زیباترین نمادهای سرزمینی در سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
زیباترین نمادهای سرزمینی در سنت پترزبورگ

قبلا که سنت پترزبورگ به عنوان پایتخت امپراطوری روسیه فعالیت می‌کرد، خانواده سلطنتی همیشه برنامه‌های زیادی برای ساخت و سازهای هیجان‌انگیز آن داشتند. از عبادتگاه‌ها و کلیساها گرفته تا کاخ‌ها پارک‌ها همیشه برنامه‌های در جریانی بودند و یکی پس از دیگری احداث می‌شدند. بعضی از آن‌ها نسبت به دیگری از ویژگی‌های برجسته بیشتری برخوردارند که باعث شده تا بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود بکشانند. سنت پترزبورگ پر از جاهای دیدنی‌ست اما اگر وقت کافی نداشته باشید بهتر است انتخابی از بهترین نقاط شهر داشته باشید که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

کاخ زمستانی

خیلی سخت است بخواهیم یک نماد سرزمینی برای سنت پترزبورگ معرفی کنیم وقتی که در سطح شهر چندین نقطه منحصر به فرد مشهور وجود دارد. اما بی‌شک کاخ زمستانی یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین‌های شهر است که باید در همان اولین روزهای اقامت‌تان با تور روسیه به دیدنش بروید. این مجموعه شامل چهار ساختمان می‌شود که حالا به عنوان موزه فعالیت می‌کند. کاخ زمستانی بزرگ‌ترین موزه کشور است که از لحاظ معماری و طراحی به شدت قابل تحسین است.

 

شب‌های سفید را در سنت پترزبورگ خوش بگذرانید

 

 

 کاخ زمستانی

 

 

آدرس: 2 Palace Square , St Petersburg , Russia

تلفن: +78127109079

 

 

کلیسای جامع سنت اسحاق

کلیسای جامع اسحاق یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جامع در جهان بوده و یکی از برجسته‌ترین نمادهای سرزمینی شهر است که می‌توان آن را در دنیای واقعی و نه در خیال دید. شاید باورتان نشود اما ساخت چنین بنایی ۴۰ سال طول کشید و تمام آن زیر نظر معمار برجسته Auguste de Montferrand انجام گرفت. در ساخت این کلیسا از فن‌آوری نوآورانه برای احداث دیوارها و ستون‌های عظیم استفاده شد و کارگران با دقت تمام به جزئیات پرداختند. این کلیسا هنوز به فعالیت خودش ادامه می‌دهد و مراسم‌هایی همچون عبادت و دعاخوانی در آن انجام می‌گیرد. البته بازدید از آن برای بازدیدکنندگان آزاد بوده و شما می‌توانید به راحتی از آن دیدن کنید. به خصوص قسمت ستون‌ها که نمایی پانوراما از سنت پترزبورگ را ارائه می‌دهد.

 

زیباترین کلیساهای سن‌پترزبورگ با معماری منحصر به فرد

 

 

 کلیسای جامع سنت اسحاق

 

 

آدرس: 4 Saint Isaac's Square, Sankt-Peterburg, 190000, Russia

تلفن: +78123159732

 

 

کلیسای جامع کازان

ساخت و ساز کلیسای کازان در اوایل قرن ۱۹ام میلادی شروع شده و در ساخت آن از کلیسای سنت پیتر رم الهام گرفته شده است. وقتی برای ساخت کلیسا برنامه‌ریزی شد آن را به عنوان کلیسای اصلی ارتدوکس کشور در نظر گرفتند. اما هدف اولیه کلیسا بعد پیروزی در برابر ناپلئون در سال ۱۸۱۲ تغییر کرد و  کلیسای جامع تبدیل به کلیسای یادبود گردید و مارشال Mikhail Kutuzov کسی که هدایت روسیه در این نبرد را بر عهده داشت در آن به خاک سپرده شد.

 

 

 کلیسای جامع کازان

 

 

آدرس: Kazan Cathedral, Kazan Square, 2, St Petersburg, Russia

تلفن: +7 812 314 46 63

 

 

کاخ کاترین

در اواخر قرن ۱۸ام از قصر کاترین به عنوان اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی استفاده می‌شد. در ابتدا این کاخ توسط همسر پیتر بزرگ شروع به ساخت شد اما در ادامه الیزابت دختر آن‌ها نیز در امور کاخ وارد شد. طبق گفته ها مخصوصا رنگ آبی نمای کاخ را الیزابت انتخاب کرده تا یادآور چشمان مادرش باشد. این کاخ دارای ۵۲ اتاق است که ۲۹ تای آن‌ها مورد بازسازی قرار گرفته‌اند. در میان تمام اتاق‌ها، یکی از آن‌ها به نام اتاق امبر خیلی به خصوص بود. این اتاق هدیه‌ای از شاه فریدریش ویلهم اول بود که از بالا تا پایین آن با کهربا تزئین شده بود. البته اتاق در طی جنگ جهانی دوم ناپدید شد و بعد دوباره آن را بازسازی کردند. اما این که محل اصلی اتاق کجای قصر بود همچنان در هاله‌ای از ابهام و راز قرار دارد.

 

جاذبه‌های گردشگری سن‌پترزبورگ

 

 

 کاخ کاترین

 

 

آدرس: 7 Sadovaya Street, Pushkin, St Petersburg region, Russia

تلفن: +78124666669

 

 

اسب‌سوار برنزی

بنای یادبود اسب‌سوار برنزی توسط شهبانو کاترین بزرگ به نام بنیانگذار شهر پیتر بزرگ ساخته شد. مجسمه امپراطور که بر اسبی سوار است بر روی قطعه‌ای سنگ گرانیتی که به سنگ تندر شناخته می‌شود قرار گرفته. سنگ تندر نماد مشکلات و سختی‌هایی‌ست که پیتر بزرگ برای پایه‌گذاری امپراطوری با آن‌ها مواجه و بر آن‌ها پیروز شده است.

 

 

 اسب‌سوار برنزی

 

 

آدرس: The Bronze Horseman, Senate Square, St Petersburg, Russia

 

 

کلیسای Savior on Spilled Blood

نام کلیسای نجات دهنده در خون ریخته شده خودش را به طور کامل تعریف می‌کند. این کلیسا در محل یک قتل بنا شده است. در واقع یکی از قوی‌ترین امپراطوران به نام الکساندر دوم در جایی که امروزه ایم کلیسا بر روی آن ساخته شده توسط تروریست‌ها به قتل رسید. به همین دلیل هم هست که این بنا از هر جهت با دیگر سازه‌های سطح شهر متفاوت است. در واقع نه تنها در معنا بلکه در ساخت و ساز و سبک معماری هم شما می‌توانید این تفاوت را ببینید. در معماری کلیسا بازتابی از سبک قرون وسطایی روسیه دیده می‌شود و بخش‌هایی از آن نیز یادآور کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو است. با این که امروزه دیگر از این کلیسا استفاده نمی‌شود اما هنوز هم یکی از برجسته‌ترین دیدنی‌های شهر محسوب می‌شود.

 

گشت‌وگذاری ناب در کوچه‌پس‌کوچه‌های لنین‌گراد، پایتخت فرهنگ و هنر روسیه

 

 

 Savior on Spilled Blood

 

 

آدرس: Church of the Savior on Spilled Blood, Griboyedov Channel Embankment, 2Б, Sat Petersburg, Russia

تلفن: +7 812 315 16 36

۲۸ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران