تجربه‌ی کروزها‌ی خصوصی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تجربه‌ی کروزها‌ی خصوصی در استانبول

برای آن‌هایی که سفر لاکچری به استانبول را انتخاب می‌کنند، گشت‌های دریایی با کروزهای خصوصی و گران‌قیمت، یکی از برگزیده‌ترین فعالیت‌های سفرشان خواهد بود. شرکت‌های مختلفی هستند که این کروزهای فوق‌‌العاده را همراه با خدمه‌ای مطمئن به شما کرایه خواهند داد، اما باید در نظر داشته باشید که این گردش‌های آبی، در کنار گران‌قیمت بودن، نکاتی دارند که از قبل باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

پس اگر شما هم قصد رفتن به تور استانبول را دارید، بهتر است در این نوشته همراه باشید تا کمی درباره گردش‌های جذاب با کروزهای لوکس برایتان بگوییم.

 

در کروزهای لوکس بسفر چه انتظاری باید داشته باشید؟

همانطور که از اسم "کروز خصوصی" بر می‌آید، کروزهایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، کاملا خصوصی بوده و گنجایش محدودی دارد. همین باعث می‌شود تا شما بتوانید آزادانه بر روی عرشه آن بنشینید، در آرامش از نمای ۳۶۰ درجه تنگه و استانبول لذت ببرید و از امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد استفاده کنید. عرضه اینگونه کروزها عموما دارای امکانات رفاهی خوبی بوده و کاملا راحت هستند.

بخش زیادی از این گردش‌های آبی به صورت دو ساعته هستند، اما شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر، این کروزها را برای مدت بیشتری در اختیار داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را برای شام در دریا رزرو کنید یا حتی به گشت‌های بلند مدت در دریا بروید و به جاهایی خاص برای شنا مراجعه کنید. در هر صورت برای گشت‌های دو ساعته شما می‌توانید از امکاناتی همچون چای، قهوه، خدمه و ... استفاده کنید و برای خوردن شام در بهترین کروزهای بسفر و امکانات شنا یا حتی غواصی، باید از قبل به شرکت‌های مذکور درخواست بفرستید.

 

۵ ویژگی یک تور خوب استانبول

انواع مختلف کروزها در تنگه بسفر

اگر در کنار تنگه بسفر استانبول بنشینید، احتمالا انواع مختلفی از کروزهای خصوصی را می‌بینید که در آب به حرکت در می‌آیند. مدل‌های مختلف کشتی‌های کروز بیشتر به امکانات فنی آن‌ها بر می‌گردد و اگر چه در ظاهر بعضا خیلی متفاوت هستند، اما از نظر امکانات یکی‌اند. مدل گردش و تورهایی که برای این قایق‌ها در نظر گرفته می‌شود، همانطور که گفتیم خیلی متنوع هستند و شما از جشن تولد تا گشت یک روزه یا حتی عروسی را می‌توانید در آن‌ها برنامه ریزی نمایید.

کدام شرکت را برای اجاره‌ی کشتی کروز خصوصی در تنگه بسفر انتخاب کنید؟

Zoe Yacht Bosphorus Cruises: در میان شرکت‌هایی که نسبتا قیمت بهتری دارند، Zoe بهترین گزینه است. تورهای خصوصی آن دو ساعت به طول می‌‌‌انجامد و یک راهنمای انگلیسی زبان همراه شما خواهد بود. این راهنما وقتی که از کنار ساختمان‌های نمادین در کرانه‌ی تنگه عبور می‌کنید، اطلاعاتی در مورد آن‌ها به شما خواهد داد.

 

خوراکی‌های خوشمزه زمستانی در استانبول

قیمت تقریبی: ۳۵۰ یورو

 

Istanbul City Tour: این شرکت که در زمینه‌ی انواع تورهای استانبول فعالیت می‌کند، کشتی‌های کروز لاکچری و خیلی خوبی دارد که شما می‌توانید آن‌ها را برای گشت زنی انتخاب کنید. البته کروزهای لوکس این شرکت عموما گنجایش پایین‌تری نسبت به بقیه دارند اما قیمت آن‌ها تقریبا شبیه به دیگر موارد است. ارائه نوشیدنی‌های بسیار عالی به همراه میان وعده، راهنما مسلط به چند زبان مختلف و همچنین سرویس از هتل، از امکانات این تور محسوب می‌شود.

قیمت تقریبی: ۳۵۰ یورو

 

Guided Istanbul Tours: اما وقتی پای لاکچری‌ترین به میان می‌آید، باید سراغ کشتی‌های جذاب و فوق‌العاده این شرکت بروید که گشتی دو ساعته را با بهترین کروز‌هایی که در تنگه بسفر می‌بینید برای شما برپا خواهد کرد. انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، خدمه‌ای که به ۵ زبان مسلط هستند، سرویس هتل و ... از جمله امکانات این تورها به حساب می‌آید.

 

لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول

قیمت تقریبی: ۵۳۰ یورو

 

Walks in Istanbul: این شرکت نیز کروزهای لاکچری خیلی خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. کروزهایی که البته با امکانات عالی رفاهی مجهز شده‌اند و اگر قصد داشته باشید که در سفر با تور ترکیه گردش‌های طولانی‌تر را برای خود انتخاب کنید، گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهند بود. گشت‌های دریایی این شرکت از ۲.۵ ساعت شروع می‌شود و سرویس از هتل به همراه نوشیدنی‌های درجه یک جزو خدمات آن‌ها محسوب خواهد شد.

قیمت تقریبی: ۴۷۵ یورو

 

نکاتی که باید در مورد گشت‌های کروز در بسفر مد نظر داشته باشید:

  • حتما باید از قبل وقتی برای این کروزها بگیرید، این کار را در ایام شلوغ سال زودتر انجام دهید چون کشتی‌ها از قبل رزرو می‌شوند
  • باید به شرکت‌ها اعلام کنید که جمع شما خانوادگی، جمع زنانه، مردانه یا ... خواهد بود
  • نوشیدنی‌های گرم و سرد عموما جزو خدمات محسوب شده و نیاز نیست چیزی همراه داشته باشید
  • گشت‌های دریایی زیر دو ساعت از طرف هیچ شرکتی ارائه نمی‌شو
۲۰ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران