معرفی پارک ساحلی جمیرا برای مسافران تور دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی پارک ساحلی جمیرا برای مسافران تور دبی

تور دبی! هنگامی که این عبارت را می‌شنویم، به پارک‌های آبی، آسمان خراش های باشکوه، ساختمان‌ها و مراکز خرید مدرن و سافاری فکر می‌کنیم. اما دبی برای کسانی که عاشق طبیعت سر سبز هستند هم جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد که بعضی از آن‌ها طبیعی هستند و با حفاظت از محیط زیست هنوز هم می‌شود روی زیبایی‌شان حساب کرد و بعضی دیگر ساخته دست بشر.

 

 

نوار سبز ساحلی دبی در آن سوی خلیج فارس

پارک جمیرا در شهر دبی، یک نوار ساحلی ۱۲ هکتاری است، که درست در آن سوی خلیج فارس و در حاشیه ساحل آبی و نیلگون آن ساخته شده است. این پارک زیبا، در سال ۱۹۸۹ میلادی ساخته شده است و با پیشرفت هر روزه دبی، هنوز هم یکی از زیباترین دیدنی‌های توریستی این شهر است.

 

معرفی پارک الخور دبی برای تفریحات خانوادگی و مجردی

 

 

پارک ساحلی جمیرا

 

 

یک غیرت محیط زیستی

مردم محلی، عاشق این پارک هستند. حفاظت از محیط زیست و امکانات پارک، یک برنامه روتین برای آن‌هاست پس اگر ببینند کسی در حال آسیب رساندن به این طبیعت زیباست، با او برخورد خواهند کرد. شاید یکی از رازهای زیبایی آن سوی خلیج فارس، همین حساسیت‌های مردم بومی است.

نخل، نماد شهرهای جنوبی ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس، اینجا هم دیده می‌شود. نخل‌هایی بلند و سر به آسمان کشیده که در یک ساحل ماسه‌ای آرام نظاره‌گیر خلیج فارس زیبا هستند.

 

 

پارک ساحلی جمیرا

 

 

یک بعدازظهر خصوصی

وسعت این پارک آنقدر زیاد است که حتی در روزهای شلوغ آن هم می‌توانید روی یک بعدازظهر نسبتا خصوصی حساب باز کنید. یعنی همیشه می‌توانید جایی برای آرامش، آفتاب گرفتن و ریلکس شدن در این پارک ساحلی زیبا داشته باشید.

 

معرفی تمامی مراکز تفریحی دبی مال

 

 

پارک ساحلی جمیرا

 

 

آماده‌باش نجات غریق‌ها

اگر دل‌تان خواست تنی به آب بزنید، این کار را با آسودگی خاطر انجام دهید چراکه از صبح تا ساعت شش بعدازظهر، غریق نجات‌های آموزش دیده و مجهز در ساحل مستقر هستند و می‌توانید روی کمک آن‌ها در مواقع اضطراری حساب باز کنید.

اما، مراقب کودکان خود باشید.

 

اقامتگاه صحرایی المحا، یک مقصد لوکس برای مسافران دبی

 

 

پارک ساحلی جمیرا

 

 

زمین بازی کودکان

چشم‌های‌تان را بسته‌اید و خودتان را در ساحل زیبای جمیرا تصور می‌کند که ناگهان فریادهای کودکی رویای‌تان را خریاب می‌کند؟ اصلا نگران نباشید. اینجا برای همه چیز فکری شده است و قرار نیست شلوغی کودکان آرامش شما را بر هم بزند.

اندکی دورتر از نوار ساحلی، منطقه‌های سرسبز و زیبایی برای زمین بازی کودکان در نظر گرفته شده است تا هم بچه‌ها از سفرشان لذت ببرند و هم آرامش دیگران محفوط بماند.

 

 

پارک ساحلی جمیرا

 

 

فوتبال ساحی، والیبال ساحلی

برای کسانی که اهل ورزش هستند، خبر خوب این است که در پارک جمیرا دبی برای فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی زمین‌های ماسه‌ای و مناسبی نظر گرفته شده است. پس اگر با تور دبی و به اتفاق دوستان و خانواده به این سفر رفته‌اید می‌توانید برای یک رقابت ساحلی برنامه ریزی کنید.

اگر تنها هستید هم نگران نباشید، این مردم خونگرم در کنار گردشگرانی که از سراسر جهان به کشورشان آمده‌اند، میزبان‌های بی‌نظیری هستند و احتمالا شما را به بازی‌شان راه خواهند داد.

 

۴ باشگاه معروف گلف در دبی که شما را عاشق این ورزش می‌کند

 

 

پارک ساحلی جمیرا

 

 

پیک نیک در جمیرا

اگر از آن گردشگرانی هستید که حتی در سفر هم دوست دارند خودشان برای پخت غذا دست به کار شوند، خوب است بدانید که در این پارک مکان‌های ویژه‌ای برای پیگ نیک و باربیکیو در نظر گرفته شده است، تا بتوانند نظارت بیشتری بر حفظ محیط زیست خود داشته باشند.

 

۷ فعالیت منحصر به فرد که تنها در دبی می‌توانید تجربه کنید

 

 

پارک ساحلی جمیرا

 

 

امکانات رفاهی دیگر

اگر مدت زیادی در این پارک هستید و قصد آشپزی هم ندارید، می‌توانید به کیوسک‌های مخصوص تهیه غذا در ساحل مراجعه کنید و غذای مورد نظرتان را خریداری کند.

علاوه بر غذا، نوشیدنی‌ها، اسنک‎ها و میان وعده‌های متنوهی هم در کافی‌شاپ‌های پارک ارائه می‌شود. در دو سوی پارک، یعنی دو بخش انتهای ساحلی آن کافی‌شاپ نزدیک به خود را پیدا کنید.

 

۱۰ رستوران برتر دبی در سال ۲۰۱۸ به انتخاب سایت تایم اوت دبی

 

 

پارک ساحلی جمیرا

 

 

قوانین پارک

همان‌طور که گفتیم مردم بومی دبی این پارک را بسیار دوست دارند و برای حفاظت از آن و لذت بردن همه گروه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند پس پیش از آنکه راهی این پارک شوید، خوب است با قوانین این نوار ساحلی آشنا شوید.

  1. قانون اول: اینجا همه قانون‌ها رعایت و پیگیری می‌شوند، پس به دور زدن آن‌ها فکر نکنید.
  2. قانون دوم: استفاده از دوچرخه و اسکیت در محدوده پارک مجاز نیست.
  3. قانون سوم: برای ورود هر نفر باید پنج درهم امارات بپردازید.
  4. قانون چهارم: اگر خودرو شخصی دارید، می‌توانید از پارکینگ استفاده کنید. برای ورود به آن باید ۲۰ درهم امارات بپردازید.
  5. قانون پنجم: این پارک در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ویژه خانم‌ها و کودکان زیر پنج سال است. در طول زمان ممکن است این روزها تغییر کنند، پس پیش از برنامه‌ریزی حتما به وب‌سایت پارک جمیرا دبی سری بزنید و یا از مهمان‌داران هتل اطلاعات کسب کنید.
  6. قانون ششم: به ساعات کاری پارک احترام بگذارید.

 

 

پارک ساحلی جمیرا

 

 

این پارک به جز روزهای تعطیل از ساعت هشت صبح تا ده و نیم شب میزبان شماست.

در روزهای تعطیل هم می‌توانید از ساعت هشت صبح تا یازده شب از حضور در این پارک لذت ببرید.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران