تفریح‌های خانوادگی مهیج در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
تفریح‌های خانوادگی مهیج در تفلیس

تفلیس مهم‌ترین شهر گردشی گرجستان و پایتخت این کشور است. بدیهی‌ست که مسافران این کشور اول از همه تفلیس را برای سفر در نظر می‌گیرند. خانواده‌های دارای فرزند بهتر می‌دانند، پای کودکان که وسط باشد انتخاب مقصد از خیلی لحاظ حساس‌تر می‌شود. زیرا در کنار بزرگ‌ترها امکاناتی هم برای رفاه آنان لازم است. بیشتر گردشگران به لحاظ تاریخی بودن تفلیس آن را مقصدی مناسب برای کودکان نمی‌دانند اما ما در اینجا ثابت می‌کنیم سفری خانوادگی با تور گرجستان به این شهر چقدر می‌تواند مفرح باشد.

 

دریاچه لیسی و میدان اسب دوانی

دریاچه لیسی یکی از زیباترین دریاچه‌های گرجستان بر روی تپه‌ای در شمال غربی تفلیس واقع شده که به راحتی با تاکسی می‌توان به آن رسید. اگر با تاکسی به این دریاچه می‌روید باید به میدان آزادی بروید و با ۵ دلار خودتان را به دریاچه برسانید. این دریاچه یکی از فرح‌بخش‌ترین جاهای شهر است که می‌توانید به آن بروید. تابستان‌ها اطراف این دریاچه پر از خانواده‌هایی می‌شود که دوست دارند در فضای باز و به دور از منزل پیک‌نیک کنند. اگر احساس گرسنگی و تشنگی کردید می‌توانید به کافه‌ای که در آن نزدیکی وجود دارد بروید. اگر شرایطش را دارید حتما برای فرزندتان دوچرخه، اسکیت و یا اسکیت برد ببرید. با این همه یکی از بهترین چیزهایی که در مورد این دریاچه وجود دارد میدان اسب دوانی در فاصله ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای پای پیاده آنست. شما می‌توانید با ۳۰ دلار برای یک ساعت از اسب‌سواری در کنار یک مربی مجرب لذت ببرید.

طبیعت‌گردی در دریاچه لاکپشت تفلیس

 

دریاچه لیسی

 

متاتسمیندا

متاتسمیندا از تپه‌های بلند تفلیس است که از هرجای شهر می‌توانید آن را ببینید. احتمالا به خاطر همین ویژگی هم آنتن تلوزیونی را روی آن نصب کردند. روی این تپه یک تم پارک با جاذبه‌های متعدد و بهترین نمای شهر وجود دارد. شما می‌توانید از میدان آزادی با اتوبوس و یا تاکسی به هزینه تقریبا ۵ دلار خودتان را به این تپه برسانید اما بهترین گزینه سواری با قطار کابلی است. به خیابان چونکادزه بروید و وارد قطار شوید. هزینه مسیر را نیز هم می‌توانید با کارت اعتباری حمل و نقل عمومی تفلیس و یا با پول نقد پرداخت کنید. بلطی دو طرفه کم‌تر از ۲ دلار می‌شود و بچه‌های زیر ۶ سال می‌توانند رایگان سوار شوند. به علاوه یک تور کامل پارک برای دو بزرگسال و یک کودک بیش از ۳۰ دلار هزینه برنمی‌دارد. آن بالا طیفی از رستوران‌ها و کافه‌ها وجود دارد که نباید غذا خوردن در آن‌ها را از دست بدهید. در تابستانی گرم می‌توانید از خوردن آبمیوه‌های خوشمزه، آب گازدار، و شربت‌های خنک لذت ببرید.

 

 

متاتسمیندا

 

 

باغ گیاه‌شناسی

این باغ یکی از زیباترین مناطق شهر برای گردش و بازدید است. شما در اینجا می‌توانید بیش از ۳۵۰۰ گونه گیاهانی را پیدا کنید که بسیاری از آن‌ها در دنیا منحصر به فرد شناخته می‌شوند. البته کسانی که عاشق پیاده‌روی‌های طولانی هستند از گردش در این باغ بیشتر لذت می‌برند. کودکان می‌توانند در چندین زمین بازی موجود در باغ بازی کنند و با اطلاعات کوتاهی که درباره گل و گیاهان در سراسر پارک درج شده چیزهای جدیدی یاد بگیرند. پارک دو ورودی از پایین ناریکالا و دیگری از خیابان لادو آساتیانی دارد که می‌توانید از هر کدام که به شما نزدیک‌تر است وارد شوید. ساعت کاری از ۹ صبح تا ۷ عصر بوده و برای ورودی نیز باید برای بزرگ‌سالان ۲ دلار و مدرسه‌ای‌ها ۲۰ سنت بپردازید. ورود برای کودکان پیش دبستانی رایگان است.

 

بهترین تفریح‌هایی که در تابستان گرجستان می‌توانید تجربه کنید

 

باغ گیاه‌شناسی

 

جینو پارادایس

چه چیزی از شنا در استخر، در تابستان گرم تفلیس بهتر است؟ جینو پارادایس مجموعه آبی با چند استخر شنا، سرسره آبی، زمین بازی، پیست ورزش‌های مختلف و ساحل مصنوعی است. این مجموعه در نزدیکی دریای تفلیس (مخزن مصنوعی بزرگ آب، بین ناحیه Temka وVarketili ) واقع شده و روزانه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. هزینه ورودی برای خانواده‌ها ۴۵ دلار است. البته این مجموعه به صورت فصلی فعالیت می‌کند و زمستان‌ها بسته است.

 

هیجان بازی در این ۳ پارک‌ آبی گرجستان را از دست ندهید

 

گینو پارادایس

 

 

پارک آسترا

اینجا از نقاط مورد علاقه نوجوانان شناخته می‌شود. در این پارک مسابقات ماشین‌های آماتور، مدرسه کارتینگ و زمین تیراندازی گنجانده شده که می‌توانند از آن‌ها استفاده کرده و ساعات خوشی را تجربه کنند. پدر و مادرها نیز به اندازه نوجوانان از تفریح در این پارک لذت خواهند برد. با این حال، اگر ترجیح می‌دهید یک روز آرام‌تری داشته باشید، همیشه می‌توانید از میز تنیس یا استخر استفاده کنید. این مکان در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای از میدان آزادی بین خیابان‌های Lubliana و Beliashvili واقع شده و با حمل و نقل عمومی در دسترس است.

 

۱۰ تفریح رایگان و هیجان‌انگیزی که در تفلیس می‌توانید انجام دهید

 

پارک آسترا

 

 

استودیوی آشپزی کارامل

این استودیو از نقاط بسیار جذاب برای کودکان است که می‌توانند در آن آشپزی یاد بگیرند. آسیا صاحب این استودیو هر شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر از بچه‌های بالای ۵ سال میزبانی می‌کند. هر جلسه آشپزی ۲ و ۵ طول می‌کشد. هزینه به ازای هر بچه نیز ۱۰ دلار است. شما باید برای شرکت دادن فرزندتان در این کلاس‌ها دست کم از دو روز قبل وارد سایت استودیو شوید. با این که وب‌سایت به زبان روسی است اما شما می‌توانید برای آسیا پیام انگلیسی بگذارید. لازم است بدانید که والدین اجازه ورود ندارند.

 

 

استودیوی آشپزی کارامل

۰۹ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران