۲ سالن نمایش برای گذراندن شب‌های باشکوه در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
۲ سالن نمایش برای گذراندن شب‌های باشکوه در تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان یکی از شهرهای ارزان به حساب می‌آید که می‌توانید راحت به آن سفر کنید و روزهای خوشی را در آن پشت سر بگذارید. شهری تاریخی که مردمان مهمان نواز دارد و غذاهایش به مذاق ما ایرانی‌ها خوش می‌آید. شهری که بهترین هتل‌ها و هاستل‌های گرجستان در آن واقع شده‌اند و در بیشتر روزهای سال میزبان فستیوال‌های سنتی و مردمی است. شهری که روزهای پر بازدید و شب‌های پر شوری دارد. در سفرتان با تور گرجستان به این شهر اگر به دنبال ساختن شب‌هایی متفاوت برای خود هستید همراه ما باشید تا ۲ سالن نمایش در این شهر را خدمتتان معرفی کنیم. سالن‌هایی که با رفتن به آنها می‌توانید یک تفریح فرهنگی انجام بدهید و به تماشای انواع پرفورمنس‌ها بنشینید.

 


۱- تئاتر Legendary


این سالن یکی از معروف‌ترین سالن‌های نمایش گرجستان به حساب می‌آید که بیش از ۳۰ سال قدمت دارد. سالنی که در سال ۱۹۸۱ میلادی تاسیس شده است و از آن زمان تا به امروز یکی از برترین محل‌های ملاقات اجتماعی مردمان این شهر به حساب می‌آید. سالنی که ظرفیت کمی و تنها به اندازه ۸۰ نفر دارد اما هرشب میزبان نمایش‌های این شهر است. سالنی که برنامه‌هایش از ساعت ۷ عصر آغاز می‌شود و غالبا تا ساعت ۱۱ شب درهایش به روی تماشاگرانش باز است. سالنی که یک کافه‌ی دنج در کنار خود دارد تا برای نوش جان کردن به یادماندنی‌ترین قهوه‌های این شهر بتوانید به آن مراجعه کنید. سالنی که در آن بیشتر نمایش‌های عروسکی و مربوط به تاریخ گرجستان به اجرا درمی‌آیند. سالنی که برای بازدید از آن و دیگر محیط‌های اطرافش همه روزه تورهای زیادی در تفلیس برگزار می‌شوند. در سفرتان با تور تفلیس اگر می‌خواهید با فرهنگ، تاریخ و هنر اجرایی مردمان این شهر بیشتر آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم حتما یک شب سفر خود را به این سالن اختصاص بدهید.

 

از کجا صنایع دستی و سوغاتی مخصوص تفلیس را بخریم؟

 

تئاتر Legendary

 


از نکات مهم که پیش از رفتن به این سالن نمایش باید بدانید آن است که کودکان زیر ۱۲ سال اجازه ورود به آن را ندارند مگر آنکه نمایشی مناسب سن آنها به روی صحنه باشد و بلیت‌های نمایش این سالن چندان گران نیست و اگر با بودجه‌ی محدود نیز به تفلیس رفته باشید می‌توانید به این تئاتر مراجعه کنید. 

 

۲- سالن ملی اپرا و باله تفلیس


در خیابان روستاولی این شهر که مهمترین خیابان آن به حساب می‌آید سالنی واقع شده است که در سال ۱۸۹۶ میلادی به طور رسمی افتتاح شده است. سالنی که به سبک معماری نئو موریش طراحی شده است و در دوره‌های مختلف تاریخی مورد بازسازی قرار گرفته شده است. سالنی که مورد آتش سوزی و ویرانی قرار گرفته است اما مانند ققنوس از نو زنده شده و پا گرفته است. سالنی که در خود سه تماشاخانه‌ی مختلف دارد. تماشاخانه اصلی این سالن با ظرفیت ۸۰۰ صندلی یکی از باشکوه‎ترین سالن‌های گرجستان به حساب می‌آید که میزبان اپراها و باله‌های بزرگی بوده است. تماشاخانه‌ای زیبا که دیدن آن حتی اگر نمایشی بر روی صحنه‌ی آن نباشد یکی از بازدیدهای خاطره‌انگیز در سفر به گرجستان به حساب می‌آید. این سالن در خود یک تماشاخانه‌ی دیگر با ظرفیت ۲۸۳ صندلی جای داده است.

 

بهترین رستوران‌های تفلیس برای چشیدن طعم جدیدی از غذاهای بین‌المللی

 

 سالن ملی اپرا و باله تفلیس

 

 

سالنی که در آن نمایش‌های مختلفی برگزار می‌شود و در بیشتر شب‌های سال میزبان تعداد زیادی از خانواده‌های گرجستانی است. سالنی که باله‌های کوچک نیز در آن به اجرا درمی‌آیند. اما یکی از همترین تماشاخانه‌های این سالن، بلک باکس آن با ظرفیت ۱۸۲ نفر است. تماشاخانه‌ای که میزبان اجراهای تجربی شهر است و بیشتر جوانان تفلیس را به خودش می‌کشاند. اگر اهل نمایش هستید به شما توصیه می‌کنیم حتما به این تماشاخانه بروید و یک نمایش در آن تماشا کنید.

 

راهنمای گشت و گذار در محله‌های تفلیس، شهر زیبایی‌های مدرن و تاریخی

 

 سالن ملی اپرا و باله تفلیس

 


سالن اپرا و باله تفلیس که به آن سالن روستاولی نیز می‌گویند یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر به حساب می‌آید که همه روزه تورهای زیادی در تفلیس برای بازدید از آن برگزار می‌شود. تورهایی که راهنمایانی مسلط به زبان انگلیسی دارند. تورهایی که اطلاعات جالبی درباره این سالن، تاریخ و هویتش به شما ارائه می‌کنند. تورهایی که روزهای شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ عصر برگزار می‌شوند و محدودیت خاصی برای شرکت در آنها وجود ندارد. در سفرتان به تفلیس به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید یک شب فرهنگی با شکوه داشته باشید، رسمی‌ترین لباس‌هایتان را بپوشید و به این سالن تشریف ببرید تا به تماشای یک اپرا و یا رقص باله‌ی گروهی بنشینید. این تفریح قادر است تفلیس را متفاوت در خاطر شما ذخیره کند.

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران