لیسیان آنتالیا یکی از بهترین مسیرهای طولانی پیاده‌روی دنیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
لیسیان آنتالیا یکی از بهترین مسیرهای طولانی پیاده‌روی دنیا

آنتالیا از زیباترین بخش‌های ترکیه است که سواحل زیبا، نقاط تاریخی و مناطق کوهستانی را یک جا در خودش جای داده است. مردمی که با تور آنتالیا  سفر می‌روند کم‌تر در مورد دیدنی‌ها و کارهای متنوعی که می‌شود در آن انجام داد می‌دانند. اگر از تاریخ دوستان و یا طبیعت دوستانی هستید که از کاوش و پیاده‌روی لذت می‌برید خبر خوب برای شما اینکه مسیر پیاده‌روی لیسیان با ۵۴۰ کیلومتر طول از فتیحه به آنتالیا می‌رسد و در طول مسیر از ۲۵ منطقه تاریخی و همچنین برخی از زیبا ترین منظره‌های مدیترانه عبور می‌کند.

 

 

چگونه به آنجا برسیم

آنتالیا دارای فرودگاه بین‌المللی‌ست و شما می‌توانید با پرواز مستقیم از شهری که هستید و یا از تهران به آن سفر هوایی انجام دهید. وگرنه از استانبول می‌توانید با پرواز به آن سفر کنید و حالا به هر نحوی اگر جای دیگری هستید همیشه دسترسی به آنتالیا به عنوان منطقه‌ای توریستی و مهم آسان است. اگر تصمیم دارید مسیر را از فتیحه شروع کنید می‌توانید می‌توانید از طریق فرودگاه بین‌المللی دالامان به شهر برسید. مسیر غربی نیز می‌تواند از طریق مینی‌بوس به سمت الودنیز طی شود.

 

  معرفی و راهنمای فرودگاه بین‌المللی آنتالیا 

 

 فرودگاه بین‌المللی دالامان

 

 

مسیر

شما برای لذت بردن از پیاده‌روی در مسیر لیسیان نیاز به پرداخت هیچ ورودی و هزینه‌ای ندارید. در واقع لیسیان تنها یک مسیر نیست بلکه مجموعه‌ای از مسیرهای باستانی، مسیرهای جنگل و جاده‌هاست که تمامی روستاها، کوه‌ها، و ویرانه‌های لیسیان و روم را در هم می‌آمیزند. باید اشاره کنیم که برخی نواحی مسیر حتی به ارتفاع ۱۸۰۰ متری هم می‌رسد و بعضی جاها دشوار هم هست بنابراین باید با آمادگی کامل مسیر را آغاز کنید.

 

طبیعت‌گردی در دل آنتالیا؛ تفریح در آبشارهای دودن

 

مسیر پیاده‌روی لیسیان

 

 

بیشتر مردم ترجیح می‌دهند در بخش‌هایی از آن پیاده‌روی کنند نه تمام مسیر را. زیرا اگر بخواهید از اول تا آخر آن را بپیمایید چیزی حدود ۲۹ روز طول می‌کشد. در هر صورت بهترین زمان‌ها برای رفتن در مسیر لیسیان بین ماه‌ای آوریل تا ژوئن و از سپتامبر تا نوامبر است. در غیر این صورت دمای غیرقابل تحمل تابستان پیاده‌روی را در امتداد مسیر برای شما دشوار خواهد کرد. همانطور که در مسیر راه می‌روید و محو زیبایی‌های طبیعی می‌شوید تابلوهای راهنمای سفید و قرمز شما را در مسیر هدایت خواهد کرد. به علاوه وقتی به مقصد بعدی نزدیک می‌شوید نشانک‌های زرد شما را مطلع می‌کنند. بنابراین بدون دستپاچگی و نگرانی مسیر را دنبال کنید و از هوای پاکیزه، مناظر پانوراما و دیدنی‌هایی که با آن‌ها برخورد می‌کنید لذت ببرید.

 

 

چه چیزهایی با خودتان ببرید

قطعا پاسخ این سوال مستقیما تحت تاثیر این که می‌خواهید ۲۹ روز مسیر را بپیمایید و یا تنها چند روزه انجامش دهید متغیر خواهد بود. اما به هر حال برداشتن لوازم ضروری مثل کرم ضدآفتاب، چسب زخم، عینک، لباس مناسب، کفش مناسب و خوراکی‌های سبک و مقوی را باید در نظر داشته باشید.

 

 

 مسیر پیاده‌روی لیسیان

 

 

مسیر لسیان از Kate Clow

کلاو اولین مسیر طولانی ترکیه در ۱۹۹۹ است که پایه‌های تحقق مسیر لسیان را بنا نهاد. کتاب راهنمای این مسیر هر چیزی که لازم دارید بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله این اطلاعات می‌توان به نقشه توپوگرافی و اطلاعات مربوط به مناظر تاریخی و همچنین روستاهایی که در مسیر هستند اشاره کرد.

 

 راهنمای سفر 4 روزه به آنتالیا، شهر تفریح و خوشگذرانی

 

 مسیر پیاده‌روی لیسیان

 

 

تجهیزات کمپینگ

حتی اگر در امتداد مسیر به روستاهای سنتی هم بر بخورید اما کمپینگ راهی عالی برای تجربه این طبیعت‌گردی است و مقرون به صرفه‌ترین راه هم هست. چادر خود را می‌توانید هر کجا که خسته شدید باز می‌کنید و از بودن در طبیعت لذت می‌برید. کمپینگ در این راه به نظر بهترین روش برای تجربه کامل از لسیان به نظر می رسد. ولی اگر خواستید در طول شب هم پیاده‌روی کنید حتما با خودتان چراق قوه و باطری اضافه همراه داشته باشید زیرا طول مسیر هیچ نوری وجود ندارد. با این همه اگر احساس راحتی ندارید می‌توانید شب را در روستاهایی که بر سر راه با آن‌ها مواج می‌شوید سپری کنید. هر انتخابی که داشته باشید لیسیان زیباترین طلوع و غروب‌های آفتاب را در مناظر باورنکردنی طبیعی و تاریخی پیش چشمان‌تان می‌گستراند که تا ابد از ذهن‌تان پاک نخواهد شد.

 

۷ مکان فوق‌العاده‌ی آنتالیا برای گشت و گذارهای شبانه

 

 مسیر پیاده‌روی لیسیان

 

 

آب کافی به همراه داشته باشید

بخش دریای مدیترانه و نواحی دور و بر آن واقعا زیبا و دیدنی هستند. هر توریستی دوست دارد به آن سفر کند و از نزدیک در زیبایی‌هایش کاوش کند. اما حقیقت اینست که این منطقه دارای آب و هوایی گرم و خشک است و برای پیمودن مسیر نیاز به آب کافی دارید. پس حتما مطمئن شوید آب به اندازه با خودتان برداشته‌اید. زیرا نمی‌توانید دلخوش به رودخانه‌های اتفاقی باشید.

۲۰ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران