۵ مرکز یوگا در بمبئی برای بازیابی آرامش گم کرده‌ی زندگی‌

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
۵ مرکز یوگا در بمبئی برای بازیابی آرامش گم کرده‌ی زندگی‌

بمبئی یکی از زیباترین شهرهای هند است که سالانه مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. شهری که به رنگ‌ها و رقص‌ها و آرزوها معروف است و شهر سینمای بالیوود است. شهری که ممکن است وقتی در خیابان‌های آن قدم می‌زنید مشهورترین بازیگران هندی را ببینید و شانس این را داشته باشید که باهاشان عکس بیندازید. شهری که هتل‌های مجلل و درجه یک بسیار در خود دارد و بهترین رستوران‌ها و کافه‌های هند را نیز در خود جای داده است. در سفرتان با تور هند به بمبئی اگر به دنبال یک تفریح خاص هستید همراه ما باشید تا ۵ مرکز یوگای معروف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. مراکزی که رفتن به آنها یک روز متفاوت از سفر به هند برایتان می‌سازد.

 


۱- خانه یوگا بمبئی (The yoga House)


این مکان یکی از معتبرترین و مدرن‌ترین مراکز یوگا در شهر بمبئی است که با رفتن به آن هم می‌توانید یوگا را تمرین کنید و هم اگر علاقه‌مند باشید در کلاس‌های مختلفش شرکت کنید و آموزش ببینید. مرکزی که برترین مربیان یوگای هند در آن تدریس می‌کنند و مدارک معتبر به دانشجویان ارائه می‌دهند. همه روزه در این مرکز کلاس‌های کوتاه مدت و بلند مدت مختلفی برگزار می‌شود که باتوجه به زمانی که می‌خواهید به این کار اختصاص دهید می‌توانید کلاس‌های مورد نظرتان را انتخاب و در آنها شرکت کنید. مرکزی که در کنار یوگا، مدیتیشن نیز تدرس می‌کند. این مرکز به غیر از شهر بمبئی در شهر وارناسی هند نیز یک شعبه‌ی دیگر دارد و همه روزه درهایش از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب به روی علاقه‌مندان به یوگا باز است و از حضور آنها گرمترین استقبال‌ها را می‌کند. در سفرتان به بمبئی احساس نکنید یک جلسه رفتن به این مرکز و انجام یوگا ارزشش را ندارد. چرا که حتی یک جلسه‌ی دو ساعته در این مرکز باورهایتان درباره‌ی یوگا را عوض می‌کند و پنجره‌ی جدیدی پیش رویتان می‌گشاید.

 

 گشت‌وگذار در واتر کینگدم ؛ بزرگترین و جذاب‌ترین پارک آبی بمبئی

 

 

خانه یوگا بمبئی

 


۲- موسسه یوگا (The Yoga Institute)


این موسسه یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین موسسات آموزش یوگا در کشور هند است. موسسه‌ای که تاریخ تاسیسش بازمی‌گردد به ۱۹۱۸ میلادی و از آن زمان تا به امروز درهایش به روی علاقه‌مندان به یوگا باز است. موسسه‌ای که طبق آماری که خودش ارائه می‌دهد تاکنون در طول تاریخش توانسته است ۴۰ هزار نفر را آموزش یوگا دهد. در سفرتان به هند اگر به دنبال یک مکان معتبر برای آموزش دیدن و گرفتن مدرک یوگا هستید این موسسه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. موسسه‌ای که در مقابل ایستگاه قطار کوآرترز واقع شده است.

 

 بهترین گردش‌های یک روزه در طبیعت زیبای اطراف بمبئی

 

 

موسسه یوگا

 


۳- یوگاکارا (Yogakara)


یوگا یک ورزش عالی برای یکی شدن روح‌های جدا مانده از جسم‌هاست. ورزشی که قرار است انسان را به آرامش برساند و به او کمک کند زیستن را در اوج زیبایی و آسایش تجربه کند. ورزشی که انجام دادنش به شما کمک می‌کند در مسیر طبیعت زندگی کنید. حالا تصور کنید این ورزشی که قرار است شما را با طبیعت بیرونی و درونی خودتان آشتی دهد در یک استودیوی عالی در ساحل دریا برگزار شود. قطعا این تجربه برای شما فراموش ناشدنی خواهد بود. یوگاکارا یک استودیوی فوق‌العاده دنج در ساحل است که همه روزه در آن تمرین‌های بی‌شمار و کلاس‌های درس با کیفیت برگزار می‌شود. استودیوی که در کنار یوگا مدیتیشن نیز تدریس می‌کند و یکی از مهمترین مراکز یوگا در سرتاسر هند به حساب می‌آید که تورهای مختلفی در سراسر طبیعت‌های شگفت‌انگیز جهان برگزار می‌کند. درهای این مرکز همه روزه از طلوع خورشید تا غروب آن به روی علاقه‌مندان به یوگا باز است.

 

 بهترین مکان‌های تفریحی بمبئی که باید به همراه فرزندان خود بروید 

 

 

Yogakara

 


۴- یوگا 101


این مرکز یک استودیوی کوچک و دنج در بمبئی است که قادر است تصور شما درباره‌ی یوگا را عوض کند. مرکزی که مربیان جوان و مجربی دارد و همه روزه کلاس‌های زیادی برگزار می‌کند. کلاس‌هایی که طیف متنوعی از آموزش‌ها را شامل می‌شود. آموزش‌هایی برای مبتدی‌تان، نیمه حرفه‌ای‌ها و حرفه‌ای‌ها. استودیویی که محیط گرم و آرامش‌بخشی دارد و یک کتابخانه‌ی کوچک را نیز در خود جای داده است. کتابخانه‌ای که پر است از کتاب‌های مربوط به یوگا. درهای این استودیو هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب به روی علاقه‌مندان به یوگا باز است تا برای آنها خاطره‌هایی ماندگار از هند و بمبئی و یوگا بسازد.

 

 ۷ تجربه‌ای که حتما باید در بمبئی پشت سر بگذارید 

 

 

یوگا 101

 


۵- باهارات تاکورس آرتیستیک (bharat Thakurs Artistic Yoga)


یک مرکز معروف و عالی که در ترکیب یوگا به عنوان یک ورزش با هنر سعی می‌کند روح را با جسم به تعادل برساند. مرکزی که دامنه‌ی کلاس‌های آموزشی‌اش محدود به بمبئی نمی‌شود و جدای از گستره‌ی هند، به دبی و مسکو نیز رسیده است. مرکزی که چند سالی می‌شود یوگا را به صورت مجازی برای علاقه‌مندان سراسر جهان نیز تدریس می‌کند.

 

 بمبئی شهر شب‌های زنده و سینمای جذاب بالیوود 

 

 

 باهارات تاکورس آرتیستیک

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران