جدیدترین رستوران‌ها و کافه‌های استانبول  

جاذبه‌های گردشگری استانبول
جدیدترین رستوران‌ها و کافه‌های استانبول  

غذا خوردن و دیدن شیوه آشپزی و استفاده از مواد تازه غذایی در استانبول یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر است که شما را برای سفر دوباره با تور استانبول  وسوسه خواهد کرد. در استانبول می‌توانید رستوران‌های قدیمی فراوانی را ببینید که عمرشان بیشتر از بسیاری از هتل‌ها و فوت‌ کورت‌های مدرن است.

با این حال، هر روز رستوران‌ها و کافه‌های جدیدی به شهر استانبول اضافه می‌شوند که یا ترکیبی از فرهنگ سنتی ترکیه و ویژگی‌های آسیایی هستند و یا ظاهر و منوی کاملا اروپایی دارند. در ادامه این مطلب با جدیدترین رستوران‌ها و کافه‌های استانبول که در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی افتتاح شده‌اند، آشنا خواهیم شد تا اگر اهل کافه‌گردی و رستوران گردی هستید، برنامه‌ای هم برای بازدید از این تازه‌های شهر استانبول داشته باشید.

 

رستوران آمریکای جنوبی RustyFork

  • تم رستوران: چوبی، کابویی
  • منو: آمریکای جنوبی، گوشت‌خواری
  • ویژگی‌های بیشتر: امکان سرو غذا در فضای باز تراس

اگر عاشق انواع غذاهای گوشتی و استیک هستید، حتما سری به این رستوران بزنید. رستوران راستی‌فورک وعده‌های غذایی گوشتی را با طعم و مزه جدیدی که از آمریکای جنوبی آمده است، برای شما سرو خواهد کرد.البته در این رستوران باید دور رژیم را خط بکشید؛ بیشتر غذاهای راستی‌فورک پرچرب هستند و اگر هم غذاهای پخته شده و کم چرب باشند با سس‌های وسوسه انگیزی سرو می‌شوند که چربی‌شان دست کمی از غذاهای سرخ شده ندارد. برای همین هم، غذاهای راستی‌فورک مانند کره در دهان آب می‌شوند.

 

 ۵ رستوران ارزان و خوشمزه در استانبول برای شب‌گردی‌های دیرهنگام

 

RustyFork

 

 

اینستاگرام رستوران راستی‌فورک: https://www.instagram.com/therustyforkistanbul/

 

رستوران ایتالیایی Celery

  • تم رستوران: مدرن، اروپایی
  • منو: ایتالیایی
  • ویژگی‌های بیشتر: دکوراسیون هنری و جذاب، موسیقی مدرن

رستوران کرفس یکی از خوش‌ اقبال‌ترین رستوران‌هایی است که به تازگی در محله ببک استانبول افتتاح شده است؛ خوش اقبال به این دلیل که هر روز افراد زیادی برای خوردن غذاهای ایتالیایی راهی این رستوران می‌شوند.

شاید هنگامی که برای نخستین بار به منوی رستوران کرفس استانبول نگاه کنید، کمی سردرگم شوید چراکه غذاهای ایتالیایی سنتی را خواهید دید که شاید نام‌شان برای شما آشنا نباشد، اما نگران نباشید، پیش‌خدمت‌های رستوران با حوصله و لبخند به همه پرسش‌های شما پاسخ خواهند داد.

 

 ۵ رستوران ویژه‌ در استانبول که غذاهایشان را از محصولات ارگانیک تهیه می‌کنند 

 

رستوران ایتالیایی Celery

 

 

اینستاگرام رستوران کرفس: https://www.instagram.com/celerybebek/

 

رستوران مدیترانه‌ای Patio

  • تم رستوران: مدرن، فضای باز
  • منو: فصلی و محلی مدیترانه‌ای
  • ویژگی‌های بیشتر: تنوع غذایی، سرعت عمل سرو غذا، مواد اولیه تازه

رستوران پاسیو، همان‌طور که از نامش پیداست یک سالن سرسبز سرو غذاست که با سایبان‌هایی از چترهای سفید که روی میزهای چوبی رو پوشانده‌اند.

منوی فصلی مدیترانه‌ای این رستوران از غذاهای سنتی مردم این منطقه الهام گرفته شده است که ویژگی آن استفاده از مواد اولیه تازه و سالم است. تنوع غذایی این رستوران به اندازه‌ای است که با هر رژیم غذایی و ذائقه‌ای، از آن راضی بیرون خواهید آمد. بعد از غذا هم می‌توانید روی دسرهای خوشمزه این رستوران حساب باز کنید. اگر برای بعدازظهر یا میان‌وعده به پاسیو می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم حتما کیک‌های شکلاتی مخصوص سرآشپز را نوش جان کنید.

 

 ۹ خوشمزه‌‌پزی در استانبول برای نوش جان کردن دسرهای لذیذ ترکی

 

رستوران مدیترانه‌ای Patio

 

 

اینستاگرام رستوران پاسیو: https://www.instagram.com/patiobebek/

 

رستوران ایتالیایی Isola

  • تم رستوران: مدرن، کافه‌رستوران
  • منو: ایتالیایی و فست فود
  • ویژگی‌های بیشتر: تنوع منوی نوشیدنی‌ها، سرو نوشیدنی گرم و سرد، سرو میان‌وعده

ایزولا یکی از کافه رستوران‌های جدید استانبول است که در مدت زمان کوتاهی به پاتوقی برای جوان‌های این شهر و قرارهای دوستانه آن‌ها تبدیل شده است.این کافه رستوران یک منوی کامل ایتالیایی دارد که در آن از پیتزا تا ماکارونی و پاستا و انواع سالادها را پیدا خواهید کرد. علاوه بر این اگر عاشق فست فود هستید، همبرگرهای ایزولا، از پرطرفدارترین غذاها هستند.

 

 ۵ رستوران مشهور استانبول برای خوردن بهترین کباب‌های ترکی 

 

رستوران ایتالیایی Isola

 

 

اینستاگرام رستوران ایزولا: https://www.instagram.com/isolabomonti/

 

رستوران دریایی Azur

  • تم رستوران: مدرن، هنری
  • منو: غذاهای دریایی و فست فود
  • ویژگی‌های بیشتر: تنوع منوی نوشیدنی‌، مواد غذایی تازه دریایی، محل برگزاری نمایشگاه‌های هنری

رستوران آذار نه تنها محلی برای سرو غذاست بلکه در این‌جا می‌توانید از آثار نمایشگاهی هنرمندانی که هر چند وقت یک‌بار ارائه می‌شوند هم بازدید کنید. این آثارهنری بیشتر متعلق به هنرمندان جوانی هستند که اسم و رسم چندانی ندارند اما کارهای خارق‌العاده‌ای دارند.

منوی این رستوران، یک منوی بلند بالاست که اکثر غذاهای آن، وعده‌های دریایی تازه‌ای هستند که مواد اولیه‌شان حاصل صید روزانه ماهی‌گیران سنتی استانبول است. در میان این منو، وعده‌های سبک‌ فست فودی را هم خواهید یافت. نوشیدنی‌ها و کوکتل‌های این منو هم بسیار متنوع هستند.

 

 بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در این ۵ رستوران استانبول میل کنید 

 

رستوران دریایی Azur

 

 

اینستاگرام رستوران آذار: https://www.instagram.com/azur.yenikoy/

 

رستوران Sam Kitchen & Bar

  • تم رستوران: مدرن، اروپایی
  • منو: غذاهای دریایی و فست فود
  • ویژگی‌های بیشتر: تنوع منوی سالاد و نوشیدنی، مناسب برای قرارهای کاری و خانوادگی

رستوران سام یک فضای آرام و شیک برای قرارهای کاری و دیدارهای خانوادگی است. در مدت کوتاهی که از افتتاح این رستوران مدرن می‌گذرد، سام به خاطر پیش‌خدمت‌های خوشرو و مهربانی که دارد، شهرت زیادی پیدا کرده است.

با ورود به رستوران، کافی است نیم نگاهی به میزهای مشتریان دیگر بیاندازید تا انواع رنگارنگی از غذاهای سرشار از سبزیجات و میوه‌های تازه را ببینید. دسرها و نوشیدنی‌های رستوران بار سام هم بسیار پرطرفدار هستند پس اگر برای میل کردن یک وعده غذایی در این رستوران برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است برای یک روز رژیم خود را کنار بگذارید.

 

 

Sam Kitchen

 

 

به خاطر داشته باشید که اگر پای‌تان به این‌جا رسید، حتما ذرت مخصوص پنیری و دسر کیک شکلاتی را به سفارش خود اضافه کنید تا لذت یک میان وعده گیاهی و یک کیک فوق‌العاده را هم از رستوران بار سام با خود به یادگار ببرید.

اینستاگرام رستوران بار سام: https://www.instagram.com/samkitchenandbar/

۰۶ مرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران