راهنمای مختصر اولین سفر به مانیل

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
راهنمای مختصر اولین سفر به مانیل

پایتخت ۱۳ میلیون نفری فیلپیین ، جدا از زیبایی‌هایی که دارد، حتما در اولین سفرتان با تور فیلیپین شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در این شهر جذاب شما انتخاب‌های زیادی خواهید داشت که از مراکز خرید مدرن و بزرگ، بازارهای متعدد، موزه‌ها، مراکز دیدنی و بسیاری چیزهای دیگر تشکیل شده‌اند. اما اگر اولین بارتان است به مانیل می‌روید و دقیقا نمی‌دانید با چه چیزی مواجه خواهید شد یا اینکه باید چه چیزهایی را در این شهر رعایت کنید، با راهنمای ساده‌ای که برایتان ترتیب داده‌ایم، همراه شوید.


کوتاه درباره‌ی مانیل


مانیل همانطور که گفتیم پایتخت فیلیپین محسوب می‌رود. البته مانیل بخشی از متروپولیتن مانیل است، اما وقتی شما به این شهر سفر می‌کنید تمامی این منطقه در دسترس شما خواهد بود و تنها به بخش اصلی پایتخت محدود نیستید. این شهر در مرکز آن، جایی بسیار مدرن با مراکز خرید و برج‌های فوق‌العاده است و در بخش‌های مختلفی از آن می‌توان جاذبه‌های گردشگری از جمله معابد زیبا را مشاهده کرد. از نظر غذایی تنوع فوق‌العاده‌ای از غذاهای فیلیپینی را خواهید داشت و در محدوده‌ی شهر نیز دسترسی به چندین منطقه طبیعی زیبا را دارید که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید.

 

رمانتیک‌ترین مکان‌ها در مانیل برای خاطره‌ای به یادماندنی

 

مانیل

 


بهترین زمان برای سفر به مانیل


تقریبا تمام طول سال، مانیل مملو از گردشگر است و همیشه می‌توان به آن‌جا سفر کرد. با این حال این شهر نیز همچون خیلی جاهای گرم‌سیر دیگر دارای دو فصل بوده. فصل بارانی و فصل خشک. فصل خشک بین ماه‌های دسامبر تا می است و فصل بارانی بین ماه‌های جون تا نوابر قرار می‌گیرد. ماه‌های مارس و می نیز گرم‌ترین و پر رطوبت‌ترین ماه‌های سال بوده و از نظر بارندگی نیز جولای و سپتامبر بیشترین میزان بارش را دارند و در نهایت دسامبر و فوریه نیز کم‌ترین دما را در سال دارند. با تمام تفاصیل فصول بارانی خیلی مشکلی برای شما ایجاد نخواهند کرد، اما بهتر است در فصل خشک و ماه‌های نه چندان گرم به پایتخت فیلیپین سفر کنید.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در سفر به مانیل انجام دهید

 

مانیل

 


کجا پول خود را تبدیل کنید


تا جای ممکن در فرودگاه پول‌های خود را تبدیل نکنید که بدترین جا برای این کار است. نهایتا اینقدری تبدیل کنید که شما را به هتل برساند. بادجه‌های دارای اجازه‌ی تبدیل پول بهترین جا هستند و عموما ۱۰ تا ۲۰ درصد نرخ‌های بهتری نسبت به بانک دارند. شما می‌توانید این بادجه‌ها را در مراکز خرید پیدا کنید و یا از دفتر هتل بپرسید تا نزدیک‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کند.

 

 

مانیل

 


در مانیل کجا بمانید؟


معرفی هتل‌های مختلف در مانیل نیاز به مقالات جدایی دارد چون تنوع هتل در این شهر بسیار زیاد بوده و در تمام رده‌ها از هاستل گرفته تا هتل‌های لاکچری، انتخاب‌های بسیار خوبی در پایتخت خواهید داشت. اما به صورت اختصاری اگر بخواهیم برای هر شکل سفری چیزی به شما معرفی کنیم، به این صورت خواهد بود:

  • هاستل ارزان: Z Hostel
  • بوتیک هتل: La Casita Mercedes
  • برای تجار و علاقه‌مندان به هتل لوکسی: City Garden Grand Hotel

 

هتل‌های نوستالژیک فیلیپین که شما را به سفر زمان می‌برند

 

مانیل

 


گشت و گذار در شهر


بهترین راه برای راحت و ارزان گشتن در شهر، گرفتن تاکسی از اپلیکیشن Grab است. البته این تاکسی‌ها ارزان‌ترین راه نیستند و شما می‌توانید از اتوبوس یا دیگر وسایل نقلیه عمومی فیلیپین استفاده کنید، اما Grab واقعا کار شما را راحت کرده و خیلی هم گران برایتان تمام نخواهد شد. بهتر است که حتما یک سیم کارت یا وای فای جیبی از فرودگاه تهیه کنید تا برای کار با این اپلیکیشن اینترنت داشته باشید. همچنین بهتر است جاهایی که می‌خواهید را از قبل در این برنامه ذخیره کنید تا راحت بتوانید تاکسی کرایه کنید. متاسفانه سیستم اتوبوس‌رانی اگر چه خطوط زیادی دارد، اما شلوغ و کمی نامنظم است و همچنین تاکسی‌های شهری نیز بسیار گران هستند، به همین خاطر ما Grab را به شما پیشنهاد کردیم.

 

 

مانیل

 


فعالیت‌هایی که بهتر است در مانیل تجربه کنید


مانیل دیدنی‌های زیادی دارد از جمله موزه آیالا یا موزه ملی که هر دو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و چیزهای شگفت‌انگیزی در آن‌ها مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید نمایی تاریخی از شهر را مشاهده کنید، بهتر است به محله Intramuros بروید که از سال‌ ۱۵۷۱ ساخته و هنوز شمایل آن روزهای خود را حفظ کرده است. همچنین قدیمی‌ترین محله‌ی چینی‌های دنیا نیز در این شهر واقع شده که دیدن از آن نیز می‌تواند ارزشمند باشد.

 

نکات جالبی که برای سفر به فیلیپین باید بدانید

 

مانیل

 

 

چندین و چند معبد بودایی نیز در مانیل وجود دارند که از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد.
فراموش نکنید که مراکز خرید محشری در مانیل وجود دارند. SM Mall of Asia، Greenbelt Mall، SM Megamall و Glorietta تنها نمونه‌ای از مراکز خرید مانیل به شمار می‌آیند که در دل خود انواع سالن‌های تفریحی، سالن‌های سینما، پیست اسکی و چیزهای متنوع زیاد دیگری دارند.

 

۰۹ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران