگر همه چیز طبق برنامه‌ی مسئولان دبی پیش برود، بزرگ‌ترین همایشی خواهد بود که دنیای عرب به خودش دیده است. موضوع و شعار این نمایشگاه "ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده" خواهد بود و جدا از شرکت کنندگان بسیار زیادی که در سازه‌های جدید و در حال ساخت دبی به مشارکت می‌پردازند، میلیون‌ها نفر نیز به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

نمایشگاه جیتکس 2019 ، هفته‌ی فناوری دبی

 

دبی اکسپو 2020

 

زمان برگزاری

اکسپو دبی روز ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ شروع به ار خواهد کرد و در روز ۱۰ آوریل مصادف با پنجاهمین سالگرد تاسیس کشور امارات متحده عربی، به کار خود پایان می‌دهد. مکان‌های مرتبط با نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ پس از نیمه‌شب هر روز فعالیت خواهند کرد که در روزهای تعطیل و پایان هفته این ساعت به ۲ بامداد خواهد رسید.

 

دبی اکسپو 2020

 

نمایشگاهی آینده‌نگرانه

وقتی به شعارهای مربوط به نمایشگاه نگاه می‌کنید، همه جا از آینده گفته شده و با توجه به ساخت مجموعه‌ی میزبان اکسپو ۲۰۲۰، باید اذعان کرد که خود محل برگزاری بسیار آینده‌نگرانه ساخته خواهد شد و بسیاری از شرکت کنندگان نیز در راستای ارائه راهکارهای نوین برای بخش‌های مختلف زندگی مردم روی این کره‌ی خاکی در این همایش شرکت خواهند کرد.

با فرودگاه دبی بیشتر آشنا شوید

 

 

دبی اکسپو 2020

 

بنای اصلی و غرفه‌ها

بنایی که در حال تاسیس برای این همایش است، الوصل پلازا نام دارد که در خود غرفه‌هایی خواهد داشت تا بتواند میزبان ۱۹۰ کشوری باشد که در آن شرکت خواهند کرد. بنای اصلی بسیار زیبا و چشم نواز است و با معماری فوق‌العاده‌ای در مساحت ۴.۳۸ کیلومتر مربع ساخته شده است. یک گنبد بزرگ که غرفه‌ها را در بر خواهد گرفت و فضاهای مختلفی برای  بخش‌های تفریحی و البته خرید خواهد داشت. نکته‌ی بسیار جذاب رندرهایی از طراحی‌های غرفه‌هاست که هر کدامشان یک اثر هنری هستند و بر اساس عناصر خاص فرهنگی آن کشور ساخته می‌شوند. تا حالا طراحی ۴۲ غرفه رونمایی شده و باید دید آیا تمامی کشورها چنین غرفه‌های بزرگ با طراحی منحصر به فرد دارند یا اینکه تنها برای شرکت‌ کننده‌هایی مهم اینگونه اماکنی در نظر گرفته شده است.

 

دبی اکسپو 2020

 

برنامه‌های تفریحی

با توجه به برنامه‌هایی که در این ایام برای شما در نظر گرفته شده، احتمالا قبل از اینکه سفرتان با تور دبی به پایان برسد، برای برگشت به دبی برنامه‌ریزی خواهید کرد. در این مدت شما می‌توانید شاهد اجراهای زنده‌ از بسیاری از گروه‌ها و اشخاص معروف دنیای موسیقی باشید و به تماشای اجراهای کمدین‌های معروف بروید. برنامه‌های فرهنگی بسیاری نیز در زمینه هنر برایتان در نظر گرفته خواهد شد که در کنار تکنولوژی‌های نوین برای سرگرم کردن کودکان می‌تواند پارادوکس جالبی را رقم بزند. در نهایت باید انتظار برنامه‌های بسیاری زیادی از فرهنگ‌های مختلف را در محل نمایشگاه داشته باشید.

بهترین نقاط دبی برای خوردن برانچ

 

دبی اکسپو 2020

 

برنامه‌های مربوط به غذا و نوشیدنی

بخش خوراکی هیچ وقت به راحتی در یک همایش رها نمی‌شود و در اکسپو ۲۰۲۰ دبی قرار است این مجموعه با تلفیق تکنولوژی و مسیرهای مدرن تولید غذا در هم تنیده شوند تا در کنار برآورده کردن نیاز شما به غذاهای خوشمزه، روش‌های نوین و استارت‌آپ‌های مخصوص این حوضه را نیز برای شرکت کننده‌ها به نمایش در بیاورند.

برترین رستوران‌های مراکز خرید دبی در جوایز LOVE Food Awards

 

دبی اکسپو 2020

 

شرکت در همایش و خرید بلیط

مسلما در شرایطی که دبی غرق در گردشگر خواهد شد، بهترین راه برای سفر در چنین روزهایی استفاده از تور دبی است. برای خرید بلیط اکسپو ۲۰۲۰ می‌توانید ازکارشناسان ما در مقتدرسیر کمک بگیرید و یا خودتان به صورت الکترونیکی اقدام به خرید بلیط کنید. بلیط‌های یک روزه ۱۲۰ درهم، بلیط‌های سه روزه ۲۶۰ درهم و بلیط‌های دوره‌ای هم هنوز قیمتشان اعلام نشده در اختیار بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

۲۷ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران