سفر مقرون به صرفه به کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
سفر مقرون به صرفه به کوالالامپور

این سوال که "کوالالامپور شهری گران قیمت برای سفر است؟" عموما زیاد مطرح می‌شود. جواب این سوال ممکن است برای مردم مناطق مختلف جهان متفاوت باشد. مثلا برای اروپایی‌ها کوالالامپور آنقدر گران نیست، اما به نسبت بسیاری از مقاصد تایلندی یا ویتنام و فیلیپین گران محسوب می‌شود. اما در مجموع یک چیز مسلم است، شما هم می‌توانید سفری مرقون به صرفه به کوالالامپور داشته باشید و هم سفری لاکچری و گران. اگر از دسته کسانی هستید که می‌خواهید با هزینه‌ی کم با تور مالزی به این سفر جذاب بروید، حتما باید نکاتی را رعایت کنید که ما سعی کرده‌ایم بخشی از آن‌ها را در این مقاله برایتان گردآوری کنیم.


از حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های رایگان استفاده کنید


سیستم حمل و نقل عمومی کوالالامپور بسیار خوب و ارزان است که باعث می‌شود گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، بخش زیادی از هزینه‌ی سفر خود را در قسمت حمل و نقل صرفه جویی کنند. بسیاری از نقاط گردشگرپذیر شهر از جمله مراکز خرید، محله‌هایی که دارای بیشترین هتل‌ها هستند وب ازارهای مختلف، دارای ایشتگاه مونو ریل یا قطار شهری وصل هستند که بلیط آن‌ها نهایتا برایتان چیزی در حدود نیم دلار هزینه دارد. سیستم اتوبوس رانی بسیار گسترده‌ای در کوالالاپور فعالیت می‌کند که بخشی از آن با مبلغی بسیار کم شما را در شهر جا به جا می‌کنند و بخشی از آن نیز، کاملا رایگان هستند.

 

 

کوالالامپور

 


از غذاهای محلی یا حتی غذاهای خیابانی بچشید


در شهرهای گردشگرپذیر دنیا، غذا خوردن خود بخش مهمی از هزینه‌ی سفر شما را شامل می‌شود. اما در کوالالاپور شما انتخاب‌های متنوعی دارید که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. اول اینکه اگر به صورت گروهی سفر کرده‌اید، فود کورت‌ها در مراکز خرید انتخاب خوبی برای شما هستند، از طرفی همیشه می‌توانید غذاهای محلی و رستوران‌های کوچک را انتخاب کنید که بسیار ارزان‌تر از رستوران‌های اسم و رسم‌دار هستند. در نهایت، هیچ وقت از امتحان کردن غذاهای خیابانی مالزی غافل نشوید که هم بسیار خوشمزه هستند و صد البته از قیمت کمی نیز برخوردارند.

 

 خوشمزه‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای کوالالامپور را در این رستوران‌ها بخورید؟

 

کوالالامپور

 


Tourist Pass خریداری کنید


این کارت‌های ارزشمند در کوالالامپور با قیمت ۱۶۵ رینگیت برای یک روز، ۳۹۵ رینگیت برای ۳ روز و ۶۷۵ رینگیت برای ۶ روز به فروش می‌رسند. شما با خرید این کارت‌ها می‌توانید به بسیاری از مراکز گردشگری شهر رفته بدون اینکه مبلغی پرداخت کنید، در بعضی از این مراکز ورود شما خارج از صف خواهد بود، می‌توانید از تورهای اتوبوسی شهر به صورت رایگان استفاده کنید و در بعضی از مراکز خرید یا رستوران‌هایی که به شما اعلام می‌شود، از تخفیف ویژه بهره ببرید.

 

 

کوالالامپور

 


موقع خرید از فروشگاه‌های محلی، چانه بزنید


بازارهای خیابانی کوالالامپور برای خرید ارزان قیمت جایی بسیار مناسب هستند. جاهایی مثل محله‌ی چینی‌ها که مملو از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ و دست فروش‌ها هستند. فراموش نکنید که در چنین بازارهایی شما امکان چانه زنی بر سر قیمت را دارید و همیشه این فروشنده‌ها مبلغی را برای این منظور در نظر گرفته‌اند. البته این مهم را در مراکز خرید لوکس امتحان نکنید، چون در آن مکان‌ها خبری از تخفیف موقع خرید نیست.

 

 بازارهای ارزان و شبانه مالزی

 

کوالالامپور

 


از تورهای پیاده‌روی رایگان استفاده کنید


شهرداری کوالالامپور تورهای پیاده‌روی رایگانی روزهای چهارشنبه، دوشنبه و شنبه در شهر برگزار می‌کند که از ساعت ۹ صبح از گالری شهری کوالالامپور آغاز شده و ۲ ساعت و نیم به طول می‌انجامد. شما در این تور که کاملا رایگان بوده و از راهنمای انگلیسی زبان بهره می‌برد، ۱۱ ساختمان تاریخی شهر را می‌بینید و اطلاعات جامعی در مورد آن‌ها دریافت خواهید کرد.

 

 کارهای غیرتوریستی که می‌توانید در کوالالامپور انجام دهید 

 

کوالالامپور

 


از جاذبه‌های رایگان شهر دیدن کنید


جاذبه‌های متنوع و جذاب زیادی در شهر هستند که می‌توانید به رایگان از آن‌ها دیدن کنید. از جمله آن‌ها می‌توان به بازدید از معابد جذابی همچون تئان یو، سین سزه سی یا و کوان یین اشاره کرد. اگر طرفدار مراکز طبیعی هستید، پارک جنگل طبیعی KL نیز انتخابی عالی برای شماست. در مجموع پارک‌ها، مراکز تاریخی و بسیاری جاهای دیگر در کوالالامپور هستند که هزینه‌ای برای ورود به آن‌ها نباید پرداخت کنید و از طرفی برای بازدید از موزه‌های کوالالامپور یا گالری‌های هنری مالزی نیز مبلغ بسیار کمی از شما گرفته می‌شود که آن‌ها نیز انتخابی خوبی برای شما خواهند بود.

 

 برای ثبت خاطره‌ای بی‌تکرار ، به پارک پرندگان و پروانه‌های کوالالامپور بروید 

 

کوالالامپور

 


از تاکسی‌هایی که تاکسی‌متر روشن نمی‌کنند دوری کنید


اگر به هر ترتیب خواستید به جای اتوبوس یا مونوریل از تاکسی استفاده کنید، حتما مطمئن شوید که تاکسی‌‌متر روشن باشد، در غیر این صورت ممکن است مبلغ بسیار بیشتر از آنی که باید را پرداخت نمایید. این موضوع مخصوصا در ایستگاه مرکزی و همچنین فرودگاه به وفور دیده شده است.

 

 

کوالالامپور

۳۰ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران