گالاتاپورت، جدیدترین جاذبه دیدنی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گالاتاپورت، جدیدترین جاذبه دیدنی استانبول

سفر با تور استانبول بدون بازدید از گالاتاپورت در سال ۲۰۲۲ کامل نخواهد بود! بندر کروز جدید استانبول در مرکز شهر در حومه ساحلی منطقه کاراکوی Karaköy واقع شده است و بخشی از خط ساحلی تنگه بسفر را پوشش می‌دهد. از غذاخوری گرفته تا خرید، سرگرمی تا فضاهای اداری، گالاتاپورت استانبول به عنوان یک مرکز اجتماعی فرهنگی و تاریخی امکانات شگفت‌انگیزی برای سفرهای دریایی به گردشگران و مردم محلی ارائه می دهد.

 

درباره گالاتاپورت استانبول

در امتداد تنگه بسفر قدم بزنید و از آفتاب ملایم و دلپذیر با منظره شبه جزیره تاریخی لذت ببرید. طعم غذاهای محلی را بچشید و در آخر یک قهوه ترک خوش طعم و بو میل کنید. اگر قصد بازدید از ترمینال جدید سفرهای دریایی استانبول را دارید، این متن راهنمای گالاتاپورت استانبول در سال ۲۰۲۲ است که می‌تواند برای شما مفید باشد.

با توجه به اندازه و ماهیت این مجموعه غول پیکر، گالاتاپورت یک نمونه فوق‌العاده از وسعت مقیاس قابل دستیابی با راه حل روشنایی DALI است. مساحت این پروژه که در حدود چهارصد هزار متر مربع ساخته شده، به اندازه‌ای بزرگ است که شامل ۵۳ زمین فوتبال می‌شود. گالاتاپورت به عنوان یک بندر مدرن و پروژه تحول شهری، به تازگی در سال ۲۰۲۲ افتتاح شده است و روزانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این پروژه میزبان چندین مرکز هنری، یک ترمینال کلاس جهانی سفرهای دریایی، هتل‌ها و بوتیک‌های مختلف، کافه و رستوران‌ها و فضاهای اداری است. این بنا به طور مشترک توسط گروه دوغوش ترکیه و هلدینگ Bilgili با سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری معادل مبلغی در حدود پانزده میلیارد لیر ترکیه ساخته شده است. گالاتاپورت استانبول شامل اولین ترمینال کشتی‌های کروز زیرزمینی در جهان است که به یک ترمینال زیرزمینی با یک سیستم دریچه منحصر به فرد متصل است. ساخت و طراحی خلاقانه این سازه سبب شهرت جهانی آن شده است.

 

تفریح در پارک‌های بازی و آبی استانبول

 

چه چیزی گالاتاپورت استانبول را خاص می‌کند؟

گالاتاپورت استانبول، محل اتصال مشهور دوران باستان و معاصر، پذیرای مردم محلی و گردشگران به شهر استانبول است. ساختمان‌های کم ارتفاع، مطابق با بافت تاریخی محله، گزینه‌های خرید، غذاخوری و روش‌های جایگزین حمل‌ونقل، گالاتاپورت استانبول را به مجموعه‌ای منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.

الهام از آب انبارهای باستانی:‌ طراحی مرکز خرید گالاتاپورت قرن بیست و یکم با الهام از آب انبارهای باستانی بر اساس رویکردی معاصر ایجاد شده است. چنین چیزی نشان دهنده اهمیت تاریخی این بندر و محله‌های مجاور همچون کاراکوی Karaköy و بی‌اوقلو Beyoglu است. ایده معماری بر اساس آب انبارهای رومی و بیزانسی مانند آب انبار باسیلیکا و آب انبار فیلوکسنوس که مکان‌های تاریخی مهم و جاذبه های گردشگری محبوب استانبول هستند، جذابیت این سازه را چندین برابر کرده است. مخازن با ستون‌های گرد یادآور تاریخ این شهر باستانی و زیبا است. همچنین این ترمینال همچنین شامل عناصر منحصربه‌فردی است که به کاخ توپکاپی و کاخ دولما باغچه اشاره می‌کنند تا این مکان‌ها را به یاد شما بیاندازند.

اولین پایانه کشتی‌های کروز زیرزمینی جهان: گالاتاپورت که ظاهری بسیار شیک به تنگه بسفر می‌دهد، اولین بندر کشتی‌های تفریحی زیرزمینی جهان است. گالاتاپورت استانبول، یک بندرگاه جدید برای کشتی های کروز و یک ترمینال در سطح جهانی است. هدف این پروژه تقویت گردشگری با کشتی در استانبول ترکیه در قلمرو وسیعی از حوزه مدیترانه تا دریای سیاه است. برای بهبود کارایی، کل جریان مسافر و چمدان در بندر استانبول به زیر زمین منتقل شده است. از جمله چک پاسپورت و گمرک، مناطقی برای تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس‌های تور که چشم‌انداز رو به دریا دارند. در این پایانه یک پارکینگ زیرزمینی اضافی برای حدود ۲۴۰۰ خودرو وجود دارد. جالب است بدانید که گالاتاپورت با ۲۹ هزار متر مربع فضا می‌تواند میزبان سه کشتی بزرگ به طور هم زمان باشد و به پانزده هزار مسافر کروز در روز خدمات‌رسانی کند.

 

گشت و گذار در گالاتاپورت استانبول

وقتی قدم به خیابان‌های استانبول گذاشتید، حیف است از مجتمع بزرگ گالاتاپورت دیدن نکنید و در اطراف آن پرسه نزنید. دیدنی‌های بسیاری در گالاتاپورت وجود دارد که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

کافی شاپ و رستوران‌ها: وقتی صحبت از غذا خوردن در خارج از خانه می شود، گالاتاپورت استانبول مکان جدیدی برای رفتن است! مخصوصا اگر توریست باشید. رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه نیمی از منطقه را به خود اختصاص داده‌اند. پس بدون امتحان کردن یک وعده غذای لذیذ این مجتمع را ترک نکنید. برخی از رستوران‌های معروف این مجموعه عبارتند از: Liman Lokantası، Mezzaluna، Baylan، Saltbae Burger، Cookshop و Bigchefs .

خرید: گالاتاپورت دارای طیف گسترده‌ای از مجموعه فروشگاه‌های تجاری است. از برندهای محلی گرفته تا بین‌المللی، همه را در این منطقه خواهید یافت. چه به دنبال یک هدیه جذاب باشید، چه به دنبال یادگاری برای خودتان، این بندر محل خوبی برای خرید است.

فعالیت فرهنگی و هنری: گالاتاپورت استانبول با موقعیت استثنایی خود یک مرکز جدید فرهنگ و هنر به شمار می‌رود. گالاتاپورت از رویکرد فرهنگی که از سوی دریا می‌آید استقبال می‌کند و بر قطب فرهنگی تمرکز دارد. این بندر میزبان موزه هنر مدرن استانبول، اولین موزه هنر مدرن و معاصر است و همچنین خانه موزه نقاشی و مجسمه استانبول در دانشگاه هنرهای زیبای Mimar Sinan را داراست. در عین حال نمایانگر سنتی و مدرن است و الگوهای محله تاریخی Karaköy را در عناصر طراحی خود نشان می‌دهد. گالاتاپورت هنر را برای همه قابل دسترس می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید حسی هنری به تجربه استانبول‌گردی خود اضافه کنید.

 

جاذبه‌های گردشگری قسمت اروپایی استانبول

 

بازدید از جاذبه‌های تاریخی اطراف بندر استانبول

دیدن جاذبه‌های تاریخی استانبول در هر بار سفر جذابیت خواهد داشت. ممکن است اینبار بخواهید جدیدترین سازه غول‌پیکر استانبول را ببینید. اما اطراف آنجا نیز پر از مکان‌های تاریخی و دیدنی است که می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست از آنها بازدید کنید.

برج ساعت  Tophane Clock Tower: چندین ساختمان میراث تاریخی در این سایت به عنوان بخشی از این پروژه به وضعیت سابق خود بازسازی شده‌اند. برج ساعت Tophane که با نام برج ساعت نصرتیه نیز شناخته می‌شود، یکی از این سازه‌ها است. برج ساعت Tophane به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برج‌های ساعت استانبول، هنوز دست نخورده باقی مانده است. بسیاری از بناهای تاریخی استانبول و همچنین جاذبه‌های گردشگری در Karaköy در چند قدمی این برج قرار دارند.

گالری مد اداره پست Post Office Fashion Galleria : گالری مد اداره پست یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های شهر با گنبد و سقف تخته سنگی متمایز و همچنین اتاق‌ها و نماهای منحصر به فردش است. این سازه بازسازی شده تا بتواند بار دیگر به عنوان نمادی از گالاتاپورت استانبول باشد. دیدن آن حتما برای شما جالب خواهد بود.

جینیلی هان Çinili Han : چینیلی هان با نمای کاشی کاری شده زرد رنگ خود در سمت دریا، یکی از الهام‌بخش‌ترین سازه‌های اسکله به شمار می‌رود که به نوبه خود دیدنی است.

غرفه توپخانه Tophane Pavilion : یک معمار بریتانیایی به نام ویلیام جیمز اسمیت در سال ۱۸۵۲ در زمان سلطنت عبدالمجید غرفه توپخانه را ساخت تا برای پذیرایی از مقامات دولتی خارجی و برای خدمت به سلاطین در طول بازرسی از قابلیت های نظامی شهر استفاده شود.

 

امکانات رفاهی گالاتاپورت استانبول

هر گردشگر برای گشت و گذار در یک شهر و دیدن یک جاذبه دیدنی معمولا به امکانات رفاهی آن منطقه توجه می‌کند تا بتواند به آسانی از آنجا بازدید کند. این مجتمع امکانات زیر را داراست:

وای فای رایگان: استفاده از سرویس Wi-Fi رایگان در حین لذت بردن از قهوه خود در کنار تنگه بسفر شگفت‌انگیز به نظر می رسد! البته پس از استفاده بدون وقفه ۲۴ ساعته، لازم است تا دوباره به شبکه متصل شوید.

توقفگاه خودرو: گاراژ پارکینگ در گالاتاپورت استانبول ظرفیت ۲۴۰۰ خودرو را دارد. بنابراین در صورتی که با ماشین شخصی یا کرایه‌ای در حال گردش هستید، نگران پیدا کردن جای پارک نباشید. به این صورت که می‌توانید از ویژگی Find My Car در اپلیکیشن موبایل برای نشان دادن مکان پارک کردن ماشین خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید ماشین خود را در پارکر والت رها کنید. دو مکان مورد تایید در بلوک E و G وجود دارد که در خیابان Meclis-i Mebusan و در خیابان Kemankeş قرار دارد که بین ساعات ده صبح تا یک بامداد آماده سرویس‌دهی پارک برای شماست.

پارک دوچرخه: در صورتی که برای گردش از دوچرخ استفاده می‌کنید، آن را در پارکینگ دوچرخه پشت میدان موزه و بلوک G بگذارید.

 

راهنمای کامل محله گالاتا در سفر به استانبول

 

چگونه به گالاتاپورت برویم؟

دسترسی آسان هر منطقه گردشگری حرف اول را برای بازدید از آنجا می‌زند. استانبول دارای سیستم حمل و نقل عمومی استانبول با مجموعه‌ای از گزینه‌ها است که شامل اتوبوس و حمل و نقل ریلی مانند مترو و تراموا می‌شود. برای رفت و آمد از گالاتاپورت به سلطان احمد یا سیرکچی می‌توانید از طریق خط T1 Kabataş تراموای Bağcılar بروید. برای دسترسی به گالاتاپورت از سمت آسیایی استانبول می‌توانید از کشتی Kadıköy Karaköy  در همین محله استفاده کنید. از Üsküdar می‌توانید ظرف بیست دقیقه به آنجا برسید. همچنین برای رسیدن به ایستگاه متروی تکسیم از خط M2 استفاده کنید و سپس از خط فونیکولار به Karaköy بروید. خطوط اتوبوس مختلفی هم برای رسیدن به گالاتاپورت در سطح شهر وجود دارند. در صورتی که در نزدیکی مناطقی مانند سلطان احمد، برج گالاتا یا میدان تقسیم باشید می‌توانید در زمانی حدود پانزده تا بیست دقیقه پیاده‌روی کنید. از بشیکتاش هم حدود سی دقیقه پیاده بروید به ترمینال می‌رسید.

برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری اطراف بندر گالاتا می‌توانید با خط T1  تراموا به ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا، مسجد آبی و بازار بزرگ دسترسی داشته باشید. از گالاتاپورت فقط ده دقیقه با شهر قدیمی فاصله دارد. به طوری که تراموا از روی گلدن هورن و از منطقه Eminonu می‌گذرد و می‌توانید از بازار ادویه و مسجد جدید هم دیدن کنید.

۱۲ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران