ایپو، مقصدی فوق‌العاده در نزدیکی کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
ایپو، مقصدی فوق‌العاده در نزدیکی کوالالامپور

ایپو با اینکه تنها دو ساعت از کوالالامپور دور است و دیدنی‌های بسیار زیادی دارد، باز هم نسبت به دیگر شهرهای اطراف کم‌تر دیده می‌شود. جایی مملو از دیدنی‌های مختلف که از نقاط طبیعی زیبا تا مراکز تاریخی و پارک‌های بازی مجهز را شامل می‌شود. این شهر از هر لحاظ یک مقصد ایده‌آل است که اگر چه می‌توان به صورت یک روزه از آن بازدید کرد، با این حال به راحتی می‌توانید با تور مالزی چند روزی در آن ماند و هنوز بخش‌های زیادی از آن دیده نشده باقی می‌ماند.


چطور به ایپو برویم؟


شما هم می‌توانید از طریق سواری به این شهر بروید و هم از طریق قطار .در هر دو حالت طول راه خیلی تفاوتی نخواهد داشت و هر دو حدود ۲ ساعت است. قطارها از صبح هر ساعت حرکت دارند و شما با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به سواری و همچنین خیلی راحت‌تر می‌توانید به ایپو بروید.

 

 سفر مقرون به صرفه به کوالالامپور 

 

 ایپو

 


۸ فعالیت برتری که در ایپو می‌توانید تجربه کنید


۱- بازدید از معبد غاری کوک لوک تونگ


این معبد غاری یکی از مهم‌ترین نگین‌ها بر تاجِ زیبای ایپو است که مجموعه‌ای بسیار بزرگ شامل ۱۲ هکتار را به خود اختصاص داده. این معبد بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و جدا از اینکه جایی فوق‌العاده برای بازدید گردشگران است، مکانی مهم برای پیروان بودا نیز محسوب می‌شود. همچنین در این مجموعه می‌توانید که باغ زِن و همچنین چند باغ دیگه مشاهده کنید که جاهایی بسیار آرامش بخش و زیبا هستند.

 

 ۷ محله‌ی معروف کوالالامپور که باید در آنها گشت و گذار کنید 

 

معبد غاری کوک لوک تونگ

 


۲- تفریح در Lost World of Tambun


قبلا در مورد این مرکز تفریحی و اقامتگاه بزرگ پستی مجزا نوشته‌ایم، اما جدای از اقامت در این مکان، شما می‌توانید ساعتی را در پارک‌های بازی و آبی معرکه‌اش وقت بگذارید یا به سراغ اسپا و استخرهای مختلفش بروید. این مجموعه شامل پارک آبی، پارک بازی، سینما، باغ وحش و بازی با حیوانات، چشمه آب گرم و بسیاری چیزهای دیگر می‌شود.

 

 ۱۰ تفریحِ پارک آبی کوالالامپور که با بازی در آن قلبتان می‌ایستد! 

 

Lost World of Tambun

 


۳- بازدید از برج ساعت یادبود Birch


این برج ساعت معروف با بنای سیاه و سفیدش در سال ۱۹۰۹ ساخته شده است. این برج ساعت را به یاد J.W.W Birch یکی از اولین ساکنان این منطقه ساختند، بنایی که به سبک بریتانیایی بنا شده و در کنار سه سازه‌ی دیگر نشان دهنده چهار عنصر حکومتی ساکن بریتانیایی در منطقه بود. زیر این بنا شما می‌توانید اجسام تاریخی از جمله آثار شکسپیر، تندیس بودا و یک توپ بزرگ ۶ پایی را مشاهده کنید.

 

 

 برج ساعت یادبود Birch

 


۴- بازدید از دره‌ی چایِ گاهارو


اگر بخواهید می‌توانید با کمی دور شدن از منطقه مسکونی شهر، به دره‌ی گاهارو بروید که بیش از ۳۰۰ هکتار وسعت داشته و دارای بیش از ۲۰۰ هزار درخت است. بخش زیادی از این جنگل طی ۲۰ سال اخیر کاشته شده است و جایی نو به حساب می‌آید. گفته می‌شود کاشت درخت در این منطقه برای آن کس که این کار را انجام می‌دهد، خوش شانسی به همراه خواهد داشت.

 

 بهترین تفریح‌هایی که همراه کودکان در سفر به کوالالامپور باید تجربه کنید 

 

دره‌ی چایِ گاهارو

 


۵- خرید در Memory Lane


یک بازار شلوغ و جالب در ایپو وجود دارد به نام Memory Lane که هر یک شنبه در شهر برپا شده و از صبح زود تا شب به فروش اجناس مختلف می‌پردازد. اجناس این محل اغلب کالاهای ارزان بوده و همچنین می‌توانید انواع غذاهای خیابانی را در آن مشاهده کنید که پخت شده و به فروش می‌رسند.

 

 خوشمزه‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای کوالالامپور را در این رستوران‌ها بخورید؟

 

Memory Lane

 


۶- معبد غاری سام پو تونگ


یکی دیگر از معابد غاری بسیار زیبایی که سابقه‌ی یک قرنی داشته و با دروازه‌ی با شکوهش از مناطق دیدنی ایپو به حساب می‌آید. این مکان نیز دارای چند باغ بسیار زیباست که در هر کدامشان پاگوداهای مختلفی بنا شده و با فانوس‌های سنگی به سبک باستانی تزیین شده‌اند.

 

 

 معبد غاری سام پو تونگ

 


۷- در پارک D.R. Sennivasagam گردش کنید


برای اینکه کمی در محیطی سبز و زیبا باشید و با قدم زدن زیر سایه‌ی درختان بعد از ظهری دل انگیز را سر کنید، بهتر است به سراغ پارک D.R. Sennivasagam بروید. نام این پارک از یک سیاست مدار قدیمی برداشته شده و از سال 1960 درهایش به روی عموم باز شده است. مسیرهای دوچرخه سواری، جایگاه‌های کرایه دوچرخه و جایگاه‌های پیک نیک در این محل در نظر گرفته شده و همچنین می‌توانید از باغ زِن این محل نیز دیدن نمایید.

 

 بهترین تم پارک‌های کوالالامپور؛ شهر گردش‌ها و تفریحات 

 

  پارک D.R. Sennivasagam

 


۸- بازدید از قلعه Kellie


نام این قلعه از William Kellie Smith گرفته شده که می‌خواست بنایی به سبک سازه‌های اسکالتلند، جایی که از آن آمده بود را بنا کند. جدا از زیبایی‌های بصری این بنا، بسیاری از کسانی که از این قلعه دیدن می‌کنند، به خاطر داستان‌هایی که پیرامونش وجود دارند قصد بازدید از این جا به سرشان می‌زند. محلی‌ها اعقاد دارند که این مکان روح زده است و خالی مانده آن برای دهه‌ها، آن هم برای بنایی که به سبک قلعه‌های صده ۱۷ میلادی ساخته شده، به این شایعات دامن می‌زند.

 

 

بازدید از قلعه Kellie

۱۰ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران