بهترین مکان‌های دیدنی طرقبه مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
بهترین مکان‌های دیدنی طرقبه مشهد

گردشگرانی که با تور مشهد به این شهر مقدس سفر می‌کنند بجز زمانی که به زیارت و گشت و گذار می‌پردازند، زمانی را نیز به تفریح اختصاص می‌دهند. یکی از مکان‌های تفریحی در مشهد، منطقه ییلاقی طرقبه است. این منطقه یکی از جاذبه‌های زیبا و بی نظیر، پر از باغ‌های میوه فراوان و آب و هوایی چهار فصل و حس آرامش بخش است.

طرقبه یک منطقه کوهستانی در ۱۵ کیلومتری شهر مشهد و یکی از روستاهای طوس قدیم است که ۱۶۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. این منطقه یکی از پرگردشگرترین مناطق واقع در خراسان رضوی است که در مسیر جاده جاغرق و در جنوب غربی مشهد قرار گرفته و از سمت غرب و شمال توسط بینالود و کوه تخت رستم احاطه شده است. این ییلاق در تابستان هوای مطبوع و خنک و در زمستان پر از برف است و هوای سردی دارد.

 


جاذبه های دیدنی طرقبه


به علت آب و هوای معتدل و کوهستانی طرقبه در تابستان گردشگران زیادی برای تفریح به آنجا میروند. جاذبه‌های دیدنی مختلفی نیز در اطراف آن قرار گرفته تا هر کدام بخشی از خواسته های شما را برآورده کنند. به طور مثال پارک عمومی طرقبه یا همان پارک پونه به عنوان منطقه تفریحی در طرقبه وجود دارد که امکانات دیگری را در جوار خود به همراه دارد، رودخانه‌ای که از نزدیکی پارک می‌گذرد، فروشگاه های صنایع دستی و رستوران. از جمله صنایع دستی این منطقه، سبد بافی، لوخ بافی، گلدوزی و قالیبافی است. سبد حصیری طرقبه در میان مردم مشهد به لوخ و قالی گلباقیان معروف است.

 

 ۹ سوغاتی مشهور خراسان که در سفر به مشهد می‌توانید آنها را خریداری کنید 

 

 

طرقبه مشهد

 


پارک جنگلی شاندیز


این پارک جنگلی در کنار رودخانه شاندیز قرار گرفته است. یکی از قدیمی‌ترین و معروف ترین مناطق نزدیک به پارک جنگلی شاندیز روستای زشک مشهد است که معمولا گردشگران برای تفریح و کوهنوردی به این منطقه می آیند.

 

 

طرقبه مشهد

 


بند گلستان


بند گلستان یکی از سایت‌های تاریخی در استان خراسان رضوی است که در جاده طرقبه واقع شده و به دلیل بارش‌های زیاد، سطح آب بالا می‌آید و منظره‌ای بسیار زیبا را خلق می‌کند. این منطقه یکی از پر بازدید‌ترین مناطق در طرقبه و شاندیز مشهد است که هرساله گردشگران و توریست‌های بسیاری را به خود جذب می کند.

 

 ۱۰ نقطه‌ی دیدنی و مهم مشهد از نگاه سایت کالچر تریپ 

 

 

طرقبه مشهد

 


دریاچه و سد چالیدره


این منطقه علاوه بر امکان کمپینگ، جاذبه‌های گردشگری بسیاری مانند مناظر طبیعی و اماکن تفریحی در خود دارد. مجموعه تفریحات آبی این مکان، مانند لنج تفریحی، قایق‌های موتوری و پدالی و همچنین سرگرمی‌هایی مانند تله سیژ، بانجی جامپینگ و ترن کوهستان است.
از روستاهای دیدنی می‌توان روستای کنگ طرقبه مشهد ، نغندر، ده بار، کلاته آهن، ازغد، مایان، جاغرق، حصار و گلستان را نام برد.

 

 

دریاچه و سد چالیدره

 


رستوران طرقبه


یکی از این رستوران‌های لوکس در طرقبه مشهد رستوران تشریفات است. کلبه‌هایی چوبی یا آلاچیق هایی زیبا را در میان درختان سرسبزی را خواهید دید که درونش میز غذاخوری گردی قرار گرفته است. در رستوران‌های طرقبه غذاهایی با طعم لذیذ تجربه می کنید. ممکن است کمی قیمت ها به نسبت داخل شهر گران تر باشد اما کیفیت خوبی هم دارد. از دیگر رستوران‌های طرقبه می توان رستوران سید و پسران را نام برد. این رستوران در ۳۶ سال پیش توسط شخصی معروف به سید افتتاح شد و هم اکنون توسط پسرانش اداره می شود.
اگر در تابستان به طرقبه سفر می کنید حتما بستنی های آن را نیز امتحان کنید.

 

 ۱۰ رستوران برتر مشهد که سراغ غذاهای متفاوت و خوشمزه را می‌توانید از آنها بگیرید

 

 

 رستوران طرقبه

 


اقامت در طرقبه


در صورتی که قصد ماندن در این ییلاق خوش آب و هوا را داشته باشید هتل طرقبه، مکان مناسبی برای رزرو اتاق است. این هتل مجلل از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است و دسترسی آسان دارد و به راحتی می توان از جاذبه های گردشگری اطراف دیدن کرد. این هتل در دامنه های بینالود مساحتی در حدود ۳۱ هزار متر مربع دارد و اتاق های آن شامل آپارتمان، سوئیت لوکس، اتاق کانکت دو تخته می شود.

 

 تمام چیزهایی که باید در مورد شهر مقدس مشهد بدانید 

 

 

طرقبه مشهد

 

 

نحوه دسترسی به طرقبه


برای رسیدن به طرقبه به راحتی می‌توانید با ماشین‌های سواری و شخصی مسیر و جاده طرقبه را پیدا کنید. خیابان وکیل آباد را تا انتها بروید. سپس از جاده ای که به سمت ویلا شهر (بلوار امام رضا) می رود را تا انتهای این بلوار رفته تا به طرقبه برسید. در صورتی که با ماشین شخصی خود سفر نکرده اید می‌توانید با استفاده از وسیله نقلیه عمومی، سوار مترو مشهد و خط وکیل آباد شوید. در آخرین ایستگاه مترو که به ایستگاه ترمینال غربی معروف بوده و آخرین ایستگاه این خط است، از مترو پیاده و سپس اتوبوس یا تاکسی های طرقبه را سوار شوید.

۲۵ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران