معرفی پارک الخور دبی برای تفریحات خانوادگی و مجردی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی پارک الخور دبی برای تفریحات خانوادگی و مجردی

دبی یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای نزدیک به ایران است که در تمامی روزهای سال مملو از مسافر می‌شود. شهری باشکوه با آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده و هتل‌های لوکس. شهری عجین با دریا و صحرا که هم می‌توانید تفریحات آبی را در آن تجربه کنید و هم تفریحات خاکی. شهری که لاکچری‌ترین رستوران‌های جهان را در خود جای داده است و همینطور مجلل‌ترین مرکزخریدها. مرکزخریدهایی که جزو بزرگترین و برترین‌ها در جهان هستند. در سفرتان با تور دبی به این شهر اگر به دنبال گشت و گذار در یک جاذبه‌ی درون شهری هستید همراه ما باشید تا پارک الخور این شهر را خدمتتان معرفی کنیم و پیش از گشت و گذار در این پارک راهنمایتان باشیم.

 


پارک خور نماد سرسبزی شهر دبی


در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار و در ساحل خور شهر دبی، فضای سبز و روح‌انگیزی ساخته شده است تا برای مسافران و شهروندان دبی بهشتی باشد برای آرامش. جاییکه با رفتن به آن به ملاقات بیش از ۳۰۰ نوع از گیاهان مختلف می‌روید. جاییکه پر از امکانات و ظرفیت‌های تفریحی است و امکاناتش فقط مخصوص کودکان و نوجوانان نیست بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب است. جاییکه یک روز شلوغ و خسته‌کننده‌ی پر از بازدید و یا پر از قرارهای کاری در دبی را می‌تواند برایتان تبدیل به یک روز آرامش‌بخش خاطره‌ساز کند. جاییکه روزهای چهارشنبه فقط کودکان و بانوان اجازه‌ی ورود به آن را دارند اما در باقی روزهای هفته همه‌ی افراد به صورت خانوادگی و یا مجردی می‌توانند به آن مراجعه کنند و از بودن در آن لذت ببرند. ساعات باز بودن این پارک به شرح زیر است.

 

 هزینه‌ی سفر به دبی چقدر خواهد بود؟ 

 

 

پارک الخور دبی

 


روزهای یکشنبه تا چهارشنبه: از ۸ صبح تا ۱۰ شب
روزهای پنج‌شنبه تا شنبه: از ۸ صبح تا ۱۱ شب


اگر می‌خواهید بیشتر با جاذبه‌های تفریحی و گردشگری این پارک آشنا شوید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 


جاذبه‌های تفریحی الخور


ورود به این پارک یعنی رفتن به جایی پر از تفریح و سرگرمی. تفریحاتی خاطره‌ساز هم برای کودکان، هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالان. پرطرفدارترین جاذبه‌های تفریحی این پارک به شرح زیر هستند:


۱- دلفیناروم: این مکان یک استخر مهیج در پارک است که با خریدن بلیت آن می‌توانید به تماشای نمایش دلفین‌ها و شیرهای آبی بنشینید و کارهای بامزه‌ای که آنها انجام می‌دهند را ببینید. این بخش از پارک هم برای بزرگسالان جذاب است و هم برای کودکان. بخشی که در آن دلفین‌ها برایتان نقاشی می‌کشند، روی آب می‌پرند، شنا می‌کنند و به شما آب می‌پاشند.

 

 معرفی تمامی مراکز تفریحی دبی مال 

 

 

پارک الخور دبی

 


۲- شهر بچه‌ها: شهر بچه‌ها یک محیط جذاب برای کودکان ۲ سال تا نوجوانان ۱۵ ساله است. بخشی علمی و روانشناسانه که بچه‌ها را به کاوش کردن وامی‌دارد و امکانی برای آنها فراهم می‌آورد که با موضوعات علمی آشنا شوند و چیزهای جدید کشف کنند.
۳- موتور سواری: در ورودی شماره ۲ این پارک امکانی فراهم آمده است که با رفتن به آن می‌توانید در یک مسیر جذاب موتورهای چهارچرخه اجاره کنید و این پارک را با موتور بگردید و کشف کنید. موتورهایی بی‌خطر که اجاره‌ی آنها در حدود ۲۰ درهم برای یک ساعت است. در بازدیدتان از الخور به صورت خانوادگی به شما توصیه می‌کنیم حتما این موتورها را کرایه کنید و به همراه خانواده این پارک را کشف کنید.

 

 راهنمای سفر به دبی: حقایقی که در نخستین سفر غافلگیرتان می‌کند 

 

 

 پارک الخور دبی

 


‌۴ -مسیر پیاده‌روی: پیاده‌راه این پارک در حدود ۵ کیلومتر طول دارد و یکی از زیباترین پیاده‌راه‌های پارک‌های جهان به حساب می‌آید. جاییکه با گل‌های رنگی رنگی تزئین شده است و پر از آلاچیق است. آلاچیق‌هایی که هر وقت خسته شدید می‌توانید در آنها بنشینید و یا کمپ بزنید برای استراحت‌های باکیفیت و طولانی‌تر. این مسیر در کنار یک نهر آب واقع شده است و همین امر باعث شده است بسیار باصفا باشد.
۵- اسکله‌ی ماهی‌گیری: این پارک یک اسکله‌ی بسیار جذاب دارد برای آنهایی که عاشق ماهی‌گیری هستند. حالا این افراد مبتدی باشند یا حرفه‌ای مهم نیست چرا که برای هر دو گروه امکانات لازم و تجهیزات مورد نیاز تدارک دیده شده است.
۶- سالن آمفی تئاتر: این پارک در خود یک سالن آمفی تئاتر بزرگ جای داده است تا از یک مرکز تفرحی، یک مرکز فرهنگی نیز به حساب آید. به هنگام بازدیتان از این پارک می‌توانید از برنامه‌های متنوع آمفی تئاتر آن نیز مطلع شوید تا اگر علاقه‌مند بودید به دیدن برنامه‌هایش بروید.

 

۵ منطقه و خیابان معروف دبی که در سفر به این شهر باید از آنها دیدن کنید

 

 

 پارک الخور دبی

 


۷- رستوران‌ها و غرفه‌های فروش تنقلات: در سفرتان به دبی به شما پیشنهاد می‌کنیم چند ساعت خود را به گشت و گذار در این پارک اختصاص بدهید و برای این کار ابدا نگران خورد و خوراکتان نباشید. چرا که در این پارک می‌توانید چند رستوران، فست‌فودی و دکه‌های فروش تنقلات بیابید و گشنگی‌تان را برطرف سازید. رستوران‌های این پارک شاید به اندازه‌ی رستوران‌های لوکس دبی پرطرفدار نباشند و کیفیت غذاهایشان رویایی نباشد اما از حد متوسط نیز پایین‌تر نیستند.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران