تئاترها و نمایش‌های موزیکال سنتی در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
تئاترها و نمایش‌های موزیکال سنتی در تایلند

تمام طول سفر خود با تور تایلند را صرف جاهای شلوغ و محیط‌های مدرن نکنید، شبی را در سالن‌های تئاتر محلی سر کرده و چشمه‌ای از فرهنگ و هنر مردم شرق آسیا را مشاهده کنید. جایی که هنرمندان با لباس‌های محلی زیبا و رنگارنگ به ایفای نقش می‌پردازند و تماشاگران نیز از دیدن نمایشی زیبایی که برایشان مهیا شده لذت می‌برند. اگر شما نیز می‌خواهید شبی در این سالن‌های جذاب بوده و تماشاگر نمایش‌های تایلندی باشید، راهنمایی که امروز برایتان تهیه کرده‌ایم را مطالعه کنید.


شکل‌های مختلف نمایش سنتی در تایلند


در حالت کلی، دو نوع نمایش سنتی در تایلند وجود دارد، Khon و Lakhon. Khon به گونه‌ای از نمایش گفته می‌شود که در قرن ۱۵ میلادی شکل گرفت و اگر چه برای عموم نیز اجرا می‌شد، اما بیشتر برای خوش آمد دربار مورد استفاده قرار می‌گرفت. Lakhon اما تنها در قصر و در بارگاه دربار اجرا می‌گشت و حرکات آن آهسته‌تر و با هنر بیشتری بود. در هر دوی این فرم‌ها از لباس‌های رنگارنگ و همچنین یک ارکستر کوچک با سازهای سنتی تایلندی استفاده می‌شد که شمایل زیبایی به آن می‌بخشید. در مجموع بودن در یکی از نمایش‌ها، تجربه‌ای عالی و مفرح برای تمامی اعضای خانواده خواهد بود.

 

۸ نکته‌ی فرهنگی که در سفر به تایلند باید آنها را رعایت کنید

 

نمایش‌های موزیکال سنتی در تایلند

 


نکات جالب:


• تئاتر در قرون ۱۰ تا ۱۵ میلادی در تایلند شکل گرفت و بیشتر بر پایه داستان‌های اساطیری هندو اجرا می‌شد
• رقص، شهر و ارکستر کوچک موسیقی، ارکان اصلی تمام فرم‌های اصلی و مشتقات نمایش‌های تایلندی هستند
• نمایش‌های پیچیدگی‌های زیادی داشته و یک اجرای ساده با چند رقصندی نیستند

 


اجرای Khon


این فرم نمایشی در تایلند بیشتر معروف و محبوب است. سازهای درام بشتر در آن استفاده شده که بیشتر شبیه به سازهای هندی هستند. در گذشته این نمایش به صورت پرده‌های بزرگ از داستان‌های حماسی از شخصیت‌های اساطیری آیین هندو همچون راماکین، رامایانا و ... بود، امروزه اما سعی شده پرده‌های کوتاه‌تر و اپیزودیک از داستان‌های مختلف در هر شب اجرا شود تا تماشاچیان خسته نشوند. کاراکترهای زیادی در هر نمایش به تصویر کشیده می‌شوند و در بعضی از شخصیت‌ها مثل شخصیت میمون و جنگنده، شما ماسک‌های خاصی را می‌بینید که هنرمندان به چهره می‌کشند. حرکات و صدای موسیقی در این نمایش واقع‌گرایانه بوده و بیشتر به سادگی و همچنین ایجاد زیبایی در یک فرم کلی درایت دارد.

 

۹ تفریح متفاوت به پیشنهاد محلی‌های بانکوک

 

 نمایش‌های موزیکال سنتی در تایلند

 


اجرای Lakhon


Lakhon به صورت اجرا می‌شود، یکی اجرای بی کلام "نای" است که تمام هنرمندان آن زن بوده و با اجرای خود داستانی زیبا را پیش می‌برند. اما در چاتری که داستان یک پادشاه همیشه روایت می‌شود، بازیگر مرد نیز وجود داشته و همچنین بازیگران در آن به ادای دیالوگ نیز می‌پردازند. این شکل نمایشی بعد از اینکه از انحصار دربار خارج شد، در قرن ۱۸ میلادی محبوبیت زیادی پیدا کرد و تا امروز نیز محبوبیت خود را حفظ رده است.

 

 

 


تماشای نمایش‌های سنتی در بانکوک


اگر با تور بانکوک سفر می‌روید، می‌توانید در این مکان‌های پایتخت به تماشای نمایش‌های گفته شده بپردازید.


Siam Niramit Show


در این مکان با بیش از ۱۰۰ هنرمند و به همراه رقص و صدای موسیقی که برگرفته از سبک Lakhon است، داستان‌های مختلفی از تاریخ تایلند برای حضار به نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایش شما در میان پرده‌های مختلف می‌توانید از بوفه‌ی باز پذیرایی بهره ببرید که هزینه‌ی آن در همان بلیط اولیه لحاظ شده است. این نمایش بزرگ با رقص‌های زیبا، صدای موسیقی دلنشین و نورپردازی بسیار جذاب، حتما یکی از لحظات عالی سفر شما را شکل خواهد داد.(اگر به پوکت سفر می کنید نیز می‎توانید شعبه‎ای از این سالن را پیدا کنید که نمایش‎هایی با همین کیفیت را اجرا می‎کنند.)

 

تفریح در تم پارک آبی کارتون نتورک آمازون پاتایا

 

Siam Niramit Show

 


آدرس: Tiamruammit Road
هزینه: ۱۱۰۰ تا ۱۶۵۰ بات بر اساس جایگاه صندلی
زمان اجرا: ۹۰ دقیقه

 


Khon at Sala Chalermkrung


اگر می‌خواهید یک اجرای Khon زیبا تماشا کنید، به Sala Chalermkrung بروید که در مرکز شهر واقع شده است و از سال ۱۹۳۳ خانه‌ای برای اجراهای نمایشی بوده است. داستان‌های اساطیری معروفی که از گذشته در این نوع نمایش اجرا می‌شده، در پرده‌های کوتاهی در این مکان به نمایش گذاشته می‌شود. دکور قدیمی و خاص این سالن، صدای موسیقی بسیار جذاب و داستان فوق‌العاده‌ای که در این نمایش اجرا می‌شود، Sala Chalermkrung را به مکانی ایده‌آل برای تماشای نمایش در بانکوک بدل کرده است.

 

راهنمای کامل برای کسانی که اولین بار به بانکوک سفر می‌کنند

 

 Khon at Sala Chalermkrung

 


آدرس: ۶۶ Chalermkrung Road, Sala Chalermkrung, Chinatown
هزینه ورودی: ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ بات
نمایش تنها در روزهای پنج شنبه و جمعه اجرا شده زبان تایلندی دارد، اما یک زیرنویس انگلیسی نیز برای حضار به نمایش در می‌آید

۱۳ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران