بهترین کلاس‌های آشپزی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین کلاس‌های آشپزی در استانبول

مساجد، بازارها، حمام‌های ترکی و بسیاری جاذبه‌های دیگر در سفر با تور ترکیه شما را به هیجان خواهند آورد. می‌توانید گشت و گذارتان را از مسجد الهام‌بخش سلطان احمد که از بسیاری از نقاط شهر استانبول قابل مشاهده است، آغاز کنید. در پل گالاتا قدم بزنید و در پارک مینیاتورگ توقف نمایید تا شاهکارهای کوچک این شهر را ببینید. به مراکز خرید بروید. در بازار بزرگ استانبول که هزاران مغازه برای گشت و گذار دارد گردش کنید و در بازار مصری‌ها، با مجموعه ای معطر از ادویه ها و میوه ها مواجه شوید. مقاله راهنمای گردشگری استانبول، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در این رابطه در اختیارتان قرار دهد.

به هر حال آنچه مسلم است این است که استانبول پایتخت اقتصادی، تاریخی و فرهنگی ترکیه محسوب می‌شود و بعنوان پایتخت، کارهای بسیاری می‌توان در این شهر انجام داد. اما اگر از شکم گردی و آشنایی با فرهنگ غذایی ترکیه لذت می‌برید، شاید برایتان جالب باشد بدانید کلاس‌های آشپزی راهی عالی برای تجربه زندگی بعنوان یک فرد محلی هستند و می‌توانید دستور پخت‌ها را از سفر با تور استانبول با خود به خانه ببرید تا این تجربیات جدید را بازسازی کنید. در این صورت می‌توانید با ما همراه شوید تا با هم سری بزنیم به بهترین کلاس‌های آشپزی در استانبول.

 

Cooking Alaturka

Cooking Alaturka کلاس‌های آشپزی ترکی روزانه را از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۴:۳۰ یا از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در گروه‌های ۲ تا ۱۱ نفره ارائه می‌دهد. شما پنج غذای اصیل ترکی را به همراه سایر شاگردان زیر نظر روکو، سرآشپز ترکی طبخ می‌کنید. این کلاسها، کاملا عملی و سرگرم کننده و همچنین آموزنده هستند. جالب است بدانید آموزشها، هم برای سرآشپزهای حرفه‌ای و هم برای تازه کارها مناسبند.

 

بهترین کتابخانه‌های استانبول: بخش اول

 پس از آشپزی می‌توانید از نتیجه تلاشتان در هنگام ناهار یا شام برخوردار شده و غذایی که تهیه کردید را با مقداری نوشیدنی صرف کنید. در صورتی که در سفر با تور استانبول در این کلاسها ثبت نام نمایید، امکان لغو تا ۴۸ ساعت قبل از کلاس وجود دارد. گفتنی است شهریه دوره به ازای هر نفر ۶۵ یورو است که شامل ۵ وعده ناهار یا شام، ۲ لیوان نوشابه، به علاوه قهوه و چای می‌شود.

آدرس: Akbiyik Cad. 72a Sultanahmet, Istanbul, Turkey

 

Istanbul Cooking School

دوره‌های نیم روزی آشپزی کلاسیک ترکی در این کارگاه، با گردش برای خرید مواد اولیه تازه در یکی از بازارهای قدیمی و محبوب استانبول شروع می‌شود. در طول کارگاه یاد می‌گیرید که چگونه ۵ غذای مختلف بپزید و آنها را همراه با نوشیدنی، چای و قهوه ترکی بخورید. غذا یعنی زندگی! به همین دلیل، این کارگاه حاوی اطلاعاتی در مورد بسیاری از جنبه‌های مختلف فرهنگ ترکیه است.

بنابراین اگر به دنبال یک تجربه آشپزی شگفت‌انگیز هستید و اگر می‌خواهید طرز پخت ترکی را بیاموزید و به خصوص اگر می‌خواهید با عشق آشپزی کنید، می‌توانید به اینجا بیایید که تنها چند قدم پیاده روی از میدان تکسیم استانبول فاصله دارد.

 

نزدیک‌ترین مراکز خرید میدان تکسیم، استانبول

آدرس: Tarlabasi Blv No:117/2 Beyoglu, Istanbul Turkey

 

Gourmet Holidays Cooking Classes

اینجا اولین کارگاه مستقر در بخش مدیترانه‌ای ترکیه است که در زمینه خدمات غذایی روستایی و اصیل ترکی فعالیت و تخصص دارد. در این کلاس‌های آشپزی، به معرفی غذاهای منطقه‌ای و تاریخی ترکیه نظیر سلطنتی عثمانی و آناتولی پرداخته خواهد شد. نکته جالب توجه اینکه آموزش‌ها به زبان انگلیسی و آلمانی نیز ارائه می‌شوند. بنابراین اگر به زبان ترکی مسلط نیستید، در درک دستورپخت مشکل چندانی نخواهید داشت. بعلاوه این کلاسها، گردش در بازار روز برای خرید مواد اولیه تازه را نیز در برنامه خود دارد.

آدرس: Mesrutiyet Caddesi Oteller Sokak 1/a, Istanbul 34420 Turkey

 

My Turkish Cooking Vacation

مربی این دوره‌ها به تازگی کسب و کار خانگی جدیدش را با ارائه کلاس‌های آشپزی خصوصی در یک آشپزخانه ترکی شروع کرده است. فراگیری این دروس، یک مکمل عالی برای تعطیلات شما به شمار می‌آید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور استانبول حتما به اینجا بیایید و چند ساعت و یا حتی یک روز کامل را صرف فراگیری نحوه طبخ غذاهای اصیل ترکی نمایید. در ضمن همراه مربی در بازارهای خیابانی استانبول به گشت و گذار خواهید پرداخت و محصولات تازه را برای تهیه غذا خریداری خواهید کرد.

 

اقامت در بهترین هتل‌های گالاتای استانبول

آدرس: Maltepe / Kadikoy, Istanbul 34000 Turkey

 

Cookistan Istanbul Cooking Classes

سرآشپزها در این کلاس، ۷ سال است که آشپزی می‌کنند و خوشحال می‌شوند که سنتها و تاریخ ترکیه را با شما به اشتراک بگذارند. خانه دوست داشتنی آیسین، مربی این دوره‌ها بسیار گرم و صمیمی بوده و این آشپز و خواهرش بسیار خونگرم هستند.

این کلاس‌های آشپزی به شما نشان می‌دهند که هیچ چیز آسان‌تر از تهیه مجموعه‌ای از غذاهای خوشمزه و اصیل ترکی نیست. این تجربه، شامل پیاده‌روی اول صبح در میان مغازه‌ها و بازارهای کشاورزان معتبر است تا بتوانید مواد تازه را برای طبخ غذا خریداری کنید. در عین حال ضمن طبخ غذا و سپس در هنگام صرف آن، در مورد فرهنگ و عادات غذایی ترکیه یاد خواهید گرفت. گفتنی است دروس به زبان انگلیسی یا آلمانی تدریس می‌شوند.

 

رمانتیک‌ترین هتل‌های استانبول: بخش اول

آدرس: Yunus Bey Sokak No:32/A Pangalti, Istanbul 34375 Turkey

 

C.I.P Cultural Interactions Point

اینجا یک مرکز فرهنگی برای بازدیدکنندگان استانبول است. مردم کشورهای مختلف در سفر با تور استانبول می‌توانند با تعاملات بین فرهنگی، فرهنگ ترکیه را بهتر بشناسند و درک کنند. در عین حال می‌توان با وجود کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها، دوره‌ها، کلاس‌های خوشنویسی، تذهیب، نقاشی مینیاتور، ساخت و نواختن ساز موسیقی، صحافی کتاب، رقص و البته آشپزی در این مرکز، در فرهنگ محلی ترکیه غوطه ور شد. در C.I.P، همیشه یک فعالیت روزانه وجود دارد. شما همچنین می‌توانید برای برگزاری کارگاه‌ها به صورت خصوصی درخواست دهید. گفتنی است این آموزشگاه، در مرکز شهر نزدیک میدان تکسیم واقع شده است.

آدرس: Soganci Sokak, No:3/3, Istanbul 34433 Turkey

 

Deraliye

در اینجا با طرز تهیه طیف وسیعی از غذاهای متداول ترکی آشنا خواهید شد و بر تکنیک‌های سنتی که قدمت آن به دوران عثمانی می‌رسد تسلط پیدا خواهید کرد. البته کمی خلاقیت نیز چاشنی کار می‌شود و می‌توانید دستور تهیه برگ‌های تاک پر شده با آلبالو، شیرینی‌های خوشمزه تهیه شده با پنیر و عسل، به شکم پر و بسیاری دیگر از غذاها و خوراکی‌های لذیذ این کشور را فرا گیرید.

 

حقایقی که درباره استانبول نمی‌دانید

کلاس‌ها صبح اول وقت در رستوران Deraliye در قلب منطقه سلطان احمد استانبول شروع می‌شود. مربی شما یک سرآشپز حرفه‌ای است و طی ۲ ساعت آموزش، نکات تخصصی بسیاری راجع به تهیه غذا و فرهنگ غذایی مردمان این خطه ارائه می‌دهد. وقت ناهار نیز غذایتان را با دسر و نوشیدنی در این رستوران میل خواهید کرد.

آدرس: Deraliye restaurant, Sultanahmet, Istanbul, Turkey

 

Selda

در سفر با تور استانبول برای فراگیری آشپزی، می‌توانید به سلدا در استودیوی آشپزی مدرنش بپیوندید تا چند دستور پخت فصلی غذای ترکی مورد علاقه او را آموزش ببینید. همانطور که با هم آشپزی می‌کنید، او درباره منشا غذاهایی که آماده می‌کند و اینکه چگونه با ترکیب مواد غیر سنتی، سبکی خاص و خلاقانه ایجاد کرده صحبت می کند. کلاس آشپزی، حدود ۱.۵ ساعت طول می‌کشد. کلاس با تهیه یک سوپ شروع می‌شود و سپس با غذاهایی مانند کارنیاریک ادامه می‌یابد که شامل بادمجان پر شده با گوشت چرخ کرده، سبزیجات، گندم و بلغور است.

 

بهترین هتل‌های سمت اروپایی استانبول

سپس طرز تهیه لوبیای پخته شده در روغن زیتون را یاد می‌گیرید که از جمله غذاهای اصلی ترکیه است و در ادامه بورک پر از شاتوت همراه با یک سالاد تازه تهیه شده از مواد ارگانیک باغ این مجموعه را کامل می‌کنند. انتظار کباب‌های متداول و سایر غذاهای گوشتی سنگین را در این کارگاه‌ها نداشته باشید، زیرا سلدا صرفا نحوه پخت غذاهای مرسومی را که ترک‌ها به صورت روزانه می‌خورند، با اعمال تغییراتی سالم ارائه می‌دهد.

آدرس: Pınar, Dut Sokağı No:34, 34460 Sarıyer/İstanbul, Turkey

 

Nuray and Ipek

این کلاس خصوصی ۴ ساعته در خانه‌ای گرم و صمیمی در نزدیکی فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول، توسط یک مادر و دختر به نام‌های Nuray و Ipek ارائه می‌شود. در طی دوره طرز تهیه انواع غذاهای ترکی از جمله içli köfte (کوفته بلغاری شکم پر)، karniyarik (بادمجان پر شده با گوشت چرخ کرده و گوجه فرنگی) و barbunya pilaki (لوبیای خورش شده در گوجه فرنگی و لیمو) به شما آموزش داده می‌شوند. بطور کلی این تجربه خصوصی در سفر با تور استانبول، نمایی منحصر به فرد از فرهنگ ترکیه را ارائه می‌دهد. در ضمن از شاگردان، با یک فنجان قهوه ترک پذیرایی می‌شود.

 

معرفی ۱۰ رستوران پرطرفدار استانبول

آدرس: Near Ataturk International Airport, Istanbul, Turkey

 

Turkish Cooking Class

غذاهای ترکی تا حد زیادی میراث غذاهای عثمانی هستند و می‌توان آنها را تلفیقی از غذاهای آسیای مرکزی، خاورمیانه، اروپای شرقی، ارمنی و بالکان توصیف کرد. در اینجا با یک آشپزخانه حرفه‌ای در منطقه سلطان احمد مواجه خواهید شد که فضایی دوستانه داشته و طرز تهیه غذاهای اصیل ترکی و عثمانی را آموزش می‌دهد.

البته گزینه‌های مختلفی نظیر بورک، بادمجان، غذاهای گیاهی و سایر طعم‌های ترکی و انواع مختلفی از شیرینی‌ها در منو وجود دارند، اما اگر شما نیز غذای خاصی را مدنظر دارید می‌توانید پخت همان را یاد بگیرید.

 

رستوران‌های ایرانی در قلب استانبول

آدرس: 34110 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Cigdem

با میزبان خود Cigdem، از پخت یک غذای خانگی و اصیل لذت ببرید. مربی، یک میزبان پر جنب و جوش و بسیار مهمان نواز است. او با تکیه بر تازه‌ترین محصولات فصلی، غذاهای سالم و خانگی درست می‌کند و در عین حال عاشق فرهنگ است و از به اشتراک گذاشتن داستان‌هایی از تاریخ، هنر، آشپزی و استانبول امروزی با مهمانان خود لذت می‌برد.

آموزش‌ها روی غذاهای خانگی نظیر سوپ، سبزیجات و غذاهای برنجی تمرکز دارد و گوشت تنها یک طعم دهنده است و غذاهای گوشتی در اینجا آموزش داده نمی‌شوند. بسته به فصل، غذای شما ممکن است با یک سوپ سرد یا گرم شروع شود. مرجیمک چورباسی (سوپ عدس قرمز)، cacık (سوپ خیار و ماست سرد) و دلمه بادمجان، فلفل یا کدو سبز که با مخلوط لذیذی از برنج و گوشت چرخ کرده پر شده است، از جمله مهمترین گزینه‌های منو به شمار می‌آیند. و در نهایت، می‌توانید غذایتان را همراه نان تازه و سالاد در خانه Cigdem صرف کنید و از این دورهمی دوستانه و گرم لذت ببرید.

 

فستیوال‌ گل‌های لاله در استانبول

آدرس: İstanbul, Turkey

 

Afiyet Olsun Istanbul

و در پایان این سفر مجازی، به این کارگاه می‌رسیم که آشپزی سنتی ترکی را ارائه می‌دهد و تنوع غذاها بسیار بالاست. جالب است بدانید به غیر از غذاهای رایج ترکی که در سراسر کشور یافت می‌شوند، بسیاری از غذاهای محلی منطقه‌ای نیز مدنظر قرار می‌گیرند.

غذاهای منطقه دریای سیاه (شمال ترکیه) بر اساس ذرت و آنچوی است. جنوب شرقی کشور نظیر اورفا، گازیانتپ و آدانا به خاطر طعم کباب‌ها، مزه‌ها و دسرهای خمیری نظیر باقلوا، کادایف و کونیفه شهرت دارد. در بخش‌های غربی ترکیه که درختان زیتون به وفور رشد می‌کنند، روغن زیتون عمده‌ترین نوع روغن مورد استفاده برای پخت و پز است. غذاهای مناطق دریای اژه، مرمره و مدیترانه ویژگی‌های اساسی غذاهای مدیترانه‌ای را دارند، زیرا سرشار از سبزیجات و ماهی هستند.

آناتولی مرکزی به خاطر شیرینی‌های مخصوص خود نظیر مانتی و گوزلمه و غیره معروف است. و جالب است بدانید در این آشپزخانه، سعی می‌شود تمام دستورپخت‌های مختلف مطابق میل شاگران ارائه شوند. در ضمن کلاس ها در تمام طول سال برگزار می‌شوند و در مورد زمان بندی، مطابق با برنامه شاگردان انعطاف پذیری وجود دارد.

 

تجربه‌ی کروزها‌ی خصوصی در استانبول

آدرس: Alemdar Mh. Incili Cavus Sk. No:19 Floor:3 Sultanahmet, Istanbul 34400 Turkey

۱۹ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران