تور استانبول و تجربه‌ی شرکت در کلاس‌های آشپزی

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تور استانبول و تجربه‌ی شرکت در کلاس‌های آشپزی

استانبول یکی از برترین شهرهای توریستی جهان است که سالانه از هزاران هزار گردشگر پذیرایی می‌کند. شهری که به بناهای تاریخی‌اش می‌نازد و به جاذبه‌های گردشگری مدرنش. جاذبه‎هایی همچون تم پارک‌ها. شهری که جذاب‌ترین هتل‌های کشور ترکیه را در خود جای داده است و یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای پشت سر گذاشتن روزهای عاشقانه عمر به حساب می‌آید. شهری که پر از گوشه‌های دنج است و برترین فضاهای دنیا برای قدم‌زدن را در خود دارد. شهری که دو قاره‌ی آسیا و اروپا را در خود جای داده است و صاحب یکی از زیباترین تنگه‌های آبی جهان به حساب می‎آید. در سفرتان با تور استانبول که غذاهای معروفی دارد اگر به دنبال یک تفریح متفاوت هستید همراه ما باشید تا شما را برای شرکت در ۴ کلاس آشپزی این شهر راهنمایی کنیم. کلاس‌هایی که هرکدام طبخ غذاها و دسرهای متفاوت و لذیذی را به شما آموزش می‌دهند.


۱- کلاس آشپزی آشپزخانه سیبل


یک کلاس آشپزی عالی که به جز روزهای یکشنبه در تمامی روزهای هفته دایر است و برای هر روز هفته دستور طبخ یک غذای متفاوت را ارائه می‌کند. کلاسی که در خانه‌ی یک خانم مهمان نواز برگزار می‌شود و طی شرکت در آن می‌توانید با دیگر گردشگران شهر استانبول آشنا شوید. کلاس این آشپزخانه در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه‌ی صبح آغاز می‌شود و به عنوان برنامه‌ی اولیه یک معارفه‌ی کوتاه به همراه سرو یک نوشیدنی ترکی صورت می‌گیرد تا در ساعت ۱۱ تمامی هنرجوها آماده‌ی یادگیری باشند. در این کلاس آموزش عملی در ساعت ۱۱ شروع می‌شود و تا ساعت ۱ ظهر ادامه می‌یابد. ساعت ۱ زمانی است که شما می‌توانید دست پخت خودتان و دیگر دوستانتان را در این آشپزخانه نوش جان کنید. این کلاس آشپزی ساعت ۲ با یک عکس و یک شی یادگاری به پایان می‌رسد.

 

معرفی برترین رستوران‌های گیاهی در استانبول

 

سفر به استانبول

 


۲- کلاس آشپزی سنتی


در نزدیکی میدان تکسیم و در یک خانه‌ی قدیمی ترکی در تمامی روزهای سال کلاسی برگزار می‌شود که یکی از بهترین کلاس‌های آشپزی استانبول به حساب می‎‌آید. کلاسی که در آن متناسب با هر فصل سال یک غذای سنتی ترکی آموزش داده می‌شود. کلاسی که در طول روز دو بار برگزار می‌شود. یک بار از ساعت ۹:۱۵ صبح تا ۱۴:۳۰ و بار دیگر از ساعت ۱۶ تا ۲۱. کلاسی که تنها اگر یک هفته قبل از برگزاری حضورتان را لغو کنید هزینه‌ی کلاس را به شما بازمی‌گرداند. این کلاس یکی از پرطرفدارترین کلاس‌های آشپزی در استانبول به حساب می‌آید چرا که با شرکت در آن می‌آموزید چگونه لذیذترین کباب‌های ترکی را طبخ کنید.

 

 

 کلاس آشپزی سنتی

 


۳- کلاس باقلوا پزی


باقلوا یکی از مشهورترین شیرینی‌های ترکی است که با هر ذائقه‌ای جور درمی‌آید. یک شیرینی پر شهد؛ شهدی که از عسل است، و پر مغز؛ مغزی که از دانه‌های روغنی همچون پسته و بادام و فندوق است. این شیرینی را می‌شود با چای نوش جان کرد و لذت برد، می‌شود با قهوه مزه کرد و تلخی آن را از بین برد و می‌شود با شیر و انواع شیک‌ها نیز میل کرد. در سفرتان با تور استانبول اگر علاققه‌مند هستید در یک کلاس شیرینی پزی عالی شرکت کنید به شما توصیه می‌کنیم در این کلاس که در محله سلطان احمد استانبول، ایشاک کاداسی شماره ۶ برگزار می‌شود شرکت کنید. کلاسی که برای برگزار شدن در هر روز حداقل باید دو ثبت‌نام کننده داشته باشد. کلاسی که نزدیک به ۵ ساعت به درازا می‌کشد و در یک خانه برگزار می‌شود. این کلاس همه روزه از ساعت ۱۰ صبح شروع و ۳ بعد از ظهر به پایان می‌رسد و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید شما نیز می‌توانید زمان دلخواهتان برای شرکت در این کلاس را به برگزار کنندگان آن اطلاع بدهید.

 

 

  کلاس باقلوا پزی

 


۴- کلاس‌های آشپزی چهارشنبه‌ها


آنهایی که علاقه‎مند به طبخ غذاهای بدون گوشت هستند، آنهایی که می‌خواهند گیاهخواری را با فرهنگ‌های غذایی مختلف امتحان کنند، آنهایی که می‌خواهند یک چهارشنبه‌ی متفاوت در استانبول داشته باشند بدون شک باید در این کلاس آشپزی که در محله سلطان احمد برگزار می‌شود شرکت کنند. کلاسی که با خرید کردن آغاز می‌شود و با طبخ غذاهای لذیذ به پایان می‌رسد. کلاسی که صبح ساعت ۱۰ آغاز می‌شود و ظهر ساعت ۱۵ به پایان می‌رسد و در حدفاصل ۵ ساعت قادر است شما را با آداب و فرهنگ غذایی مردمان ترکیه آشنا کند. کلاسی که هم آقایان و هم خانم‌هایی زیادی مشتاق به شرکت کردن در آن هستند. کلاسی که به هیچ عنوان لغو کردن حضورتان در آن مقدور نیست و در صورت عدم حضور هیچ هزینه‌ای به شما عودت داده نمی‌شود. در سفرتان به استانبول اگر می‌خواهید دوستان تازه و فرهنگ غذایی جدید پیدا کنید به شما توصیه می‌کنیم حتما در این کلاس شرکت کنید.

 

بهترین دسرهای استانبول را کجا بخوریم؟

 

سفر به استانبول

۰۵ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران