نمایشگاه های تجاری دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
نمایشگاه های تجاری دبی

دبی یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری دنیاست و از همین رو برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی متعدد در این شهر هم دور از انتظار نیست. نوشته‌ی امروزمان در مقتدرسیر تابان را به معرفی مهم‌ترین نمایشگاه های تجاری دبی اختصاص داده‌ایم. نمایشگاه‌هایی که هر کدام شرایط خاص به خود را دارند و می‌توانند، دروازه‌ای برای ورود به بازارهای تجاری برای شرکت کنندگان باشند.

 

نمایشگاه GITEX

GITEX یکی از معروف‌ترین نمایشگاه های تجاری دبی است که در مرکز تجارت جهانی این شهر برگزار شده و بیش از ۵ هزار کمپانی مختلف از ۱۷۶ کشور در آن شرکت می‌کنند. GITEX یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فناوری اطلاعات در جهان بوده که هر ساله در ماه اکتبر در دبی برپا شده و به همین دلیل، خیلی از تجاری که در این زمینه فعالیت می‌کنند، سعی خواهند کرد تا با رزرو تور دبی، در روزهای برگزاری GITEX در این شهر باشند. در کنار نمایشگاه‌ اصلی در مرکز تجرات جهانی دبی، نمایشگاه‌های کوچک‌تری در زمینه هوش مصنوعی، محصولات واقعیت مجازی و ... نیز در بعضی دیگر از جاهای شهر بر پا می‌شود.

عکس: itp.net

 

نمایشگاه هنر جهانی دبی

بر خلاف نمایشگاه قبلی، نمایشگاه هنر جهانی دبی (World Art Dubai) تماما به هنر اختصاص داشته و شامل بخش‌های مختلف و گالری‌های متنوعی می‌شود. هر ساله اوایل ماه مِی در این محل چندین هزار اثر مختلف از بیش از ۶۰ کشور دنیا شرکت کرده و خیلی از این آثار به فروش می‌رسند. در کنار گالری‌های مختلف در هنر جهانی دبی، برنامه‌های آموزشی، کارگاه‌های هنری و اجراهای زنده را نیز در این نمایشگاه بزرگ شاهد هستیم. فراموش نکنید که هنر جهانی دبی، تنها یک نمایشگاه هنری نیست و با توجه به ارائه محصولات مختلف در زمینه مد، خلق اثر و ارائته آثار هنری، یکی از مهم‌ترین نمایشگاه های تجاری دبی نیز به حساب می‌آید.

 

معرفی تفریح های دبی

عکس: widewalls.ch

 

نمایشگاه بین المللی غذا و آشامیدنی دبی امارات

این نمایشگاه با نام Gulfood‌ هر ساله در ماه اکتبر در دبی برپا شده و در نوع خود بزرگ‌ترین در جهان به حساب می‌آید. اگر به هر نحوی در تولیدات کارخانه‌ای مواد غذایی و آشامیدنی‌های به فعالیت می‌پردازید، حضور در این نمایشگاه را به هیچ وجه نباید از دست دهید. جایی که تمامی بزرگان این عرصه حضور داشته، جدیدترین تکنولوژی‌ها در آن به نمایش گذاشته می‌شود و کارگاه‌های آموزشی مهمی در حاضیه آن برگزار خواهد شد. از این مهم‌تر، وجود دیگر تولیدکنندگان و خریداران است که باعث می‌شود این محل، جایی عالی برای پیدا کردن شرکای تجاری و حتی مشتریان جدید باشد.  

عکس: arabianbusiness.com

 

نمایشگاه Big 5 Global

یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه های تجاری دبی که به صنایع ساختمان سازی اختصاص داشته و هر ساله در داسمبر در این شهر برپا می‌شود. از بزرگی این نمایشگاه همین بس که بیش از ۶۸ هزار نفر از ۱۵۰ کشور مختلف در این همایش تخصصی شرکت کرده و از ۲۰۰ نمایشگاه آن و محصولات مختلفی که در آن‌جا به نمایش گذاشته می‌شوند، دیدن خواهند کرد. آشنایی با جدیدترین تکنولوژی‌ها، حضور در سخرانی‌های مختلف و آشنایی با شرکت‌های مختلف در این زمینه، از مهم‌ترین دلایل برای شرکت در نمایشگاه Big 5 Global است.

 

دیدنی‌ترین اماکن مذهبی دبی

عکس: thebig5.ae

 

نمایشگاه iFX EXPO

اگر در زمینه‌ی تجارت الکترونیک کار می‌کنید، پیشهاد می‌کنیم حتما درiFX EXPO که بیش از یک دهه است هر سال در ماه ژانویه برگزار می‌شود شرکت کرده و با شرکت‌های پیشرو و جدیدترین نوآوری‌ها در این زمینه آشنا شوید. بیش از ۸۰ هزار نفر هر ساله از این نمایشگاه بازدید کرده و در سخنرانی‌های متعدد و کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند. یکی از خوبی‌های شرکت درiFX EXPO حضور در غرفه شرکت‌های بزرگ است. در این غرفه‌ها شما با ابزارهای مورد استفاده و تکنولوژی‌های مختلف در فروشگاه‌های آنلاین آشنا شده و البته می‌توانید، ارتباط خود با دنیای فناوری اطلاعات در زمینه تجارت الکترونیک نیز گسترش دهید.

عکس : financialit.net

 

نمایشگاه تجاری سفر و گردشگری دبی

دبی پیشرفت‌های خود را مدیون صنعت گردشگری بوده و یکی از سریع‌ترین رشد‌ها را در این مسیر بین شهرهای مختلف جهان داشته است. پس تعجبی ندارد که یکی از مهم‌ترین نمایشگاه های تجاری دبی به سفر و گردشگری اختصاص داشته باشد. این نمایشگاه هر ساله در ماه میِ برگزار شده و خیلی از شرکت‌های منطقه و بعضی از شرکت‌های جهانی نیز در آن غرفه‌هایی را برپا می‌کنند. البته در سال‌های اخیر نام این نمایشگاه به بازار سفر عربی (Arabian Travel Market) تغییر پیدا کرده است و کمی بیشتر به مسائل مربوط به فروش و بازاریابی اختصاص پیدا کرده است.

عکس: hotelierindia.com

 

نمایشگاه Arablab

Arablab به تجهیزات علمی و آزمایشگاهی اخنصاص داشته و مهم‌ترین نوآوری‌ها در این حوضه در آن‌جا به نمایش گذاشته می‌شوند. Arablab شهرت و محبوبیت بالایی داشته و غرفه‌هایی از بیش از ۱۲۰ کشور دنیا در آن‌جا برپا خواهد شد. البته اگر امکان رفتن به تور دبی را ندارید، می‌توانید از طریق پخش زنده اختصاصی این نمایشگاه، خیلی از همایش‌ها و سخنرانی‌ها را گوش دهید، با این حال بازدید حضوری و دیدن به روزترین تجهیزات آزمایشگاهی از نزدیک، مسلما تجربه بهتری برای افرادی که در این حوضه فعالیت دارند، خواهد بود. Arablab هر ساله اواخر ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

 

بهترین تفریحات رایگان در دبی در سال ۲۰۲۳

عکس : behance.net

 

نمایشگاه های تجاری دبی مد و لباس

در زمینه مد و لباس، نمایشگاه‌ها و نمایش‌های متعددی هر ساله در دبی برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها نمایشگاه بین‌المللی پوشاک و نساجی (International Apparel & Textile Fair) بوده که هر ساله در ماه نوامبر در این شهر برپا شده و تولیدکنندگان بزرگی از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند. IATF به مجموعه‌ای بزرگ از محوصلات مختلف اختصاص داشته و تنها به لباس محدود نمی‌شود و می‌توان در آن‌جا، غرفه‌هایی در زمینه جواهرات نیز می‌توان مشاهده کرد. یکی دیگر از نمایشگاه‌های مهم در زمینه پوشاک، "برندهای هند" Brands of India که هر ساله اواخر نوامبر برپا شده و همان طور که از اسمش پیداست، به تولید کنندگان هندی لباس اختصاص دارد و جالب این‌که بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری هندی در خاور میانه به حساب می‌آید. البته فارغ از نمایشگاه‌های هر ساله، پیشنهاد می‌کنیم، اگر در زمینه مد و پوشاک فعالیت دارید، نمایش‌های متعدد در دبی را که کمپانی‌ها و برندهای مختلف برپا می‌کنند، از دست ندهید.

عکس : gandgmagazine.eu

 

نمایشگاه بین المللی قایق دبی

شاید باور آن سخت باشد، اما یکی از محبوب‌ترین نمایشگاه های تجاری دبی، نمایشگاه بین‌المللی قایق دبی است که هر سال در ماه مارس در این شهر برگزار می‌شود. این رویداد منحصر به فرد تنها درباره قایق‌های بزرگ و کوچک نیست، بلکه به تجهیزات غواصی، فناوری روز دنیا که در صنعت قایق رانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی مبلمان داخلی قایق‌ها نیز اختصاص دارد. حتی مسابقات متعددی نیز در حواشی این نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. همچنین اگر علاقه‌مند به یادگیری در این حوضه هستید، می‌توانید در همای‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قایق دبی برگزار می‌شود، شرکت نمایید.

 

سفر با کودکان به دبی و تجربه تفریحات رایگان

عکس: yachtcharterfleet.com

 

نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دندانپزشکی دبی

یکی دیگر از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های جهانی که در دبی برپا می‌شود، مربوط به دندانپزشکی است که AEEDC نام دارد و سال گذشته بیش از ۷۰ هزار نفر از ده‌ها کشور دنیا در آن شرکت کردند. این کنفرانس که هر سال در ماه فوریه برپا می‌شود، یکی از بهترین زمان‌ها برای دندان پزشکانی است که به فکر شرکت در تور دبی هستند. جایی که جدیدترین تجهیزات دندان پزشکی به نمایش گذاشته شده و شما می‌توانید، از غرفه شرکت‌های پیش رو در زمینه ساخت این تجهیزات بازدید نمایید و با علم روز دنیا از نزدیک آشنا شوید.

عکس: dentally.com

 

۰۲ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران