برای خرید کالاهای مورد نیاز در ساموئی چقدر هزینه باید پرداخت کرد؟

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
برای خرید کالاهای مورد نیاز در ساموئی چقدر هزینه باید پرداخت کرد؟

تایلند کشوری گردشگردی و همه چیز تمام است که جای جای آن پر از جاذبه‌های دیدنی‌ست. ویژگی‌های منحصر به فرد آن انقدر زیاد است که تقریبا نمی‌توان همه آن را در یک قالب عنوان کرد. اما شما در سفر با تور تایلند  به این کشور و جزایر آن چه چیزی را بیش از همه مد نظر قرار می‌دهید؟ برای نمونه در سفر به جزیره بسیار زیبا و گردشی ساموئی شما هزینه‌های مختلفی را پیش رو خواهید داشت. قیمت اجناس درساموئی به شرح زیر است.

 

 

کرم ضد آفتاب Ambre Solaire

شما می‌توانید اندازه ۲۰۰ میلی این کرم را در داروخانه‌های سامویی به مبلغ ۱۷ دلار تهیه نمایید. کرم ضد آفتاب در تایلند گران است. همین کرم را از آمازون می‌توانید حدود ۳۰۰ درصد ارزان‌تر سفارش دهید. حتی چون مصرف ضد آفتاب در این کشور بالاست ممکن است در ساموئی با محدودیت مواجه شوید. بنابراین از قبل همراه خودتان داشته باشید.

 

۱۰ بازار و مرکزخرید معروف ساموئی؛ جزیره‌ی سفرهای عاشقانه

 

 

Ambre Solaire

 

 

شیر نارگیل

شما می‌توانید شیر نارگیل با کیفیت را از سوپر مارکتی‌های کوه ساموئی به قیمت ۶۲۹ بات برابر ۱۸ دلار آمریکا و ۱۴ پوند انگلیس تهیه کنید. طیف وسیعی از شیر نارگیل‌های محلی در دسترس شما قرار دارد که واقعا دوری و صرفه جویی در موردشان کاری بسیار سخت است. این شیر نارگیل‌ها به عنوان سوغاتی‌های خاص ساموئی هم طرفداران زیادی دارند.

 

 

 شیر نارگیل

 

 

اسپرسو

هر اسپرسو را می‌توانید در Fisherman’s Village café سامویی به قیمت ۸۰ بات برابر با ۲ دلار آمریکا و ۲ پوند انگلیس بخرید. البته توجه دارید که این قیمت در هتل‌ها و کافه‌های خوش منظره به مراتب بالاتر از ۸۰ بات خواهد بود.

 

 

 اسپرسو

 

 

ماساژ پا

شما می‌توانید از یک ساعت ماساژ پا در ساحل به قیمت ۳۰۰ بات برابر با ۸ دلار آمریکا استفاده کنید. در سواحل اصلی ساموئی معمولا نرخ‌ها استاندارد و مشخص است اما ممکن است جاهایی را پیدا کنید که ارزان‌تر هم با شما حساب کنند. برای نمونه می‌توانید قیمت‌های پایین‌تر را در مناطق خلوت‌تر مثل Hua Thanon، Taling Ngam و Lipa Noi را پیدا کنید. توجه داشته باشید که برای چنین خدماتی هیچ‌گاه از کارت‌خوان استفاده نمی‌کنند و شما باید مبلغ را نقد بپردازید.

 

 ۵ ساحل جذاب ساموئی که باید غواصی آنجا را امتحان کنید

 

 

 ماساژ پا

 

 

صندل‌های انگشتی

اگر بخواهید یک جفت صندل انگشتی برای ساحل خریداری کنید ۱۳۹۰ بات معادل ۳۹ دلار روی دستان شما خرج خواهد گذاشت. اگر بخواهیم این صندل‌ها را که می‌توانید از مرکز خرید اصلی ساموئی خریداری کنید، با همتای خودشان در آمازون مقایسه کنیم هزینه شما ۹ پوند خواهد بود. مجددا می‌بینیم که محصولات وارداتی غربی نسبت به کشور سازنده، در سامویی ۳۰۰ درصد گران‌تر هستند. البته خوب است که بتوانید اقلام اساسی‌تان را در این جزیره بخرید اما معمولا این موارد جز لوازمی هستند که از خانه با خودتان می‌آورید. مخصوصا این که اگر پای شما از سایز تایلندی بزرگ‌تر باشد برای خرید صندل و یا به طور کلی کفش به مشکل برخواهید خورد.

 

 

 صندل‌های انگشتی

 

 

بستنی و آبمیوه

شما می‌توانید هر یک اسکوپ بستنی را در کافه Choeng Mon به مبلغ ۹۰ بات یعنی ۳ دلار خریداری کنید. اما قیمت آبمیوه در این کافه نیز حدود ۱۲۰ بات کمی بیشتر از ۳ دلار است.

 

 

 بستنی و آبمیوه

 

 

چای سرد

چای سرد یکی از نوشیدنی‌های محبوبی است که می‌توانید در ساحل چاونگ به راحتی آن را در نمای دل‌انگیز دریا نوش جان کنید. اما قیمت چای سرد ۱۹۵ بات برابر با ۵ دلار بوده و قیمت آن در تقریبا در سراسر جزیره به همین رتیب است.

 

 

 چای سرد

 

 

لسیون سوختگی نیوا

همانطور که پیشتر گفتیم، بهتر است که کرم‌های مربوط به آفتاب را از قبل با خودتان آورده باشید در غیر این صورت باید هر یک لسیون سوختگی نیوا را ۶۰۰ باب یعنی ۱۷ دلار آمریکا و ۱۳ پوند انگلیس خریداری کنید. اما اگر دوست دارید از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده کنید ما توصیه می‌کنیم که از محصولات تایلندی که به صورت بومی تهیه می‌شوند مصرف کنید. شما می‌توانید قیمت محصولات تایلندی مراقبت از پوست، لوازم حمام، لوازم بهداشتی و آرایشی، دافعه پشه و کرم‌های ضد آفتاب را پیش از حرکت بررسی کنید.

 

 

 لسیون سوختگی نیوا

 

 

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلند در سواحل این جزیره ۳۰۰ بات برابر با ۸ دلار برای شما هزینه بر می‌دارد اما اگر بخواهید از چنین ماساژی در هتلی مجلل با نمایی خیره کننده بهره ببرید مسلما هزینه شما چند برابر خواهد بود.

 

 ۱۰ تفریح هیجان‌انگیز که باید در ساموئی انجام دهید 

 

 

ماساژ تایلندی 

 

 

چتر

شاید کسی در ساموئی چتر را پیش بینی نکند اما اگر تحت شرایطی نیاز به چتر داشتید مجبورید هزینه‌ی ۱۰۹ باتی یعنی ۳ دلار برای آن بپردازید.

 

 

چتر 

 

 

تور زیپ لاین

تور زیپ لاین یکی از فعالیت‌های جذاب و منحصر به فرد در بهره‌مندی از فضای بسیار دوست داشتنی جزیره است که به طور متوسط برای آن باید ۲۹۵۰ معادل ۸۳ دلار آمریکا و ۶۶ پوند انگلیس بپردازید.

 

 

 تور زیپ لاین

 

 

یوگا

کلاس‌های یوگا یکی دیگر از فعالیت‌های پر طرفداری است که تمام سایت‌های گردشی توصیه می‌کنند در تایلند آن را انجام دهید. هزینه کلاس‌های یوگا ۵۰۰ بات معادل ۱۴ دلار آمریکا و ۱۱ پوند انگلیس است.

 

 

یوگا

۱۴ مهر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران