خرید در ساموئی از برترین برندها تا پیاده روی در بازارهای محلی

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
خرید در ساموئی از برترین برندها تا پیاده روی در بازارهای محلی

یکی از بخش‌های جدانشدنی تور تایلند، فرصت لذت‌بخش خرید است. گاهی ممکن است دل‌تان بخواهد از فروشگاه‌هایی که برترین برندهای دنیا را عرضه می‌کنند، خرید کنید و گاهی هم ممکن است به دنبال پیدا کردن محلی‌ترین بازارها باشید، منطقه‌هایی که به شما فرصت می‌دهند تا از نزدیک در جریان زندگی مردم محلی قرار بگیرید.

تفریح در جزیره بهشتی ساموئی هم از این قاعده جدا نیست. اگر برای یک سفر خاطره انگیز، تور ساموئی را انتخاب کنید، به شما مژده می‌دهیم که به خوبی می‌توانید برای خریدهای سنتی و مدرن برنامه‌ریزی کنید. خرید و وقت‌گذرانی در بازارهایی که لذت سفر به یک کشور رنگارنگ آسیایی را به همراه دارند.

 

Out Let Village

دهکده اوت لت یا همان اوت لت ویلیج ساموئی در قلب ساحل چواننگ و در مجاورت هتل پلازا واقع شده است. این بازار بزرگ، یکی از بزرگترین اوت لت‌های کشور تایلند است که سرویس خرده فروشی هم به گردشگران ارایه می‌دهد.در دهکده اوت لت، بیشتر از ۷۰ مارک معروف شامل مارک‌های با کیفیت تایلندی، اروپایی، ترک و آمریکایی فروشگاه دارند. پس اگر به دنبال  این هستید که از بهترین برندهای دنیا با قیمتی مناسب خرید کنید، حتما سری به این مجموعه بزنید.

 

برای خرید کالاهای مورد نیاز در ساموئی چقدر هزینه باید پرداخت کرد؟

 

Out Let Village

 

 

در میان این برندها، همه چیز می‌توانید پیدا کنید. این فروشگاه‌ها محدود به لباس و کیف و کفش و لوازم آرایشی و اکسسوری‌ها نیستند بلکه در این بازار بزرگ می‌توانید وسایل برقی شخصی، وسایل خانه، اسباب بازی، لوازم آشپزخانه و هر چیز دیگری که به دنبال آن هستید را با قیمت مناسبی تهیه کنید.

برندهایی مانند نایکی، لیوایز، آدیداس، یو.اس پولو؛ ری‌باک، کانورس، اسپیدو، کروکودیل و ده‌ها برند دیگر در این مجموعه فروشگاه‌های رسمی دارند. این بازار هر روز از ساعت ده صبح تا ۹ شب فعالیت می‌کند.

 

 

خرید و پیاده روی در Chaweng Walking Street

یکی از پر طرفدارترین بازارهای خرید ساموئی برای گردشگران ، خیابان چاونگ است. خیابان چاونگ یک بازار متنوع و خوب برای برای خرید انواع سوغاتی‌ها و صنایع دستی است. البته فروشگاه‌های این خیابان محدود به صنایع دستی و سوغاتی‌های تایلندی نیست، بلکه در این‌جا می‌توانید فروشگاه‌های بزرگ جواهرات را هم ببینید. علاوه بر این لباس‌های منحصر به فرد و دست‌ دوز سنتی تایلند هم در این بازار به فروش می‌رسند.

 

 

Chaweng Walking Street

 

 

این بازار، یک خیابان رنگارنگ و هیجان انگیز برای خرید است. حتی اگر قصد خرید کردن هم نداشته باشید، قدم زدن در این خیابان رنگین کمانی یک تفریح جذاب و دل انگیز است. می‌توانید قدم بزنید و از دیدن زیبایی‌های این خیابان لذت ببرید.

 

 

خرید از فروشگاه‌های محلی Fishermans Village Walking Street

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توانید ضمن پیاده روی در آن، یک خرید لذت بخش را هم تجربه کنید، روستای ماهی‌گیران سامویی است. در این روستا، مغازه‌های محلی کوچک و بزرگ زیادی خواهید دید که بهترین مکان برای خرید سوغاتی‌های متنوع، با کیفیت و ارزان قیمت است.

هرچند که این منطقه، یک محیط گردشگری به حساب می آید و ممکن است در نگاه اول فکر کنید قیمت‌ها کمی بیشتر از انتظار شما هستند، اما با کمی چانه زدن می‌توانید قیمت کالای مورد نظرخود را تا حد زیادی کمتر کنید. علاوه بر سوغاتی، می‌توانید برای خرید شلوارهای جین، لباس‌های خنک و زیبای ساحلی، تیشرت، کلاه و صندل هم برنامه‌ریزی کنید.

 

۱۰ تفریح هیجان‌انگیز که باید در ساموئی انجام دهید

 

Fisherman s Village

 

 

این خرید همراه با پیاده روی احتمالا کمی شما را خسته خواهد کرد اما اصلا نگران نباشید. رستوران ها و کافه های زیادی در انتظار شما هستند تا با نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی و تازه از شما پذیرایی کنند.

این بازار پر جنب و جوش به طور معمول جمعه هر هفته، از ساعت پنج بعد از ظهر تا ده شب فعالیت می‌کند. این بازار هم مانند بازارهای ساحلی دیگر تایلند، نه تنها یک مرکز خرید بلکه یک جاذبه گردشگری محبوب است که می‌تواند شما را با جنبه‌های تازه‌ای از زندگی مردم محلی آشنا کند.

 

 

بازارگردی به یاد ماندنی در Lamai Night Plaza

خیابان لامی، یک خیابان نام آشنا و پرطرفدار برای گردشگرانی است که از سراسر دنیا با تور تایلند به جنوب شرقی آسیا آمده‌اند تا در آرامش جزیره ساموئی، تفریح و استراحت کنند. یکی از دلایل شهرت این خیابان، بازار شبانه لامی است.این بازار محلی، یک محیط خوب برای تجربه زندگی شبانه در کنار مردمی است که با فرهنگ تاهی زندگی می‌کنند. به همین دلیل هم کافه بارهای نوشیدنی، دکه‌های فروش مواد غذایی و انواع اسنک‌ها و رستوران‌ها بخشی جدا نشدنی از این بازارگردی به حساب می‌آیند.

 

 

Lamai Night Plaza

 

 

این منطقه جذاب، در قسمت شمال شرقی سامویی قرار دارد. جالب است بدانید که لامی در زبان محلی به معنی مهربانی است و این یعنی با مردمی خونگرم و ساحلی رو به رو هستید که قرار است با خرید از فروشگاه‌های آن‌ها یک خاطره خوب از سفر خود به ساموئی به یاد بسپارید. با این حال، اگر در حال برنامه‌ریزی برای بازدید از این‌جا هستید، بهتر است مدتی را هم برای معطل شدن در ترافیک در نظر داشته باشید، چراکه در فصل‌های پرطرفدار گردشگری احتمال ماندن در ترافیک دوچندان خواهد شد.

 

 

بازار متحرک و پر سر و صدای Mainam Walking Street

خیابان مینام یک بازار پر سر و صدا و شلوغ است که شما را به دنیای دیگری خواهد برد؛ دنیایی که باید در آن خودتان را برای شنیدن آوازهای محلی، مزه کردن غذاهای پر چاشنی و یک خرید تر و تازه آماده کنید.شاید این تجربه کمی برای شما عجیب و غریب باشد، اما خرید کردن از خرده فروش‌هایی که جای مشخصی ندارند و در طول روز در میان خیابان حرکت می‌کنند، جذاب‌تر از چیزی است که بتوانید تصور کنید. در این بازار حتی فروشندگان نوشدینی و کوکتل فروش‌ها هم جای ثابتی ندارند و در سراسر خیابان حرکت می‌کنند.

 

۵ ساحل جذاب ساموئی که باید غواصی آنجا را امتحان کنید

 

Mainam Walking Street

 

 

البته مغازه‌های ثابت زیادی هم در همین راسته خواهید دید که با روی باز از شما استقبال می‌کنند تا هم نیازهای شخصی‌تان را از برندهایی که تا امروز نام‌شان را نشنیده‌اید خریداری کنید و هم شاید سوغاتی‌های مورد نظر خود را پیدا کنید.

۲۹ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران