۸ ایده جذاب برای سفر ماه عسل به ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۸ ایده جذاب برای سفر ماه عسل به ارمنستان

حتما قبل از اینکه سفر ماه عسل خود را آغاز کنید، باید یک برنامه ریزی درست داشته باشید، زیرا این سفری نیست که دیگر برایتان تکرار شود. اگر چه پاریس، ونیز یا مالدیو با آن هتل‌های لوکس و آوازه‌ای که دارند، همیشه برای ماه عسل پیشنهاد می‌شوند، اما ارمنستان از جمله مقاصد عالی برای چنین سفر عاشقانه‌ای است و البته بسیار ارزان‌تر از آن مقاصد نیز خواهد بود. اگر تور ارمنستان را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید یا هنوز در زمان تصمیم گیری هستید، بد نیست پیشنهادات ما در مورد سفر ماه عسل به ارمنستان را مطالعه کنید.


شنا، قایق سواری و غواصی در سوان


دریاچه سوان برای آن‌هایی که ترکیبی از استراحت و قدم زدن‌های عاشقانه در کنار فعالیت‌های جذاب آبی را می‌خواهند، جایی عالی محسوب می‌شوند. این مکان آرام و دوست داشتنی می‌تواند هم محلی آرامش بخش باشد هم جایی که بتواند انواع فعالیت‌های آبی از قایق سواری گرفته تا غواصی را در آن تجربه کنید. حتی اگر از آن دست زوج‌هایی باشید که اهل ماجراجویی هستند، می‌توانید اسکی روی آب، پاراسیلینگ یا بسیاری فعالیت‌های دیگر را نیز با هم در اولین سفر دو نفره‌تان تجربه نمایید.

 

 ۱۰ تجربه‌ی متفاوت در سفر به ارمنستان

 

دریاچه سوان

 


سوار بلندترین تله‌کابین جهان شوید


اگر عازم تاتف شوید تا یک روز را در این منطقه توریستی سر کنید، در کنار دیدن مراکز تاریخی متعدد این بخش از ارمنستان، یک فعالیت دو نفره‌ی خاطره‌انگیز را نیز می‌توانید برای خود رقم زنید و آن هم سوار شدن بر بلندترین تله‌کابین جهان است. مسیر این تراموای معلق بیش از ۱۴ دقیقه به طول می‌انجامد و شما از آن بالا می‌توانید مناظر بی‌نظیری همچون نمایی از صومعه تاتف را ببینید که از مهم‌ترین آثار معماری به جا مانده از قرون وسطا در این منطقه است.

 

 ۵ تفریح هیجان آور در سفر به ارمنستان 

 

بلندترین تله‌کابین جهان

 


گردش در جنگل‌های دلیجان


یکی از مقاصد پیشنهادی برای ماه عسل در ارمنستان، بدون شک دلیجان است. این شهر را سوییس ارمنستان می‌نامند و در سال‌های اخیر به شکل حیرت‌آوری تعداد گردشگرانی که به آن مراجعه می‌کنند در حال رشد است. این منطقه دارای چندین جنگل بسیار زیبا، آسمان آفتابی بالای سر چند برکه‌ی کوهستانی جذاب و مناظر دیدنی‌ است که از تماشایشان سیر نخواهید شد. نقاط دیدنی متعددی در دلیجان است که از پارک ملی دلیجان تا دریاچه پارز و همچنین چند نقطه تاریخی تنوع دارند.

 

 یک روز دلپذیر در مشهورترین پارک‌های ملی ارمنستان 

 

 جنگل‌های دلیجان

 


زوج‌های عاشق آدرنالین نیز می‌توانند ارمنستان را انتخاب کنند


اگر با همسر خود در یک برنامه صخره نوردی آشنا شده‌اید، یا او هم مثل شما عاشق پریدن از جاهای بلند است، باید بدانید که ارمنستان برای زوج‌های جوانی که به دنبال فعالیت‌های عجیب و ترسناک هستند نیز، به اندازه کافی جاهای مختلف برای عرضه دارد. کوهستان‌های مختلف به شما این اجازه را می‌دهد که در نقاط مختلف این کشور به سراغ صخره نوردی، پاراگلایدر سواری، سقوط آزاد، بانجی جامینگ و غواصی بروید. حتی فعالیت‌های کم‌ خطر‌تری همچون قایق سواری رودهای خروشان نیز در چند جای مختلف ارمنستان برگزار می‌شود که آن‌ها نیز می‌توانند انتخابی مناسب برای شما باشند.

 

 ۶ تفریح ماجراجویانه که در سفر به ارمنستان باید انجام بدهید 

 

ارمنستان

 


تفریحات شبانه در ایروان


اگر به دنبال شب‌های شلوغ و پر از موسیقی می‌گردید، حتما باید ایروان به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. پایتخت ارمنستان جدا از اینکه شهری بسیار جذاب برای سفر است، انتخاب‌های متعدد و مدرنی برای تفریحات شبانه پیش پایتان می‌گذارد.

 

 گشت و گذار شبانه در ایروان؛ شهر پرشور و حال ارمنستان 

 

ایروان

 


کشور زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی


بر هیچ کس پوشیده نیست که ارمنستان از نظر فرهنگی و تاریخی کشوری بسیار غنی است. بازدید از ابنیه تاریخی، موزه‌های ایروان و مراکز فرهنگی این کشور از آن دست کارهایی است که در هر نوع سفری به این کشور باید حتما انجامش دهید.

 

 

ایروان

 


عکاسی


یکی از کارهایی که عموما در سفر ماه عسل زوج‌ها در نظر می‌گیرند، عکس‌های بعد از عروسی است. ارمنستان از هر نظر جایی ایده‌آل است و حتما باید مقدمات این کار را در ارمنستان پیش بینی کنید. هم مراکز طبیعی زیادی هستند که می‌توانند به این منظور برایتان مفید باشند و هم ابنیه تاریخی متعددی که پس‌زمینه‌ای متفاوت و با شکوه برای عکس‌های زیبای شما خواهند بود.

 

 معرفی فوق‌العاده‌ترین مکان‌ها در ارمنستان برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی 

 

ارمنستان

 


غذاهای ارمنی را فراموش نکنید


و در آخر نباید فراموش کنید که شما به کشوری سفر می‌کنید که انواع غذاهای خوشمزه‌ی محلی را دارد. در کنار امتحان کردن این غذاها، پیشنهاد می‌کنیم حتما در کلاس‌های آشپزی یک روزه برای زوج‌ها شرکت کنید. هم یک تفریح عالی دو نفره برای شماست هم با پخت غذاهای محلی ارمنستان آشنا خواهید شد.

 

 خوشمزه‌ترین غذاهای حلال ایروان را در این رستوران‌ها میل کنید

 

غذاهای ارمنی

۱۸ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران