گردش در آمفاوا و سوآن فوئنگ در ۲ ساعتی بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
گردش در آمفاوا و سوآن فوئنگ در ۲ ساعتی بانکوک

ممکن اسم آمفاوا را قبلا شنیده باشید که به لطف بازار شناورش شهرت دارد اما بعید است که سوآن فوئنگ را هم بشناسید. در حقیقت این دو منطقه از حدود ده سال پیش تا کنون کم کم بین مردم بانکوک به محبوبیت رسیدند. با وجود این که هر دو منطقه در نزدیکی بانکوک هستند اما تا پیش از این گردشگران تور تایلند سراغی از این دو منطقه نمی‌گرفت. به نظر می‌رسد گسترش شهرنشینی، صنعت گردشگری، شلوغی زیاد پایتخت و ویژگی‌های فرهنگی و سنتی این دو منطقه را در مرکز توجه قرار داده است.

 

 

جاهایی که باید بروید

 

در آلپا کاهیل دوستان خزدار پیدا کنید

هیچوقت در جستجوی جاهای گردشی در تایلند به آلپاکاها برخورد کرده‌ بودید؟ آلپاکاهیل یکی از جاهای بسیار هیجان‌انگیزی است که در سوآن فوئنگ قرار داشته و باید از آن دیدن کنید. آلپاکاهیل اولین مزرعه پرورش حیوان خانگی آلپاکا در تایلند است. همین که از دروازه مزرعه عبور می‌کنید و وارد مزرعه می‌شوید می‌توانید این حیوانات اهلی دوست داشتنی را با چشم‌های آرام و مهربانشان ببینید. بعد از این یک دل سیر با آن‌ها سلفی گرفتید می‌توانید غذای مورد علاقه‌شان را بدهید بخورند تا تعامل بیشتری با هم داشته باشید. البته گول ظاهر آرام‌شان را نخورید آن‌ها می‌توانند هنگام غذا خوردن چابک و حتی عصبانی هم شوند. البته تنها حیوانات این مزرعه آلپاکا نیستند و شما می‌توانید به حیوانات دیگری مثل بزهای بامزه، کانگورهای کوچک قرمز، خرگوش‌های غول پیکر و خیلی حیوانات دیگر غذا بدهید و با آن‌ها وقت بگذرانید.

 

تنها سه ساعت دورتر از بانکوک، یک شب را روی ابرها بخوابید!

 

 

سوآن فوئنگ

 

 

آدرس: 357 Moo8, Phapok-Tako Land Rd, Suanphung Ratchaburi 70180, Thailand

 

 

از سرزمین رنگارنگ کارخانه سرامیک تائو هنگ تای دیدن کنید

اگر فکر می‌کنید رفتن به کارخانه سرامیک خسته‌کننده است باید در این باره تجدید نظر کنید. در این کارخانه همه چیز به طرز شگفت‌انگیزی رنگی و جالب توجه بوده و می‌توانند کاملا شما را سرگرم نگه دارند. این کارخانه آنقدر جالب است که هر گوشه آن می‌تواند نقطه‌ای برای عکس‌های اینستاگرامی شما باشد. این کارخانه که از سال  ۱۹۳۳ آغاز به کار کرده برای دهه‌هاست که سرامیکی‌های مرغوب و باکیفیت تولید می‌کند. در حال حاضر نسل سوم خانواده این کارخانه را می‌چرخانند و با نبوغ و خلاقیت خود گردشگران را برای بازدید به سوی خودشان می‌کشانند. کارخانه سرامیک تائو هنگ تای انواع سرامیک‌های چینی، تایلندی و مدرن را در کیفیت بالا و طرح‌های مختلف تولید می‌کند. به علاوه شما می‌توانید از مراحل تولید سرامیک و سفال دیدن کنید و حرکات استادانه‌ی استادهای کارخانه را تماشا کنید. به علاوه کارخانه دارای یک فروشگاه سوغاتی هم هست که اگر دوست داشتید می‌توانید از آن خرید کنید.

 

بهترین برنامه‌های توریستی برای یک روز بارانی در بانکوک

 

 

سوآن فوئنگ

 

 

آدرس: Chedi Hak, Amphoe Mueang Ratchaburi, Chang Wat Ratchaburi 70000, Thailand

 

 

در امتداد رودخانه پاچی پیاده‌روی و گردش کنید

آب و هوا همچون دیگر نقاط تایلند در سوآن فوئنگ نیز گرمسیری و شرجی‌ست بنابراین یکی از راه‌های تفریح و خنک شدن رفتن به رودخانه پاچی و پا زدن در آب خنک و زلال آن است. با وجود این که عمق رودخانه زیاد نیست و جریان آب در اغلب نواحی آن ملایم است اما مراقب سنگ‌های کف رودخانه باشید تا پاهایتان بر روی آن‌ها نلغزند. کل پیاده‌روی شما در این نهر حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه طول می‌کشد که برای فعالیتی کوتاه برای پر کردن زمان عالی به نظر می‌رسد. البته علاقه بی‌پایان گردشگران به عکاسی و گرفتن سلفی مسیر را طولانی‌تر از این زمان خواهد کرد. در نهایت بالای رودخانه جایی برای نشستن و خوردن چای و لذت بردن از مناظر اطراف وجود دارد. شما می‌توانید در رودخانه و بر روی نیمکت‌های چوبی جذاب و در فضای آزاد بنشینید و از خوردن غذاهای رنگی خوشمزه لذت ببرید در حالی که جریان ملایم و خنک آب از روی پاهایتان رد می‌شود.

 

بهترین مکان‌ها برای خوردن یک صبحانه خوشمزه در بانکوک

 

 

سوآن فوئنگ

 

 

آدرس: 235 Moo 7, Tambon Suan Phueng, Amphoe Suan Phueng, Ratchaburi, 70180, 70180, Thailand

کافه های تی: 234 Moo 7 Suan Phueng District, Ratchaburi 70180, Thailand

 

 

در بازار شناور آمفاوا خرید کنید

وقتی در آمفاوا هستید یکی از برجسته‌ترین و اصلی‌ترین کارهایی که باید انجام دهید رفتن به بازار شناور و کاوش در آن است. در نگاه اجمالی این بازار جایی برای خرید، غذا خوردن، گشت زنی و بازی کودکان است. در واقع این بارار شناور یک پکیج کامل برای تمامی دسته‌های گردشی و مردم بومی است. تایلند پر از بازارهای مختلف در گوشه و کنار خود است. یکی دیگر از آن‌ها دامنوئن سادوک است که به دلیل نزدیکی به بانکوک محبوبیت زیادی دارد. گرچه هنوز قابل مقایسه با بازار شناور آمفاوا نیست اما جذابیت‌های خودش را ابعاد کوچک‌تر و محدودتری دارد. شما می‌توانید در این بازارها قایق‌سواری کنید و در رستوران‌های حاشیه رودخانه غذاهای اصیل و بومی خوشمه‌ای را امتحان کنید. اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید بازار شناور آمفاوا با مغازه‌های جذابش انتخاب‌های ارزان و چشمگیر زیادی مقابل شما می‌گذارد.

 

در بانکوک از این ۵ بازار شناور حتما خرید کنید

 

 

بازار شناور آمفاوا

 

 

آدرس:   Amphawa, Amphawa District, Samut Songkhram 75110, Thailand

۱۱ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران