چند پیشنهاد برای صرفه جویی در هزینه‌های سفر به باکو

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
چند پیشنهاد برای صرفه جویی در هزینه‌های سفر به باکو

آذربایجان یکی از کشورهای زیبای اطراف ایران است که سفر به آن به واسطه بعد مسافت برای ما ارزان افتاده و همچنین دیدنی‌های بسیاری دارد که این کشور را به مقصدی عالی برای سفر بدل می‌کند. اما این دیدنی‌ها در آذربایجان کمی پراکنده هستند و از طرفی همه دوست داریم هزینه‌های سفرمان را تا حد ممکن کاهش دهیم، از همین بابت بهتر است چند پیشنهاد به شما داشته باشیم که برای یک سفر ارزان با تور باکو در آذربایجان به کارتان می‌آید.


در باب سفر به آذربایجان


آذربایجان به صورت کلی کشوری ارزان برای سفر است که البته در سال‌های اخیر پایتخت این کشور با ساخت مراکز خرید بزرگ در باکو و هتل‌های مختلف، کمی با دیگر نقاط کشور متفاوت شده. اما پیشنهاد ما به شما این است که بعد از سفر به باکو و دیدن زیبایی‌ها این شهر و شرکت در تفریحات متنوعی که در اختیارتان می‌گذارد، به جاهای دیگر این کشور نیز رفته و با هزینه‌ای بسیار کم‌تر از کشورها دیگر، با سفرهای یک روزه چند مقصد دیگر در حوالی باکو را نیز مشاهده کنید یا اینکه حتی شب را در راه باشید.

 

معرفی بهترین گردش‌های یک روزه از مقصد باکو به شهرهای اطراف

 

 سفر به آذربایجان

 


۱- از قطارهای شبانه استفاده کنید


سفر با قطار و اتوبوس به نقاط مختلف این کشور از نظر مالی واقعا برایتان صرفه جویی زیادی به بار می‌آورد، با این حال قطارهای شبانه چیزی هستند که به راحتی نمی‌توان از کنارشان گذشت. شما با قیمت کم‌تر از ۷ منات می‌توانید بلیط رفتن به شهرهای دیگر را بگیرید و همچنین شب را نیز روی یک تخت راحت استراحت کرده و هم پول هتل ندهید و هم مسیر را با قیمتی مناسب طی کنید. فراموش نکنید که ارزان‌ترین هاستل در باکو بیشتر از ۷ منات قیمت دارد. این قطارها از مقصد باکو به جاهای مختلفی از جمله لنکران، گانجا و بالاکان می‌بروند.

 

 

 سفر به آذربایجان

 


۲- هتل‌های ارزان قیمت خوب در باکو و شهراهی دیگر


با اینکه تعداد هتل‌های گران‌قیمت و ۵ ستاره در باکو زیاد شده و همگی آن‌ها با امکانات لاکچری سعی می‌کنند تا شما را به سمت خود جذب کنند، هنوز هم هتل‌های ارزان خوبی در باکو و شهرهای گردشگر پذیر زیاد پیدا می‌شود و هم اینکه هاستل‌های خوبی می‌توانید پیدا کنید. پس اگر قصد سفر با تور باکو را دارید، با انتخاب مناسب و بسته به سلیقه و نیازتان، کم‌ترین هزینه‌ی ممکن را برای اتاق داشته باشید.

 

اقامتی لذت‌بخش‌ در بهترین بوتیک هتل‌های باکو

 

 سفر به آذربایجان

 


۳- غذاهای محلی بخورید


یکی دیگر از راه‌های صرفه جویی در آذربایجان، خوردن غذاهای محلی و بسیار خوشمزه‌ی آذری است. خوشبختانه این غذاها برای ما که ذائقه‌ای تقریبا مشترک با مردم آذربایجان داریم، کاملا خوشمزه هستند و در هزینه‌های سفرمان نیز می‌توانند تا حد زیادی تاثیر بگذارند. مخصوصا در باکو که هزینه‌ی رستوران‌های شیک خیلی گران خواهد بود و غذاها و رستوران‌های محلی می‌توانند به راحتی با غذایی عالی و ارزان شما را سیر کنند.

 

 بهترین رستوران‌های باکو برای خوردن غذاهایی به یاد ماندنی

 

سفر به آذربایجان

 


۴- Marshrutkas سوار شوید


Marshrutkas مینی‌بوس‌های‌های کوچکی هستند که شما را با قیمت بسیار پایین‌ترین نسبت به ماشین‌های شخصی به هر سمتی می‌برند. این وسایل نقلیه هم درون شهر کار می‌کنند و هم خارج از شهر و قیمت آن‌ها نیز در مسیرهای داخلی کم‌تر از یک منات است.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در شهر باکو

 

 Marshrutkas

 


۵- از وعده‌های بیزینس لانچ استفاده کنید


بعضی از کافه‌ها یا رستوران‌های باکو موقع ناهار وعده‌ی دو کورسی را سرو می‌کنند با نام بیزینس لانچ که شامل سوپ و یک غذای اصلی می‌شود و در کنارش نان و سالاد نیز سرو می‌کنند و جمع این غذا چیزی حدود ۵ منات خواهد شد.

 

 

  بیزینس لانچ

 


۶- از دیدنی‌های رایگان باکو بازدید کنید


فراموش نکنید که همیشه گزینه بازدید از مراکز عمومی و رایگان یا حتی مراکز ارزان برای شما فراهم هست و نیازی نیست که در هر سفر برای تفریحات خود در تمام روزها هزینه‌های زیادی پرداخت کنید. منطقه قدیمی شهر یا پارک دریایی از جمله جاهایی هستند که قدم زدن در آن‌ها و لذت بردن از زیبایی‌هایشان هیچ هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت. بازدید از موزه‌های باکو مانند موزه کتاب‌های مینیاتوری نیز رایگان بوده و باقی نیز هزینه‌ی بسیار کمی از شما می‌گیرند. همچنین هر شب می‌توانید به برج شعله باکو نگاه کنید و از بازی نور آن لذت ببرید.

 

 

 آذربایجان

 


۷- از جاهایی دیدن کنید که گردشگران کم‌تری به آن‌جاها می‌روند


با توجه به وسعت کم آذربایجان رفتن به شهرهای دیگر آن‌قدرها هم سخت نیست و با توجه به هزینه‌ی کمی که رفتن به این شهرها برایتان خواهد داشت، پیشنهاد می‌کنیم از شهرهای خلوت‌تری همچون لنکران یا گانجا نیز دیدن کنید. این سفرها و بازدید از مراکز رایگان این شهرها، در مقایسه با ماندن و هزینه کردن در باکو، در مجموع هم برایتان ارزان خواهد بود و هم اینکه تنوعی عالی به سفرتان می‌بخشد.

۳۰ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران