هزینه سفر به دبی در سال جدید چقدر است؟

جاذبه‌های گردشگری دبی
هزینه سفر به دبی در سال جدید چقدر است؟

برنامه‌ریزی، یکی از اولین قدم‌ها برای داشتن سفری ایده‌آل است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه‌ریزی، اطلاع داشتن از هزینه‌هایی است که برای سفر به مقصد خود باید آن‌ها را پوشش دهید. در مورد دبی، یک سری نکات پایه وجود دارد که هزینه سفر به دبی‌ را در بر می‌گیرد اما شما می‌توانید با اقامت در هتل‌های لوکس و رفتن به تفریح‌گاه‌های گران‌قیمت، هزینه خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در نوشته امروز ما مروری بر مهم‌ترین هزینه‌های سفر به این شهر ساحلی خواهیم داشت.

 

ویزا، عوارض خروج از کشور و دیگر هزینه‌های پیش از سفر

خوشبختانه ویزا توریستی دبی به صورت الکترونیک صادر شده و روند اخذ آن بسیار ساده است. خوشبختانه مجموعه مقتدرسیر تابان، روند اخذ ویزای الکترونیک را بعد از گرفتن مدارک مورد نیاز برای شما به انجام می‌رساند و حتی هزینه‌های آن نیز در قالب همان قیمت تور دبی از شما گرفته می‌شود. در حال حاضر اگر بخواهید به صورت انفرادی برای گرفتن ویزای دبی اقدام نمایید، باید هزینه‌ی ۳۱۰ درهمی آن را پرداخت کرده و سپس اجازه‌ی اقامت ۱۴ روزه در این شهر را خواهید داشت.

با توجه به این که مقررات مربوط به کرونا برداشته شده، شما هیچ پرداختی دیگری به جز عوارض خروج از کشور نخواهید داشت که در سال ۱۴۰۲ برای برای اول ۴۰۰ هزار تومان، بار دوم ۶۰۰ هزار تومن و دفعات بعدی ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که به هزینه سفر به دبی شما اضافه می‌شود.

 

راهنمای سفر ۳ روزه جذاب به دبی

عکس: visitdubai.com

 

هزینه‌های بلیط و اقامت در دبی

در نظر داشته باشید که وقتی تور دبی خریداری می‌کنید، هزینه‌های مربوط به بلیط هواپیما، صدور ویزا، اقامت در هتل و در بعضی موارد گشت‌های شهری نیز در همان هزینه گنجانده شده است. با این حال اگر می‌خواهید به صورت انفرادی به دبی سفر کنید، باید بگوییم که هزینه‌ی اقامت در این شهر، بازه‌ی گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. برای مثال شما می‌توانید هتل‌ها و هاستل‌های بسیار ارزان حتی تا در محدوده نزدیک به ۱۰۰ درهم را برای اقامت انتخاب نمایید. مسلما اگر گران‌ترین هتل‌های لوکس دبی را انتخاب کنید، هزینه‌های شما بیشتر می‌شود و خب دبی هتل‌های لاکچری بسیاری دارد که قیمت بعضی از آن‌ها به شبی چند ده هزار درهم نیز می‌رسد.

اگر دنبال هتل‌های ۴ ستاره خوب هستید، می‌توانید آن‌ها را با قیمت‌های حدودا بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ درهم به ازای هر شب اجاره کنید که گزینه‌هایی اعلی برای اقامت در دبی هستند. بلیط هواپیما نیز نقشی مهم در هزینه سفر به دبی دارد که البته این مسئله با توجه به شرکت هواپیمایی، کلاس پروازی و زمانی که به دبی می‌روید، کاملا متغیر محسوب می‌شود. برای مثال، در روزهای پاییزی، پرواز ایران ایر تور برای یک سمت، از ۴ میلیون تومان آغاز می‌شود در صورتی که بلیط‌های شرکت امارات قیمتی نزدیک به ۱۳ میلیون تومان دارند.

عکس : tripadvisor.in

 

جایگاه حمل و نقل در هزینه سفر به دبی

یکی از ویژگی‌های دبی، داشتن سیستم حمل و نقل عمومی دبی بسیار خوب است که شامل مترو و اتوبوس شده که تقریبا تمامی شهر را پوشش می‌دهند. هزینه بلیط مترو برای سفرهای تک نفره، ۶ درهم بوده و هزینه استفاده از اتوبوس نیز از ۵ درهم آغاز شده و در طولانی‌ترین مسیرها به ۱۵ درهم می‌رسد.

اما اگر بخواهید از تاکسی استفاده کنید، برای مسیرهای کوتاه نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ درهم باید پرداخت کرده و بعد از آن، به ازای هر کیلومتر، ۲ درهم به هزینه‌های شما اضافه می‌شود. البته در حال حاضر تاکسی‌های اینترنتی نیز در دبی فعالیت می‌کنند که هم هزینه تمام شده مسیر را به شما نمایش می‌دهند و هم این که کمی ارزان‌تر از تاکسی‌های سنتی هستند. معروف‌ترین تاکسی اینترنتی در دبی کریم نام داشته اما شرکت‌های دیگری همچون یانگو یا هالا نیز در دبی فعالیت دارند و حتی اوبر که معروف‌ترین شرکت تاکسی اینترنتی در دنیاست نیز، در دبی فعال است. گزینه‌هایی مثل اجاره ماشین نیز در دبی وجود دارد که هزینه‌ی آن‌ها چندین برابر جا به جایی با تاکسی در شهر است.

 

راهنمای خرید سیم کارت در دبی

عکس: worldtravelguide.net

 

نقش جاذبه‌های گردشگری در هزینه سفر به دبی

به دبی که سفر کنید، حتما باید از بعضی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر بازدید نمایید. جاهای دیدنی دبی مثل آکواریوم دبی، سواحل این شهر، بلندترین برج جهان و ... . بعضی از این جاذبه‌ها و فعالیت‌ها، رایگان هستند و بعضی دیگر، به هزینه‌های سفر شما اضافه خواهند کرد. از جمله فعالیت‌های رایگان می‌توان به بازدید از برج العرب یا برج خلیفه از بیرون، تفریح در سواحل دبی، بازدید از نمایش آبنمای بزرگ دبی یا حتی دیدن آکواریوم دبی از محیط داخلی دبی مال است. اما خیلی از تفریحات و فعالیت‌ها در این شهر، نیاز به هزینه کردن بوده که برخی از آن‌ها خیلی گران هم هستند.

عکس: ticketstodo.com

 

با هم مروری بر برخی قیمت‌ها در میان مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی داشته باشیم:

  • ورودی آکواریوم دبی: ۳۰۰ درهم، البته این شامل بخش‌های داخلی می‌شود و فعالیت‌هایی مثل غواصی یا غذا دادن به ماهی‌ها، هر کدام هزینه جداگانه دارد
  • پارک‌های آبی: پارک آبی آکواونچر دبی ورودی ۳۲۹ درهمی دارد در صورتی که می‌توانید با پرداخت ۳۰۰ درهم به پارک وایلد وادی دبی بروید. پارک آبی آتلانتیس آکواونچر هم ۳۴۵ درهم است که البته جذاب‌ترین پارک آبی شهر به حساب آمده و بد نیست با رفتن به آن‌جا بخشی از هزینه سفر به دبی خود را در این محل خرج کنید.
  • پارک‌های بازی: پارک‌هایی مثل لگولند دبی، پارک وحشت هیستریا یا تم پارک بسیار محبوب موشن گیت، همگی هزینه‌ای ۳۰۰ درهمی دارند و در بعضی موارد، این پارک‌ها دارای بخش‌های جداگانه پولی همه هستند اما غلب، وقتی واردشان می‌شوید، با هزینه ورودی می‌توانید از بازی‌های مختلف رایگان استفاده کنید.
  • بازدید از داخل برج خلیفه: یک طبقه این برج برای بازدید در نظر گرفته شده که در بالاترین طبقات قرار دارد و ورودی آن ۱۵۹ درهم است.
  • موزه‌ آینده دبی: موزه آینده دبی که با آن بنای زیبا، جزو جذاب‌ترین جاذبه‌های جدید شهر است، ورودی 149 درهمی دارد.
  • پارک برفی دبی: با پرداخت ۲۶۴ می‌توانید وارد این پارک برفی در مرکز خرید امارات شوید که یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های برفی سرپوشیده در دنیا محسوب می‌شود.

عکس : rcdb.com

 

البته این‌ها تنها بخشی اندک از جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که در دبی وجود دارند. فعالیت‌هایی که گاهی ارزان‌تر هستند مثل باغ میراکل گاردن که ورودی ۹۵ درهمی دارد و بعضی‌ها بسیار گران‌تر هستند مثل هلی کوپتر سواری یا سقوط آزاد که به ترتیب ۶۵۰ و ۱۳۰۰ درهم برایشان باید خرج کنید. در رابطه با جاذبه‌های گردشگری در دبی، مدیریت هزینه سفر به دبی کاملا دست خودتان است و می‌توانید با انتخاب خود، می‌توانید سفری ارزان یا گران را تجربه کنید.

 

قوانین رانندگی و کرایه خودرو در دبی

عکس: trivova.com

 

هزینه غذا در تور دبی

دبی یکی از متنوع‌ترین جاهای دنیا از نظر کافه و رستوران است. با این حال، رستوران‌های خیلی ارزان به ندرت در این شهر پیدا می‌شوند. بازه‌ی قیمتی در میان‌ رستوران‌های دبی نیز بسیار گسترده است اما در زیر به صورت کلی میانگین هزینه‌هایی که برای غذا باید بپردازید را لیست کرده‌ایم تا برآوردی برای هزینه سفر به دبی خود از این جهت نیز داشته باشید:

  • نوشیدنی‌های سبک: ۱۵ تا ۱۸ درهم
  • اسموتی‌ها و شیک‌ها: ۲۴ تا ۳۰ درهم
  • غذا منو کودکان به همراه نوشیدنی: از ۲۵ تا ۴۰ درهم
  • پیش غذا و دسر: از ۲۰ تا ۴۰ درهم
  • ساندویچ‌ها و برگرها: از ۳۵ تا ۵۵ درهم
  • غذای اصلی: ۴۰ تا ۱۰۰ درهم، غذاهای عربی دبی و محلی اما ارزان‌تر هستند، مثل غذای محلی با گوشت گوسفندی بسیار عالی که ۴۰ درهم می‌شود اما یک استیک غربی چیزی نزدیک به ۱۵۰ درهم در رستوران‌های خیلی خوب، روی دستتان خرج می‌گذارد.

البته این قیمت‌ها برای رستوران‌های لاکچری نیست و مربوط به رستوران‌های خوب شهر می‌شود.

عکس : marriott.com

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 04 آبان 1402)

نظرات کاربران